Βρούτσης: ΕΦΚΑ όπως λέμε Βαβέλ για τους συνταξιούχους
«Ο ΕΦΚΑ είναι Βαβέλ... Πρόκειται για αλαλούμ», σημείωσε ο κ. Βρούτσης, προσθέτοντας ότι «τα λάθη ποικίλλουν από μια απλή διαφορά στα στοιχεία επικοινωνίας, την “εξαφάνιση” του Αριθμού Μητρώου ή τη συγχώνευσή τους σε άλλο αριθμό μητρώου και κατά συνέπεια των ενσήμων, με συνέπεια την “εξαφάνιση” αριθμών μητρώου ήδη συνταξιούχων, ενσήμων και ασφαλιστικής ικανότητας κλπ.».
Και συνεχίζει ο βουλευτής της ΝΔ: «Το σημερινό αλαλούμ, δεν είναι ούτε τυχαίο γεγονός, ούτε οφείλεται σε συνήθεις τεχνικές δυσκολίες συγχώνευσης μητρώων. Οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην ανικανότητα της ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας, καθώς και της διοίκησης της ΗΔΙΚΑ οι οποίοι:
α. αποφάσισαν να αγνοήσουν τις ήδη επιτυχημένες συγχωνεύσεις μητρώων στα συστήματα «ΗΛΙΟΣ» και «ΑΤΛΑΣ». Προτίμησαν να ξεκινήσουν εκ του μηδενός νέα ενοποίηση μητρώων και να μην αξιοποιήσουν τα προηγούμενα συστήματα.
β. αποφάσισαν να δημιουργήσουν νέο αριθμό μητρώου στον ΕΦΚΑ, κατόπιν απαίτησης της εταιρίας που έχει αναλάβει το πληροφοριακό σύστημα του ΕΦΚΑ, αντί να χρησιμοποιήσουν τον ΑΜΚΑ
γ. παραγκώνισαν τα έμπειρα στελέχη της ΗΔΙΚΑ που έφεραν σε πέρας τη συγχώνευση του μητρώου συνταξιούχων στο σύστημα «ΗΛΙΟΣ» και του μητρώου ασφαλισμένων στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» και ανέθεσαν, με μεγάλη καθυστέρηση τη νέα συγχώνευση σε ιδιωτική εταιρεία
δ. παρότι ο νόμος για τη λειτουργία του ΕΦΚΑ ψηφίστηκε τον Μάιο του 2016, η ανάθεση για την νέα ενοποίηση των μητρώων, αν και έγινε μέσω πρόχειρου διαγωνισμού, κατακυρώθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2017. Δηλαδή, 18 ημέρες μετά τη λειτουργία του ΕΦΚΑ (ΑΔΑ 6ΣΜΔ4691Β5-ΘΧ3). Είναι προφανές ότι στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει (ένας μήνας)- από την ανάθεση του έργου- είναι αδύνατο να γίνει η σωστή συγκέντρωση των αρχείων από όλους τους φορείς που συγχωνεύθηκαν στον ΕΦΚΑ, καθώς και η σωστή τους επεξεργασία και οι αναγκαίοι εκτεταμένοι έλεγχοι ορθότητας».
Σύμφωνα, πάντα, με τον κ. Βρούτση, «εγείρονται και σοβαρά ηθικά ερωτήματα για την ηγεσία του υπουργείου εργασίας:
«α. πώς είναι δυνατόν να ανατίθεται στις 18/1/2017 έργο 57.900 € με τίτλο «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΤΟΥ ΕΦΚΑ», τη στιγμή που από το 2013 γίνονται κάθε μήνα οι εκκαθαρίσεις και οι πληρωμές του συνόλου των συνταξιούχων της χώρας από το εκκαθαρισμένο εθνικό μητρώο συνταξιούχων του συστήματος «ΗΛΙΟΣ» στην ΗΔΙΚΑ;
β. πώς είναι δυνατόν να ανατίθεται το έργο αυτό, όταν από το Δεκέμβριο του 2014 έχει γίνει ενοποίηση του μητρώου ασφαλισμένων στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ», σε συνδυασμό και με το έργο «Εθνικό Μητρώο Ασφάλισης, Συνταξιοδότησης & Παρακολούθησης Πληρωμών Συντάξεων» το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 1.021.576 Ευρώ και παραλήφθηκε από την σημερινή διοίκηση της ΗΔΙΚΑ (ΑΔΑ Ω62Ψ4691Β5-0Α6/ 10/12/2015);».
«Όσο παραμένουν τα προβλήματα στο μητρώο του ΕΦΚΑ καμιά ηλεκτρονική υπηρεσία, συμπεριλαμβανομένης και της ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης, δεν θα μπορεί να λειτουργήσει. Απουσία συνεννόησης, εγωισμοί, ιδεολογικά πάθη και ανικανότητα μετέτρεψαν τον ΕΦΚΑ σε πύργο της Βαβέλ! Αυτοί, όμως, που τελικά πληρώνουν το μάρμαρο είναι οι ασφαλισμένοι, οι συνταξιούχοι και η ελληνική οικονομία», υπογραμμίζει – μεταξύ άλλων – ο τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ.
Διαβάστε εδώ περισσότερες ειδήσεις για τον ΕΦΚΑ
Δείτε εδώ περισσότερα θέματα για τη Νέα Δημοκρατία