Πολιτική διαμάχη με φόντο τον ρωσικό νηογνώμονα
Διαμάχη μεταξύ της Κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης προέκυψε με επίκεντρο τον ρωσικό νηογνώμονα και τον χειρισμό του προβλήματος των πλαστών πιστοποιητικών κλάσης που έχει εκδώσει.
Ειδικότερα και με αφορμή τις δηλώσεις στη Βουλή, του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Κ. Μουσουρούλη, ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μ. Χρυσοχοΐδης, έδωσε την εξής απάντηση:
«Η απόφαση για την ακινητοποίηση των πλοίων που υπάγονται στο Ρωσικό Νηογνώμονα υπαγορεύθηκε από ένα και μόνο κριτήριο: την ασφάλεια των πολιτών στις θαλάσσιες μετακινήσεις και το αξιόπλοο των πλοίων.
Εκπτώσεις σε τέτοια θέματα δεν νοούνται σε καμία περίπτωση, όποια κι αν είναι τα εμπλεκόμενα ή θιγόμενα συμφέροντα. Αυτό θα όφειλε να το γνωρίζει ο κ. Μουσουρούλης, που με τη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) παρέμβασή του, ουσιαστικά συνηγόρησε στην παραίτηση της Πολιτείας από τις υποχρεώσεις της έναντι των πολιτών.
Το Υπουργείο θα συνεχίσει αποφασιστικά τους ελέγχους και ταυτόχρονα θα κινήσει όλες τις διαδικασίες απόδοσης ευθυνών και ολοκλήρωσης του πορίσματος για τους όρους εισόδου και δραστηριοποίησης του Ρωσικού Νηογνώμονα στην ελληνική αγορά από το 2009».
Ακολούθως ο κ. Μουσουρούλης, ανταπάντησε στον κ. Χρυσοχοΐδη, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι:
«Τίποτα για την ταμπακιέρα της ταλαιπωρίας και η μπάλα στην εξέδρα από τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για το θέμα των ακινητοποιημένων πλοίων και συνεπώς του αποκλεισμού πολλών νησιών μας.
Λύση ζητήσαμε από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο και αυτήν απαιτούμε, εκ μέρους των νησιωτών που κινδυνεύουν να μείνουν από τρόφιμα και των τουριστών που συνωστίζονται στα λιμάνια. Τα αστεία λόγια πίσω από τα οποία κρύβεται ο Υπουργός για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, που παρουσιάζουν εκείνον κοπτόμενο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής περισσότερο από άλλους, αποδεικνύονται πυροτεχνήματα υπό το φως των ακολούθων:
1. Αν το Υπουργείο κόπτεται για την ασφάλεια των πολιτών στις θαλάσσιες μετακινήσεις και το αξιόπλοο των πλοίων, και αυτό σημαίνει να ακυρώνεται η σύνδεση π.χ. Χίου-Οινουσσών, πώς γίνεται το ίδιο πλοίο (ΟΙΝΟΥΣΣΑΙ ΙΙΙ) να επιτρέπεται να εκτελεί διεθνείς πλόες, δηλαδή τη σύνδεση Χίου-Τσεσμέ; Αυτό γιατί, σύμφωνα με το σήμα του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου προς το Λιμεναρχείο Χίου, δεν απαιτείται, λόγω χωρητικότητας, η ύπαρξη πιστοποιητικού κλάσης. Αναμένουμε διευκρινίσεις για το σήμα αυτό, εκτός αν η ασφάλεια των ταξιδιωτών εξαρτάται από τον προορισμό και όχι από το πλοίο. Το γεγονός ότι αργότερα το σήμα αναιρέθηκε, προσθέτει παρά αφαιρεί ερωτηματικά για την υπόθεση (απαιτείται το πιστοποιητικό ή όχι;).
2. Αν πάλι το Υπουργείο έχει υπόψη του πραγματικά περιστατικά που προκαλούν προβληματισμό για το αξιόπλοο των πλοίων αυτών (γνωστών από καιρό στις υπηρεσίες του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος), παρακαλούμε να τα δώσει άμεσα στη δημοσιότητα. Ακόμα και έτσι πάντως, κάποιος φέρει την πολιτική ευθύνη αν οποιοδήποτε πρόβλημα για το αξιόπλοο δεν έχει αποκαλυφθεί εγκαίρως από πραγματικό έλεγχο, αλλά από διαδικαστικό ζήτημα του νηογνώμονα, ή του αντιπροσώπου του».