Μίκης Θεοδωράκης: Ο άνθρωπος που φιλοτέχνησε το κέρινο ομοίωμά του μιλά στο Newsbomb.gr
Το είχε φιλοτεχνήσει από το 2018
Ο Θεόδωρος Κοκκινίδης είναι ο εμπνευστής και ο ιδιοκτήτης του ελληνικού μουσείου κέρινων ομοιωμάτων που εδρεύει στα Κηπιά Καβάλας.
Μεταξύ των εκθεμάτων, που έχει δημιουργήσει ο ίδιος βρίσκεται από το 2018 και αυτό του Μίκη Θεοδωράκη.
Μιλάει στο Newsbomb.gr για την δημιουργία του αυτή, για την μεγάλη προσωπικότητα του Μίκη που δεν θα μπορούσε να έλειπε από το ξεχωριστό μουσείο του.
Ο ίδιος έχει φιλοτεχνήσει 34 κέρινα ομοιώματα και λόγω του επετειακού έτους 2021 (λόγω της επανάστασης) έχει φιλοτεχνήσει πολλούς ήρωες του 1821.
Το μουσείο του αντανακλά Ιστορία & Πολιτισμό.
Στο μουσείο σας εκθέτετε μεταξύ άλλων το κέρινο ομοίωμα του Μίκη Θεοδώρακη. Τι σας ώθησε για να το δημιουργήσετε;
«Η προσφορά του Μίκη Θεοδωράκη στην τέχνη και στην πνευματική ζωή της χώρας είναι πραγματικά σπουδαία. «Η τέχνη πρέπει να είναι υψηλή αλλά και συνάμα λαϊκή» είχε πει ο Γιάννης Τσαρούχης. Αυτό έκανε ο Μίκης. Μελοποίησε την ποίηση των κορυφαίων Ελλήνων ποιητών μας και την έβαλε στα χείλη του λαού ως τραγούδι. Ο βίος του, η αγωνιστική, αλλά και ευαίσθητη προσωπικότητα του έχουν αποτυπωθεί με απόλυτη ειλικρίνεια στις νότες του, στις μελωδίες και τις μουσικές του. Αυτή η αλήθεια του, εκφράστηκε μέσα από την μουσική του ιδιοφυία, ακουμπώντας τον λαό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Θέλει μεγάλη τόλμη να παίρνει κανείς θέση για τα πιστεύω του και να ξέρει ότι θα υποστεί συνέπειες, σε σκληρές εποχές. Όλα αυτά έκαναν τον Μίκη να είναι ένα μοναδικό και λαμπρό κεφάλαιο για τον τόπο».
Ποια στιγμή της ζωής του Μίκη είναι αυτή που απεικονίζεται στο μουσείο και γιατί;
«Λίγα χρόνια πριν, το 2018, θέλησα να τον τιμήσω μέσα από την τέχνη μου, φιλοτεχνώντας το κέρινο του ομοίωμα. Το έργο τον αποτυπώνει περίπου στα τέλη της δεκαετίας του 70 . Ήδη μέσα από τα γεγονότα που είχαν προηγηθεί στην χώρα και στην ζωή του, είχε «ατσαλώσει» ως προσωπικότητα αλλά και μουσικά, γράφοντας όλα αυτά τα διαμάντια που μας έχει αφήσει ως πολιτιστική παρακαταθήκη. Ήθελα να φαίνεται το έργο επιβλητικό. Με τον τρόπο που στέκεται, τα χέρια ανοιχτά, όπως όταν διηύθυνε την ορχήστρα, με βλέμμα δυναμικό και αποφασιστικό. Ψηλός, αγέρωχος, υπερήφανος».
Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να το δημιουργήσετε;
«Χρειάστηκε περίπου έξι μήνες προκειμένου να ολοκληρωθεί το κέρινό του ομοίωμα. Εκτός από τον χρόνο που απαιτείται για να δημιουργηθεί το γλυπτό, χρειάζεται να αφιερώσω χρόνο ώστε να «μάθω», να «γνωρίσω» την προσωπικότητα μέσα από συνεντεύξεις αλλά και το έργο του. Μέσα εκεί προσπαθώ να βρω τον χαρακτήρα, να τον «συναναστραφώ» ώστε να τον «γνωρίσω» και να αποδώσω στο δημιούργημα στοιχεία της προσωπικότητας πέρα απ' την όψη».
Ο ίδιος το είχε δει;
«Δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να συναντήσω από κοντά τον Μίκη Θεοδωράκη. Θα ήταν ευλογία να είχα στιγμές με αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο. Αλλά, και να είχα την δυνατότητα να του παρουσιάσω το έργο μου».
Το μουσείο σας βρίσκεται στην Καβάλα, είναι σημείο ιστορικής αναφοράς; Και για ποιο λόγο;
«Το μουσείο βρίσκεται στα Κηπιά Καβάλας. Το χωριό το οποίο έχω μεγαλώσει. Απέχει 25 χιλιόμετρα από την πόλη της Καβάλας.
Η φύση και το τοπίο είναι εξαιρετικά. Ο τόπος συνδυάζει μοναδικά την θάλασσα με το βουνό. Το μουσείο βρίσκεται στους πρόποδες του Παγγαίου και η Θάλασσα απέχει μόλις 15 χιλιόμετρα. Η κατά κάποιο τρόπο «απομόνωση» αλλά και η ομορφιά της φύσης μου δίνει την δυνατότητα να δημιουργώ με μεγάλη συγκέντρωση».
Ποσά κέρινα ομοιώματα έχετε φτιάξει; Ποια ξεχωρίζετε;
«Τα έργα που έχω φιλοτεχνήσει μέχρι σήμερα είναι 34. Δεν μπορώ να πω ότι ξεχωρίζω κάποιο από αυτά. Κάθε δημιούργημα είναι δικό μου κομμάτι. Ίσως αισθάνομαι πιο κοντά σε κάποια, επειδή νοιώθω ότι έχω γνωρίσει και κατανοήσει περισσότερο τις προσωπικότητες που αποτυπώνουν».
Φέτος με τα 200 χρόνια της επανάστασης έχετε να επιδείξετε κάτι επιπλέον, κάτι ξεχωριστό;
«Φέτος που είναι το επετειακό έτος των διακοσίων χρόνων από την επανάσταση το 1821 ήταν για μένα η αφορμή ώστε να φιλοτεχνήσω ομοιώματα των ηρώων από εκείνη την εποχή. Με μεγάλη συγκίνηση δημιούργησα το ομοίωμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας του Γεώργιου Καραϊσκάκη, ενώ λίγα χρόνια πριν είχε προηγηθεί αυτό του Ιωάννη Καποδίστρια. Μέχρι το τέλος του χρόνου, στόχος είναι να φιλοτεχνήσω στο κερί και την Μαντώ Μαυρογένους».
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.