Νέο σκάνδαλο: Από μετακλητοί... αορίστου χρόνου με αποφάσεις Βούτση
Το στοιχείο που διαφοροποιεί τις συγκεκριμένες περιπτώσεις από τις δεκάδες άλλες είναι σύφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινή πως πρόκειται ουσιαστικά για μετατροπές σχέσης εργασίας μετακλητού σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, κάτι το οποίο απαγορεύεται ρητά από τον Κανονισμό.
Η πρώτη εξ αυτών, έχει σχέση με απόφαση διορισμού "σε υπάρχουσα κενή οργανική θέση με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου" για πρόσωπο το οποίο το προηγούμενο διάστημα εργαζόταν ως μετακλητή στο γραφείο του Ειδικού Γραμματέα της Βουλής Κ. Βασιλάκη.
Ο διορισμός του συγκεκριμένου προσώπου στο προαναφερθέν γραφείο με την ιδιότητα μετακλητού-βοηθητικού προσωπικού έγινε στις 22/11/2015. Στις 13/3/2017 (μετά, δηλαδή από τον διορισμό ως ΙΔΑΧ) εκδόθηκε η "διαπιστωτική πράξη" του Προέδρου της Βουλής για την "αυτοδίκαιη παραίτηση" του εν λόγω προσώπου από τη θέση του μετακλητού.
Η δεύτερη περίπτωση αφορά πράξη διορισμού σε θέση ΙΔΑΧ με ημερομηνία 14/3/2017. Το πρόσωπο αυτό αρχικά εμφανίζεται να έχει προσληφθεί ως μετακλητή στο γραφείο της τέως Προέδρου, στις 21/4/2015. Ακολούθως εκδίδεται διαπιστωτική πράξη απόλυσής της στις 14/10/2015, όταν έχουμε πλέον και τη λήξη της θητείας της τέως Προέδρου. Δέκα ημέρες αργότερα, όμως, και συγκεκριμένα στις 24/10/2015 η ίδια υπάλληλος επαναπροσλαμβάνεται εκ νέου ως μετακλητή υπάλληλος στο γραφείο αυτή τη φορά του νέου Ειδικού Γραμματέα, όπου και φαίνεται να παραμένει έως να γίνει ΙΔΑΧ, όπως προαναφέρθηκε.
Η τρίτη περίπτωση αφορά υπάλληλο που εμφανιζόταν να είναι ως τις 14/10/2015 μετακλητή στο γραφείο του τέως γ.γ. Γ.Θαλάσση. Στις 30/10/2015 τοποθετήθηκε μετακλητή εκ νέου στο γραφείο πλέον του τότε νέου Προέδρου της Βουλής. Στις 17/6/2016 εμφανίζεται πρόσληψή της ως Ειδική Σύμβουλος πια στο γραφείο του γ.γ. της Βουλής. Στις 22/2/2017 δημοσιοποιείται πρόσληψή της πλέον ως Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, και στις 13/3/2017 εκδίδεται η διαπιστωτική πράξη παραίτησής της από τη θέση της Ειδικού Συμβούλου.
Ο Κανονισμός της Βουλής
Υπενθυμίζεται ότι στον Κανονισμό της Βουλής - Μέρος β', και ειδικότερα στο άρθρο 36 §1α, τονίζεται: "Απαγορεύεται η μετατροπή της εργασιακής σχέσης του μετακλητού υπαλλήλου που επάγεται διορισμό σε οργανική ή προσωποπαγή θέση μονίμου ή ιδιωτικού δικαίου προσωπικού της Βουλής". Η απαγόρευση αυτή, ως πρόβλεψη του Κανονισμού, είχε ως γνωστόν κριθεί αναγκαία μετά από τον μεγάλο θόρυβο που είχαν προκαλέσει στο παρελθόν φαινόμενα μαζικών "μονιμοποιήσεων" μετακλητών υπαλλήλων στη Βουλή.
Μάλιστα, ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Φίλ.Πετσάλνικος στις 29/5/2010, με αφορμή το θόρυβο από μαζικές μονιμοποιήσεις τότε επί της δικής του θητείας, υπογράμμιζε πως εκείνες έγιναν με βάση διάταξη που είχε ψηφιστεί τον Ιούλιο του 2008 από τον προκάτοχό του και την τότε πλειοψηφία στην Ολομέλεια, και δεσμευόταν ότι θα έφερνε ειδική απαγορευτική διάταξη στον Κανονισμό για να σταματήσει το φαινόμενο αυτό: πρόσωπα, δηλαδή, που επιλέγονται από πολιτικούς παράγοντες ως συνεργάτες - μετακλητοί, με διάρκεια απασχόλησης όση και η διάρκεια θεσμικής θητείας των εν λόγω παραγόντων, να μπαίνουν στο Δημόσιο ουσιαστικά ως μόνιμοι.
Η διαφορά των τωρινών με τις τότε περιπτώσεις είναι αφενός ότι αφορούν πολύ περιορισμένο κύκλο παραγόντων (τότε ήταν γενική και ευνοούσε μετακλητούς ακόμα και βουλευτών), και αφετέρου πως εκείνη την εποχή η "τακτοποίηση" γινόταν με νομοθετικές ρυθμίσεις που ψηφίζονταν από την εθνική αντιπροσωπεία, ενώ τώρα με διαπιστωτικές και άλλες πράξεις αξιωματούχων της Βουλής.