Τρόικα: 150.000 λιγότεροι δημόσιοι υπάλληλοι μέχρι το 2015
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είχε το απόγευμα της Δευτέρας συνάντηση με τους επικεφαλής της τρόικας, στη διάρκεια της οποίας τους παρουσίασε τα στοιχεία που έχουν προκύψει από την εργασιακή εφεδρεία, μέτρο που κατά τα φαινόμενα εξελίσσεται σε φιάσκο.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, οι εκπρόσωποι της τρόικας δεν τοποθετήθηκαν επί του θέματος, επέμειναν όμως ότι ως το 2015 θα πρέπει να έχουν αποχωρήσει 150.000 υπάλληλοι.
Η δέσμευση της κυβέρνησης μάλιστα αναμένεται να μπει και ως όρος στο μνημόνιο που θα συνοδεύει τη νέα δανειακή σύμβαση.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, επανέλαβε στα στελέχη της Τρόικας ότι η εργασιακή εφεδρεία οργανώθηκε βιαστικά και αποτελεί μία οριζόντια επιλογή, γεγονός που την καθιστά ένα μη δίκαιο μέτρο, ακριβώς γιατί απουσίαζε η αξιολόγηση από τον δημόσιο τομέα.
Οι ελεγκτές φέρεται να κατανόησαν τη θέση του κ. Ρέππα.
Μετά το τέλος της συνάντησης, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δημοσιοποίησε το παρακάτω Δελτίο Τύπου:
«Τις μεγάλες αλλαγές που έχουν μεσολαβήσει από την προηγούμενη συνάντησή τους στις 29 Αυγούστου έως σήμερα», τόνισε ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δημήτρης Ρέππας, παρουσία των Υφυπουργών Ντίνου Ρόβλια και Παντελή Τζωρτζάκη, στους εκπροσώπους του Μηχανισμού Στήριξης Matthias Mors, Mark Flanagan και Bob Traa, για τις οποίες και τους ενημέρωσε απόψε στο γραφείο του.
Ειδικότερα, τους ενημέρωσε για την εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στο Δημόσιο, την αξιολόγηση και την κινητικότητα των υπαλλήλων, το νέο πειθαρχικό που βρίσκεται στο στάδιο της συλλογής υπογραφών των συναρμόδιων Υπουργών προκειμένου να κατατεθεί στη Βουλή, το νομοσχέδιο για την καλή νομοθέτηση το οποίο έχει ήδη κατατεθεί στο Κοινοβούλιο, την τομή της κατάργησης των κενών οργανικών θέσεων και τη μείωση κατά 30% των οργανικών μονάδων στο Δημόσιο, καθώς και τη συνεργασία με την task force βάσει της έκθεσης του ΟΟΣΑ και της Λευκής Βίβλου για τη Δημόσια Διοίκηση.
Αναφέρθηκε στους τομείς συνεργασίας που είναι κατά σειρά:
1.- Δομή και όργανα
2.- Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
3.- Παρακολούθηση προϋπολογισμού
4.- Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
5.- Καλή νομοθέτηση
6.- Καταπολέμηση γραφειοκρατίας
7.- Αντιμετώπιση διαφθοράς.
Πάνω σε αυτά στηρίζεται η πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, που αναμένεται να παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο τον Ιανουάριο, με σχέδιο νόμου για το επιτελικό Κράτος. Ο Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους του Μηχανισμού Στήριξης ότι προσχέδιο του νομοσχεδίου θα τους αποσταλεί μέχρι τα Χριστούγεννα.
Όσον αφορά στην εργασιακή εφεδρεία, ο κ. Ρέππας γνωστοποίησε τα στοιχεία που υπάρχουν στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων που δημιούργησε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, όπου κάθε φορέας καταχωρεί τα στοιχεία του, η οποία και βρίσκεται σε εξέλιξη. Έγινε αναφορά στο αντικειμενικό οριζόντιο κριτήριο της εφεδρείας και τις συνέπειες που προκαλούνται από την εφαρμογή του και επιβεβαιώθηκε ότι προτιμότερη είναι η εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης προσώπων και δομών, η οποία ωστόσο δεν ήταν δυνατή σε τόσο σύντομο χρόνο, αλλά προβλέπεται στην πορεία προς το επιτελικό Κράτος.
Όπως τόνισε ο κ. Ρέππας το μέτρο της εφεδρείας υπήρξε το πιο δραστικό της διετίας, δίνοντας το ισχυρότερο ποιοτικό μήνυμα των διαρθρωτικών αλλαγών. Υπήρξε συμφωνία ότι τα επείγοντα μέτρα πρέπει να είναι απολύτως αντικειμενικά, αλλά ο σωστός τρόπος εφαρμογής είναι ο συνδυασμός αξιολόγησης με κατάργηση υπηρεσιακών μονάδων.
Πάντως, επαναβεβαιώθηκε και από τις δύο πλευρές ότι κεντρικός στόχος είναι η μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στο Κράτος μέχρι το 2015 κατά 150 χιλιάδες, τουλάχιστον. Ο σχετικός προγραμματισμός αποχωρήσεων - προσλήψεων αναμένεται σε μελέτη που θα παραδοθεί τον ερχόμενο Ιανουάριο.
Άλλα θέματα που συζητήθηκαν ήταν ο διορισμός οικονομικών υπευθύνων σε όλα τα Υπουργεία, η επιλογή 13 τομέων προτεραιότητας ως αντικείμενο μέτρησης για τη μείωση των διοικητικών βαρών, η μηνιαία δημοσίευση στοιχείων κίνησης προσωπικού, η καθιέρωση ενιαίου λογισμικού διαχείρισης ανθρώπινων πόρων για την επικαιροποίηση και επεξεργασία απογραφής προσωπικού σε πραγματικό χρόνο, καθώς και η ενσωμάτωση της Οδηγίας 123 για τις διαδικασίες παροχής υπηρεσιών».