Νικολόπουλος: Σε πόσες καταδικαστικές αποφάσεις το ελληνικό κράτος κατέβαλε αποζημιώσεις
Σύμφωνα με τον Ν. Νικολόπουλο «Στη σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία τρία μικρά παιδιά έχουν κατασυγκινήσει όλη την Ευρώπη με την εξαφάνισή τους.Ο Μπέν Νίνταμ ,που είναι εξαφανισμένος απο το 1991 στην Κω, ο Αλεξ Μεσχισβίλι που είναι εξαφανισμένος από το 2006 στη Βέροια και η Μαντλίν Μακάν που εξαφανίστηκε το 2007 στην Πορτογαλία.
Μόλις προχθές όλος ο ευρωπαϊκός τύπος και ο ελληνικός δημοσίευσαν την φωτογραφία μιας άστεγης κοπέλας σε δρόμο της Ρώμης για να αναγνωρισθεί η να διαψευσθεί ότι είναι η χαμένη Μαντλίν ,μέχρι να βγουν οι εξετάσεις DNA.
Χτύπησε συναγερμός πανευρωπαϊκά και τελικά αποδείχθηκε ότι δεν υπάρχει σχέση και οι έρευνες συνεχίζονται.
Συνεχίζονται επίσης οι έρευνες για τον Μπεν Νίνταμ και όλοι κρατούν την αναπνοή τους ,ελπίζοντας να μην αποδειχθεί αληθινή η τελευταία "μαρτυρία" ότι το μικρό παιδί βρήκε το θάνατο ,κάτω από ύποπτες συνθήκες σε χωματουργικές εργασίες στην περιοχή.
Για τον μικρό Αλεξ της Βέροιας μια διάτρητη νομικά δικαστική απόφαση καταδίκασε μικρά παιδιά ως δράστες τραυματισμού του, από τον οποίο πιθανόν να επήλθε ο θάνατος. Τα μικρά παιδιά αρνήθηκαν κάθε εμπλοκή. Ο κλινικάρχης μιας κλινικής ,η οποία θεωρήθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών ως πιθανός τόπος αφαίρεσης οργάνων από μικρά παιδιά πέθανε αιφνιδίως μετά τον ορισμό εφέτη ανακριτή και ως σήμερα κανένα ίχνος ,έστω από τα ρούχα ή από μια τρίχα του μικρού παιδιού δεν βρέθηκε ούτε στον φερόμενο ως τόπο συμπλοκής με τα παιδιά, ούτε στην περιοχή που φέρεται να κινήθηκε μετά την αποχώρησή του από το προπονητήριο.
Η δίκη για την εξαφάνιση του Αλεξ έγινε ,λόγω της ηλικίας των μικρών παιδιών, κεκλεισμένων των θυρών και αυτό είναι από τις εξαιρέσεις που προβλέπει το ισχύον δίκαιο στη χώρα μας ,για την προστασία των ανηλίκων.
Αντίθετα στις άλλες δίκες το ισχύον δίκαιο επιβάλλει την δημοσιότητα για πλείστους λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος . Μεταξύ αυτών των λόγων είναι ασφαλώς για να αποφεύγονται δικαστικές αποφάσεις στα πλαίσια συναλλαγών, οι οποίες συναλλαγές έχουν επιβεβαιωθεί και στη τη χώρα μας μέσα από τα λεγόμενα παραδικαστικά κυκλώματα. Σοβαρότατο μέτρο δημοσιότητας των δικών είναι η ανάρτηση των πινακίων έξω από κάθε δικαστική αίθουσα με τα πλήρη ονόματα των κατηγορουμένων, αλλά και το αδίκημα για το οποίο κατηγορούνται, ώστε όποιος πολίτης το επιθυμεί να πληροφορηθεί τη διεξαγωγή της δίκης και να την παρακολουθήσει.
Είναι στοιχειώδες γνώρισμα των δημοκρατικών πολιτικών συστημάτων ,σε αντίθεση με τα καθεστώτα των γκουλάγκ ή του μαύρου φασισμού . Προφανώς κατά μείζονα λόγο η απλή δημοσίευση διεξαγωγής δικών δια του Τύπου, εντύπου η ηλεκτρονικού αποτελεί προέκταση των αρχών της δημοσιότητας και της ενημέρωσης της κοινής γνώμης σε άσκηση δημοκρατικού δικαιώματος.
Στη χώρα μας ,όμως η καταστρατήγηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι ο κανόνας.
Και αυτή η καταστρατήγηση επιτυγχάνεται μέσω του ορθού κατ αρχήν νόμου για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Ο νόμος προφανώς έχει τον σκοπό της προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μεταξύ των οποίων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι η απλή δημοσιοποίηση διεξαγωγής ή παραπομπής σε δίκη.
Ακριβώς για αυτό δεν θεωρείται παραβίαση προσωπικών δεδομένων η ανακοίνωση ότι παραπέμπεται σε δίκη η Κριστίν Λαγκάρντ, ο υπουργός Μαντέλης και άπειρα ανάλογα παραδείγματα.
Μάλιστα σε προέκταση αυτής της αρχής στη χώρα μας δημοσιοποιούνται τα ονόματα και ανωτάτων δικαστικών εξαιτίας απλών πειθαρχικών διώξεων, όπως π.χ. τα ονόματα των κ.κ.Ντογιάκου και Τσατανη ή το όνομα της προέδρου του Αρείου Πάγου ,με μόνη αιτία την (έωλη και ανακληθείσα) καταγγελία επιχειρηματία που εδιώκοντο σοβαρότατα πριν τον θάνατο του.
Τούτων δοθέντων θεωρούμε αδιανόητη καταστρατήγηση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων και ωμή παραβίαση των αρχών της δημοσιότητας των δικών και της ενημέρωσης της κοινής γνώμης αποφάσεις δικαστηρίων τα οποία καθιστούν πλουσίους, ακόμα και με κατάσχεση σπιτιών δημοσιογράφων ή απειλές προσωπικών φυλακίσεων την απλή και άνευ σχολίων δημοσίευση παραπομπής σε δίκη διαφόρων προσώπων.
Πόσο μάλλον σε μία περίπτωση που δικαστήρια της Βέροιας καθιστούν πλούσιο δικηγόρο κρατικής υπηρεσίας μόνο και μόνο γιατί δημοσιεύθηκε απλά και άνευ σχολίων η παραπομπή του σε δίκη μαζί με διάσημο πρόσωπο από την υπόθεση της εξαφάνισης του Αλεξ, δηλαδή σε σχέση με υπόθεση ,η οποία απασχόλησε και απασχολεί την πανευρωπαϊκή κοινή γνώμη.
Στην υπόθεση Αλεξ , φως στην εξαφάνιση δεν έχει ριχτεί με αποτέλεσμα να αποτελεί απόλυτης προτεραιότητα η προστασία του δικαιώματος της κοινής γνώμης να πληροφορείται τα πάντα γύρω από αυτή, πόσο μάλλον παραπομπές σε δημόσια δίκη, ώστε να την παρακολουθήσει.
Απαγόρευση της δημοσιότητας μιας δίκης ενηλίκων, δημοσίων προσώπων η κρατικών υπαλλήλων-αξιωματούχων με τέτοιου είδους δικαστικές αποφάσεις μπορεί να δικαιολογηθούν μόνο υπό το πρίσμα της συσκότισης και της λογοκρισίας.
Η χώρα μας έχει καταδικαστεί για σοβαρότατες παραβιάσεις της ελευθερίας του Τύπου και τα δημόσια ταμεία έχουν καταβάλει αποζημιώσεις σοβαρές σε δημοσιογράφους, οι οποίοι όμως κατέβαλαν αποζημιώσεις σε εκείνους που παράνομα(κατά την κρίση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) πλούτισαν.
Παράδειγμα κραυγαλέο εισαγγελέας που εισέπραξε δεκάδες εκατομμύρια σε υπόθεση για την οποία το δημόσιο ταμείο κατέβαλε δεκάδες εκατομμύρια εξαιτίας άδικων ,υπέρ του εισαγγελέα αποφάσεων.»
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ ΕΡΩΤΑΣΘΕ ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ :
Α. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1) Πόσες είναι οι καταδικαστικές αποφάσεις του ευρωπαϊκού δικαστηρίου δικαιωμάτων του ανθρώπου για τις οποίες το ελληνικό κράτος κατέβαλε αποζημιώσεις;
- Να κατατεθεί αναλυτικός κατάλογος με όλες τις καταδικαστικές αποφάσεις του ευρωπαϊκού δικαστηρίου δικαιωμάτων του ανθρώπου για τις οποίες το ελληνικό κράτος κατέβαλε αποζημιώσεις;
2) Πόσες από αυτές τις αποφάσεις αφορούσαν παραβιάσεις της ελευθερίας του Τύπου από τα ελληνικά δικαστήρια;
Β. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
1)Τηρείται αρχείο ανά υπόθεση και στο σύνολο των καταδικών του ελληνικού κράτους από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια και αν ναι πόσες είναι αυτές οι καταδίκες;
2) Μετά τις καταδίκες έχουν ληφθεί τα μέτρα που υποδεικνύει το ΕΔΔΑ δια των αποφάσεών του και ποιά συγκεκριμένα, ιδιαίτερα στο θέμα της ελευθερίας του Τύπου
3) Η απλή αναφορά των παραπομπών σε δημόσια δίκη προσώπων και ιδιαίτερα προσώπων που σιτίζονται από το δημόσιο πρυτανείο αποτελεί προσωπικό δεδομένο ,σύμφωνα με τον νόμο περί προστασίας τους;
4) Αποτελεί γνώρισμα δημοκρατικής πολιτείας η έκδοση δικαστικών αποφάσεων οικονομικής εξόντωσης δημοσιογράφων με αιτιολογία ότι απλά δημοσιοποίησαν την παραπομπή σε δίκη ,που ήταν ,ούτως η άλλως δημοσιευμένη στο πινάκιο των δικαστηρίων σε δημόσια θέα και ενημέρωση;
5)Σκοπεύει να εξετάσει ουσιαστικά την καταστρατήγηση του νόμου με τέτοιες αποφάσεις ;
6) Έχει τρόπο αναζήτησης και ανεύρεσης τέτοιων αποφάσεων ή θα πρέπει να τον ενημερώσουμε εμείς αποδεικνύοντας ότι "καθένας κάνει ότι θέλει" στην Ελληνική Δικαιοσύνη κρυπτόμενος πίσω από έωλα επιχειρήματα περί ανέλεγκτης δικαστικής συνείδησης, άρα και του ανέλεγκτου πλουτισμού με τέτοιες αποφάσεις;
7) Μήπως βολεύει η καταστρατήγηση με πρόσχημα τις δήθεν παραβιάσει ς προσωπικών δεδομένων ,για να εξασφαλίζουν οι επώνυμοι λωποδύτες της πολιτικής και της δημοσιότητας συσκότιση για το πότε, που και από ποιούς και πως διεξάγονται οι δίκες τους;
Γ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
- Για τις υπηρεσίες τις οποίες εποπτεύετε αντίστοιχα η υπόθεση Αλεξ θεωρείται εξακριβωθείσα και εξιχνιασθείσα και ο αντίστοιχος φάκελος έχει τεθεί οριστικά στο αρχείο παρότι ουδέν στοιχείο του αδικοχαμένου παιδιού έχει ανευρεθεί, ώστε να εικάζει κανείς με βεβαιότητα περί της τύχη του;
Ο ερωτών βουλευτής