Αυξήσεις μισθών στους Δήμους - «Απελευθερώνονται» οι προσλήψεις!
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Το νομοσχέδιο με το βασικό τίτλο «Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των ΟΤΑ», το οποίο πρόκειται να συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα, προβλέπει, σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», αύξηση μισθού σε συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων μέσω επιδομάτων, υπερωριών ή προβλέψεων για κάλυψη των εξόδων κίνησης.
Παράλληλα, «κλειδώνει» με συγκεκριμένες διατάξεις όχι μόνο την παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις εργασίας τους, αλλά και το αντικείμενο εργασίας ακόμα και για εκείνους που εργάζονται σε δημοτικές επιχειρήσεις, ενώ αίρει τον περιορισμό προσλήψεων σε πολλές περιπτώσεις.
Όσον αφορά στο κόστος των προβλεπόμενων μέτρων δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
Χαρακτηριστικά, προβλέπονται η επέκταση του επιδόματος βαρέων και ανθυγιεινών και σε άλλους εργαζομένους, πέραν όσων απασχολούνται στενά στην καθαριότητα, αλλά και η καταβολή μουσικού επιδόματος στους μουσικούς υπαλλήλους ΟΤΑ. Την ίδια ώρα, επαναφέρει την αντιμισθία για τους αντιδημάρχους αλλά και τις αποζημιώσεις για τους συμμετέχοντες στα δημοτικά συμβούλια (εξαιρούνται όσοι συμμετέχουν στα δημοτικά συμβούλια της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά), ενώ παράλληλα στις διατάξεις του προβλέπονται δαπάνες για τη μετακίνηση αντιπεριφερειαρχών και περιφερειακών συμβούλων. Οι ειδικοί και επιστημονικοί συνεργάτες στις περιφέρειες, δικηγόροι ή άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες, επιτρέπεται να συνεχίσουν παράλληλα το επάγγελμά τους.
Με άλλες διατάξεις, δίνεται η δυνατότητα στους δήμους που δεν διαθέτουν δημοτικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς να συμμετέχουν σε ήδη υφιστάμενες τέτοιες επιχειρήσεις, τις οποίες θα επιχορηγούν, ενώ ταυτόχρονα καταργείται η αναστολή προσλήψεων σε αυτές τις επιχειρήσεις που είχε επιβληθεί (νόμος 3852/2010). Με το άρθρο 22 προβλέπεται ότι τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα (ΔΗΠΕΘΕ) εξαιρούνται των ρυθμίσεων – όσον αφορά στα οικονομικά – που ισχύουν για τις υπόλοιπες δημοτικές επιχειρήσεις, εφόσον λειτουργούν ως «κέντρα πολιτισμού».
Ταυτόχρονα, με ρυθμίσεις του νομοσχεδίου εξασφαλίζεται η μεταφορά του προσωπικού από μια δημοτική επιχείρηση η οποία έχει συγχωνευθεί ή έχει διακόψει τη λειτουργία της, στον οικείο δήμο με την ίδια εργασιακή σχέση, εφόσον ο εργαζόμενος είχε σχέση εργασίας αορίστου χρόνου μέχρι τις 31.12.2005.
Όσον αφορά στις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες των ΟΤΑ, στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι η λειτουργία τους διέπεται από τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, έχουν δικό τους προϋπολογισμό και δεν εντάσσονται στους φορείς του δημοσίου τομέα και της Γενικής Κυβέρνησης εφόσον δεν επιχορηγούνται. Όμως, με διάταξη του νομοσχεδίου, αυτές οι εταιρείες και μόνο αυτές, μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν ακόμα και μετά από τρεις συνεχόμενες ζημιογόνες εταιρικές χρήσεις, εφόσον διαχειρίζονται προγράμματα εθνικά ή ευρωπαϊκά!
Στέγαση και σίτιση
Οι δήμοι, σύμφωνα με το νομοσχέδιο πάντα, επιτρέπεται να δίνουν χρήματα σε απόρους και να αναλαμβάνουν την ταφή αδύναμων πολιτών. Παράλληλα, οι ΟΤΑ στην παραμεθόριο και τη νησιωτική χώρα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν στέγη και τροφή στους υπαλλήλους τους, σε γιατρούς, νοσηλευτές και εκπαιδευτικούς.
Στο νομοσχέδιο, επίσης, περιλαμβάνεται ρύθμιση για την εξόφληση των οφειλών των ιδιωτών προς τους δήμους, η οποία αναμενόταν πολλούς μήνες, κυρίως από τους δήμους που προσδοκούν να προσελκύσουν οφειλέτες και να εισπράξουν έστω ορισμένα από τα οφειλόμενα.
Τέλος, οι δήμοι μπορούν να προμηθευτούν POS και να δέχονται ηλεκτρονικά εξοφλήσεις οφειλών.