Υπουργείο Ναυτιλίας: Ποιος ήταν ο λόγος της επίσκεψης του Παναγιώτη Κουρουμπλή στο Λονδίνο
Λεπτομέρειες από το πρόσφατο ταξίδι του Παναγιώτη Κουρουμπλή στο Λονδίνο, που αποτέλεσε αφορμή για πολιτική αντιπαράθεση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με τον Βρετανό Υφυπουργό Μεταφορών αρμόδιο για Ναυτιλία John Hayes και στη συνέχεια με τον Υπουργό Μεταφορών Chris Grayling, στο περιθώριο της Διεθνούς Εβδομάδας Ναυτιλίας.
Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών επιβεβαιώθηκαν οι στενοί ιστορικοί δεσμοί Ελλάδας - Ηνωμένου Βασιλείου, το άριστο επίπεδο διμερών σχέσεων και η αμοιβαία βούληση αυτές να επεκταθούν και να ενισχυθούν στη μετά Brexit εποχή, αναφέρει το υπουργείο. Σημειώνεται, μάλιστα, πως ύστερα από πρόταση του κ. Κουρουμπλή συμφωνήθηκε να ενταχθούν η προστασία των θαλάσσιων συνόρων και γενικότερα η διαχείριση των μεταναστευτικών/προσφυγικών ροών στα προς ενίσχυση πεδία διμερούς συνεργασίας.
Επίσης, ο Έλληνας υπουργός συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) Kitack Lim στην έδρα του ΙΜΟ και τον ενημέρωσε για το ατύχημα στον Πειραιά, «καθώς και για την προσπάθεια που καταβάλλουν οι ελληνικές αρχές για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, βάσει των κατευθυντήριων οδηγιών που προβλέπουν οι διεθνείς κανονισμοί».
Στις 13/09 πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με το UK P&I Club και το Britannia P&I Club, παρουσία του κ. Κουρουμπλή, ενώ στις 14/09 η ελληνική αντιπροσωπεία, χωρίς την παρουσία του ΥΝΑΝΠ, ο οποίος είχε επιστρέψει στην Ελλάδα, συναντήθηκε με το London P&I Club και το North of England P&I Club.
«Κατά τις επαφές του στο Λονδίνο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέπτυξε την ελληνική επιχειρηματολογία γύρω από την αναβάθμιση του Πειραιά σε σύγχρονο Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο, με παρουσία μεγάλων οργανισμών που παρέχουν ασφαλιστικές, τραπεζικές, νομικές και άλλες υπηρεσίες», τονίζεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, επισημαίνεται, δε, ότι η ελληνική πλευρά διεκδικεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων αυτών, υπογραμμίζοντας την ανερχόμενη δυναμική του λιμανιού στη διεθνή κατάταξη και στον όγκο μεταφοράς εμπορευμάτων, την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, την επέκταση της εν δυνάμει ενδοχώρας του Πειραιά έως την Κεντρική Ευρώπη, λόγω των έργων αναβάθμισης των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, αλλά και ως μέρος του κυβερνητικού σχεδιασμού για τη μετατροπή της χώρας σε διεθνές μεταφορικό, ενεργειακό και τηλεπικοινωνιακό κόμβο.