Ασφαλιστικό, φορολογία, υγεία: Στην κορυφή της λίστας παραπόνων των πολιτών
Τουλάχιστον 862 πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του υπουργού Επικρατείας, Αλέκου Φλαμπουράρη, να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην επαφή με τους με το σύνολο της κρατικής δομής και λειτουργίας.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός, βάσει του απολογισμού της πρώτης εβδομάδας, στην κορυφή της λίστας παραπόνων βρίσκονται τομείς τους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ως «ευνοϊκά πεδία», για να εφαρμόσει πολιτικές με θετικό κοινωνικό αποτύπωμα. Ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει ότι η πλειονότητα των προβλημάτων της καθημερινότητας έχει να κάνει ακριβώς με αυτούς τους τομείς.
Συγκεκριμένα, το διάστημα 9 – 16 Φεβρουαρίου 2017 υποβλήθηκαν στο σύστημα 862 θέματα, εκ των οποίων τα 839 αφορούσαν πραγματικά προβλήματα ή διορθωτικές προτάσεις και τα υπόλοιπα 23 τάσεις αρνητικής τοποθέτησης με διάφορα σχόλια. Τη μερίδα του λέοντος αποσπούν θέματα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, του υπουργείου Οικονομικών για φορολογικές υποθέσεις και πληροφορίες συμμετοχής σε προγράμματα του ΕΣΠΑ και του υπουργείου Υγείας σχετικά με ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Ένας σημαντικός αριθμό περιπτώσεων αφορά, επίσης, στην καθυστέρηση έκδοσης δικαστικών αποφάσεων, στην αποπληρωμή αποζημιώσεων αγροτών και πληγέντων από πάσης φύσεως καταστροφές, στη ρύθμιση πολεοδομικών ζητημάτων και στην πάταξη της εγκληματικότητας. Όπως επισημαίνει ο υπουργός Επικρατείας, μεγάλο ποσοστό των αιτήσεων αφορά σε χρόνιες παθογένειες της δημόσιας διοίκησης, για τις οποίες αυτή την περίοδο «γίνονται προσπάθειες να περιοριστούν στο ελάχιστο».
Αναλυτικά, οι καταχωρήσεις ανά υπουργείο:
Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης 274
Οικονομικών 99
Υγείας 89
Εσωτερικών 68
Υποδομών και Μεταφορών 55
Περιβάλλοντος και Ενέργειας 45
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων 43
Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης 40
Οικονομίας και Ανάπτυξης 25
Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων 24
Διοικητικής Ανασυγκρότησης 22
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 19
Μεταναστευτικής Πολιτικής 13
Πολιτισμού και Αθλητισμού 6
Εθνικής Άμυνας 5
Εξωτερικών 4
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής 4
Τουρισμού 4
Σύνολο 839
Τα παραπάνω θέματα έχουν προωθηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες, σημειώνει ο υπουργός Επικρατείας, με στόχο να διευθετηθεί σε «εύλογο» διάστημα, όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των αιτημάτων.
Επισημαίνεται, τέλος, ότι η υπηρεσία www.kathimerinotita.gov.gr λειτουργεί ακόμη σε πιλοτική μορφή. Κατά την πλήρη λειτουργία της θα απασχολεί συνολικά 25 άτομα, τα οποία θα αποσπαστούν από άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης (δεν προβλέπονται νέες προσλήψεις), με τις σχετικές αιτήσεις ενδιαφέροντος να έχουν ξεπεράσει ήδη τις 230.
Η επικοινωνία με τους πολίτες γίνεται μέσω της ιστοσελίδας www.kathimerinotita.gov.gr (με την υποβολής φόρμας) και μέσω email στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις kathimerinotita@ypep.gr, ypep.co@ypep.gr και a.flampouraris@parliament.gr, χωρίς να χρειάζεται να προσέρχονται οι ενδιαφερόμενοι στο γραφείο του υπουργού Επικρατείας. Επίσης, για διευκρινήσεις μπορούν να καλούν οι πολίτες στα τηλέφωνα: 210 33 85 314, 210 33 85 305, 210 33 85 100, και στα φαξ: 210 33 85 317, 210 33 85 210, 210 33 85 109.