Νομοσχέδιο για την ολοκλήρωση της Πινακοθήκης
Στόχος είναι η ενίσχυση του υπάρχοντος κτηρίου με όλες τις συμπληρωματικές κατασκευές, έτσι ώστε να δίνει την εικόνα ενός μοντέρνου οικοδομήματος, εναρμονισμένου με το αστικό περιβάλλον, το οποίο δεν θα επιβαρύνει χωροταξικά την περιοχή.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται η προσθήκη νέου ορόφου, η κατασκευή εξωτερικών κλιμακοστασίων και ανελκυστήρων, η στατική ενίσχυση, η κατασκευή τριών υπογείων στον ακάλυπτο χώρο και η κατασκευή κλιμάκων διαφυγής, οι οποίες μάλιστα θα καλύπτονται με διαφανές γυαλί για να εξυπηρετούν το κοινό όλο τον χρόνο, με όποιες καιρικές συνθήκες. Αυτές θα συνδέουν και όλους τους χώρους του συγκροτήματος, δίνοντας την εικόνα του ενιαίου συνόλου. Η επιφάνεια του κτιρίου δεν θα ξεπερνά συνολικά τα 7.000 τ.μ..
Σημειώνεται, ότι ο νέος νόμος δεν προβλέπει την επιπλέον κατασκευή κτηρίου 101 θέσεων για θέσεις στάθμευσης, όπως προβλεπόταν στη μελέτη του ΥΠΠΟΤ, με το σκεπτικό της περιβαλλοντικής και χωροταξικής επιβάρυνσης. Το μείζον πρόβλημα της στάθμευσης θα λυθεί με τη χρήση του παρακείμενου οικοπέδου, από το οποίο υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας έως και 660 αυτοκινήτων.
Αλλωστε, όπως επισημαίνεται στη διάταξη, υπάρχει και ένα πυκνό δίκτυο λεωφορείων και τραμ, τα οποία περνούν μπροστά από την Εθνική Πινακοθήκη, αλλά και ο σταθμός ΜΕΤΡΟ "Ευαγγελισμός", που εξυπηρετεί τους επισκέπτες.
Ως εκ τούτου, δεν κρίνεται απαραίτητη η χρήση των ΙΧ.