Απίστευτο: Ακόμα και το Grey’s Anatomy στην υπηρεσία των ευρωεκλογών
Στη μάχη των ευρωεκλογών έχουν ριχθεί από κυβερνήσεις μέχρι καλλιτέχνες οι οποίοι προσπαθούν με εφευρετικούς τρόπους να πείσουν τους εκατομμύρια Ευρωπαίους να πάνε την Κυριακή στις κάλπες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η υπηρεσία Τύπου του ΕΚ, στη μάχη υπέρ της συμμετοχής μπαίνουν διασημότητες, δημοσιογράφοι, παίκτες του ίντερνετ, ενώ επιστρατεύονται μέσα μαζικής μεταφοράς με δωρεάν μετακινήσεις, αλλά και ηλεκτρικά πατίνια με δωρεάν βόλτες σε πολλές χώρες, όπως και στην Ελλάδα. Στην πανευρωπαϊκή αυτή εκστρατεία συμμετέχουν ακόμη και οι φούρνοι με χρωματιστά ψωμάκια και υπενθύμιση στη σακούλα της ημερομηνίας των εκλογών.
Ακόμα και στις Κάννες, οι καλλιτέχνες που πρωταγωνιστούν στο κόκκινο χαλί ανέλαβαν μια πολιτική πρωτοβουλία. Πεντακόσιοι παραγωγοί, σκηνοθέτες και ηθοποιοί υπέγραψαν «Ευρωπαϊκό Μανιφέστο» στο φεστιβάλ των Καννών, μεταξύ των οποίων οι σκηνοθέτες Ζαν Πιέρ Νταρντέν και Βιμ Βέντερς και ο ηθοποιός Ραλφ Φάινς, με το οποίο καλούν τους Ευρωπαίους να υπερασπιστούν την «ελεύθερη και δημοκρατική Ευρώπη, την Ευρώπη της ελευθερίας της σκέψης και της έκφρασης», με τη συμμετοχή τους στις ευρωεκλογές 23-26 Μαΐου.
Η εταιρία σκούτερ Lime σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα προσφέρει δωρεάν βόλτες με τα ηλεκτρικά της σκούτερ για όσους θέλουν να ψηφίσουν στις ευρωπαϊκές εκλογές στην Αυστρία, το Βέλγιο, την Τσεχία, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Σουηδία από τις 6:00 ως τις 21:00, στις 26 Μαίου.
Η επίσημη τηλεοπτική διαφήμιση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «Διάλεξε το μέλλον σου» έχει προβληθεί 1600 φορές, σε 79 μεγάλα κανάλια σε 25 χώρες-μέλη. Το αρχικό φιλμάκι διάρκειας 3 λεπτών προβλήθηκε 130 εκατομμύρια φορές στα κοινωνικά δίκτυα από τις 25 Απριλίου. Το βίντεο «Stop Scrolling» που απευθύνεται σε ψηφοφόρους 18-24 ετών σε όλα τα κράτη-μέλη συγκέντρωσε 8 εκατομμύρια προβολές τις πρώτες πέντε μέρες του ιντερνετικού του ταξιδιού.
Το γαλλικό ραδιόφωνο οργανώνει debate με τους επικεφαλής των υποψηφίων. Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Παρίσι και το Radio France φιλοξενούν το event «Η Ευρώπη σας», στις 23 Μαΐου, 8:45 με 12:45, κατά το οποίο 14 επικεφαλής εκλογικών λιστών θα έχουν από 15΄ να απαντήσουν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων και πολιτών μέσω του #VotreEurope.
Δείτε στην παρακάτω gallery τους ευρηματικούς τρόπους που βρήκαν κάποιοι να διαφημίσουν τις ευρωεκλογές
0107
Η Βουλγαρία «πείραξε» ένα επεισόδιο της αμερικανικής δραματικής ιατρικής σειράς Grey’s Anatomy για να υπογραμμίσει τη σημασία της συμμετοχής. Το επεισόδιο περιστρέφεται γύρω από έναν ασθενή που μπαίνει στο νοσοκομείο μια μέρα πριν την 26η Μαΐου - ημέρα των εκλογών - και ο οποίος προσπαθεί να πείσει τη διοίκηση να ανοίξει εκλογικό τμήμα μέσα στο νοσοκομείο. Πηγή: facebook
0207
Η γερμανική εταιρία Ambermedia έβαλε στο δίκτυό της 8.000 φούρνους σε όλη τη χώρα και τους χορήγησε χάρτινες σακούλες διακοσμημένες με την ευρωπαϊκή σημαία και την ημερομηνία των ευρωπαϊκών εκλογών Σημειώνεται ότι οι φούρνοι είναι ανοιχτοί και την Κυριακή, που είναι η ημέρα της ψηφοφορίας στη Γερμανία. Πηγή: facebook
0307
Οι Λιθουανοί ενθαρρύνουν τη συμμετοχή μέσω ιντερνετικού παιγνιδιού. Όσοι παίζουν στην πλατφόρμα εικονικής συλλογικής ζωγραφικής Vote4Art θα επιβραβευτούν για την συμμετοχή τους στις ευρωεκλογές παίρνοντας περισσότερα pixels απ ότι συνήθως. Την πλατφόρμα δημιούργησαν τρεις νεαροί που κέρδισαν στο Hackathon που οργάνωσαν στη Λιθουανία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πηγή: Vote4Art
0407
Το συνδικάτο δημοσιογράφων Πορτογαλίας προωθεί πολλές πρωτοβουλίες για να προωθήσει τον δημόσιο διάλογο για τις ευρωεκλογές. Σε μια σειρά από βίντεο με τίτλο «οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν», αναφέρουν τους λόγους που θα συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές και καλούν τους πολίτες να τους ακολουθήσουν. Πηγή: facebook
0507
Οι διασημότητες της Ουγγαρίας φορούν κουκούλες με τα αστέρια της ΕΕ και μετέχουν στην εκστρατεία #szavaznifogok Instagram ή ποστάρουν στα δικά τους site για να ενθαρρύνουν τους πολίτες να πάνε να ψηφίσουν. Πηγή: instagram
0607
Μια εκστρατεία με αστεία και διασημότητες, υπέρ της συμμετοχής “Vote together”, οργάνωσε ο φωτογράφος Wolfgang Tillmans στην Πολωνία με την συμμετοχή γνωστών ηθοποιών, συγγραφέων και δημοσιογραφων
0707
Η χαμηλού κόστους εταιρία λεωφορείων Flixbus προσφέρει δωρεάν εισιτήρια σε κόσμο που παίρνει το λεωφορείο Flixbus από την Πέμπτη ως την Κυριακή (23-26 Μαΐου) για να πάνε στις περιφέρειές τους να ψηφίσουν, στην πρωτοβουλία που αποκαλείται #flixtimeimvoting. Εκπτώσεις προσφέρουν σε όλα τα μέσα μεταφοράς και άλλες ιταλικές εταιρίες, μεταξύ των οποίων η Alitalia, οι σιδηροδρομικές εταιρίες Trenitalia και Italo και οι εθνικές εταιρίες φέριμποτ για όσους μεταβαίνουν προς Σικελία και Σαρδηνία