Στο επόμενο Υπουργικό η απελευθέρωση των ταξί
Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα τεθεί προς έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, όπως διευκρίνισε σε συνέντευξη του ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
«Στο «άνοιγμα των ταξί» -αλλά και σε άλλα μέτωπα - αποτυπώνεται τελικά μια πολύ βαθύτερη και ουσιαστικότερη μάχη. Συγκρούονται δηλαδή δύο διαφορετικές αντιλήψεις, δύο διαφορετικές Ελλάδες. Το διακύβευμα είναι αν βάλουμε μπροστά το γενικό συμφέρον ή το συντεχνιακό.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να μην υποχωρήσουμε στις απαιτήσεις καμιάς «κακομαθημένης» συντεχνίας, κακομαθημένης βεβαίως από το ίδιο το κομματικό σύστημα της Μεταπολίτευσης, αριστερό και δεξιό», σημειώνει ο Γ. Ραγκούσης.
Ο υπουργός δήλωσε πως το νομοσχέδιο θα υπηρετεί τέσσερις αδήριτες ανάγκες και εθνικές προτεραιότητες: Πρώτον, ενίσχυση της απασχόλησης με όρους ισότιμης και δίκαιης πρόσβασης. Δεύτερον, ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης με βάση αναβαθμισμένες, ποιοτικές υπηρεσίες, με υψηλές προδιαγραφές αλλά και “νέα προϊόντα” και νέες υπηρεσίες. Τρίτον, προάσπιση και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που συνιστούν οι άδειες- περιουσία που δεν μπορεί να ιδιοποιείται από κανέναν. Και, τέταρτον, αμείλικτη πάταξη της φοροδιαφυγής, χωρίς να αφήνουμε κανένα περιθώριο απώλειας δημοσίων εσόδων σε έναν τζίρο δισεκατομμυρίων ευρώ .
Αναφερόμενος στην απαίτηση των ιδιοκτητών ταξί για εφαρμογή πληθυσμιακών κριτηρίων ο κ. Ραγούσης υπογράμμισε ότι οι ιδιοκτήτες ταξί αυτό που απαιτούν είναι να τεθούν τέτοια πληθυσμιακά κριτήρια, ώστε να μην εκδοθεί ούτε μία νέα άδεια. Άλλο είναι τα επιστημονικά τεκμηριωμένα πληθυσμιακά κριτήρια και άλλο τα πληθυσμιακά τεχνάσματα για να παραμείνει το επάγγελμα κλειστό και να μην εκδοθεί ούτε μία νέα άδεια.
Οι αλλαγές πρέπει να συνεχιστούν και να είναι τολμηρές και άμεσες.
Απαντώντας σε ερώτηση για το πως θα συνεχιστούν ομαλά οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα , δηλώνει ότι χρειάζονται «προοδευτικές μεταρρυθμίσεις τώρα, χωρίς καμία καθυστέρηση, κανέναν δισταγμό και χωρίς παλινωδίες».
Ο υπουργός Υποδομών δηλώνει ότι με βάση τα αποτελέσματα στους στόχους που έχουν τεθεί, θα κριθούν οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ που ακολουθούν προγράμματα εξυγίανσης όπως ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ, ενώ κάνει λόγο και για αναθεώρηση ορισμένων επιχειρησιακών σχεδίων.