Νικολόπουλος: Αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών
Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος επιμένει στο θέμα των Θρησκευτικών, κάνοντας λόγο για αλλοίωση του –από ίδρυσης ελληνικού κράτους- ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος. Τονίζει δε, ότι το μέχρι τώρα ομολογιακό μάθημα μετατρέπεται σε ιδιότυπη θρησκειολογία, ενώ ακυρώνεται το αναμφισβήτητο δικαίωμα των γονέων και μαθητών για παροχή θρησκευτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Ο κ. Νικολόπουλος ρωτά τον υπουργό Παιδείας, αν συμφωνεί με τη ριζική και ακατανόητη αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών και αν όχι, ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβει ως αρμόδιος υπουργός για να είναι σύμφωνος με το Σύνταγμα, τις διεθνείς συμβάσεις και τη νομολογία.
Συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι, στο ΣτΕ προσέφυγαν πρόσφατα 10 γονείς μαθητών από σχολεία της χώρας και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων επιδιώκοντας να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι πρόσφατες υπουργικές αποφάσεις, επειδή αλλοιώνουν τον από ίδρυσης του ελληνικού κράτους ορθόδοξο χαρακτήρα του.
Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο μάθημα (όπως είχε διαμορφωθεί με βάση το Σύνταγμα, διεθνείς συμβάσεις και τη νομολογία), είχε χαρακτήρα ομολογιακό, δηλαδή διδακτικό της θρησκείας των μαθητών που στη συντριπτική τους πλειοψηφία στην Ελλάδα είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, υπήρχαν και στοιχεία θρησκειολογίας που διδάσκονταν σε χωριστά κεφάλαια, όχι αναμεμιγμένα με τη διδασκαλία της ορθόδοξης πίστης ενώ παρεχόταν δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα για τους μη Ορθόδοξους και μπορούν να διδάσκονται εναλλακτικά, ομολογιακού περιεχομένου μάθημα Θρησκευτικών, οι Έλληνες Μουσουλμάνοι, Εβραίοι και Ρωμαιοκαθολικοί.
Τέλος, ο Νίκος Νικολόπουλος μεταξύ άλλων τονίζει ότι: με το νέο πρόγραμμα σπουδών, το μέχρι τώρα ομολογιακό μάθημα, μετατρέπεται σε ιδιότυπη θρησκειολογία (δηλαδή σε μάθημα γνώσεων των θρησκειών), όπου αναμειγνύονται η ορθόδοξη πίστη με τα υπόλοιπα δόγματα και θρησκεύματα, δημιουργώντας σύγχυση στους μαθητές, λόγω και του νεαρού της ηλικίας τους, ενώ ακυρώνεται ουσιαστικά το αναμφισβήτητο δικαίωμα των γονέων και των μαθητών για παροχή θρησκευτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις.