«Συναντώντας τον Μικρό Πρίγκηπα» στην πρώτη μεγάλη έκθεση στη Γαλλία
Η επιμελήτρια Anne Monier Vanryb, για την έκθεση «Συναντώντας τον Μικρό Πρίγκηπα».
Έως τις 26 Ιουνίου, το Musée des Arts Décoratifs στο Παρίσι φιλοξενεί την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Γαλλία για το διαχρονικό αριστούργημα «Ο Μικρός Πρίγκηπας» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξιπερί.
Στην έκθεση «Á la Rencontre du Petit Prince (Συναντώντας τον Μικρό Πρίγκηπα)» παρουσιάζονται πάνω από 600 έργα που υμνούν τις πολλές πλευρές της ζωής του Σαιντ-Εξιπερί ως συγγραφέα, ποιητή, αεροπόρο, εξερευνητή, δημοσιογράφο, εφευρέτη και φιλοσόφου, του οποίου κινητήρια δύναμη ήταν ένα ανθρωπιστικό ιδανικό. Η Anne Monier Vanryb, η επιμελήτρια της έκθεσης, παραχώρησε μεγάλη συνέντευξη στο Designboom.
«Για τους περισσότερους, «Ο Μικρός Πρίγκηπας» είναι ένα πολιτιστικό ορόσημο για τον καθένα. Πραγματικά πίστευα ότι υπάρχουν πολλά που κρύβονται πίσω από αυτό το πολύ διάσημο στάτους του βιβλίου και ότι υπήρχε μεγάλο περιθώριο για να εξηγήσει μια έκθεση πράγματα για τον Σαιντ-Εξιπερί – το ποιος ήταν, τι βίωσε και πώς όλα αυτά κατέληξαν στον «Μικρό Πρίγκηπα» εξήγησε η Vanryb.
«Για μένα ήταν επίσης πολύ σημαντικό να εξηγήσω ότι «Ο Μικρός Πρίγκηπας» γράφτηκε στις ΗΠΑ. Θα είναι μεγάλο σοκ για τον κόσμο να μάθει ότι ένα από τα πιο σημαντικά βιβλία της γαλλικής λογοτεχνίας γράφτηκε στις ΗΠΑ. Είναι εμποτισμένο με πολλές ιδέες που ο Σαιντ-Εξιπερί πήρε όντας στις ΗΠΑ, υπάρχουν πράγματα που δεν υπάρχουν πλέον στο βιβλίο που εκδόθηκε, αλλά στις σελίδες του χειρογράφου υπάρχουν πολλές αναφορές στο Μανχάταν. Ζούσε στη Νέα Υόρκη και έβαλε στον «Μικρό Πρίγκηπα» πράγματα από τη Νέα Υόρκη. Στην έκθεση υπάρχει μεγάλη εστίαση στον Σαιντ-Εξιπερί στις ΗΠΑ, γιατί το έγραψε στις ΗΠΑ και για το τι αυτό σημαίνει για τους Γάλλους αναγνώστες» πρόσθεσε.
Ποιο από όλα τα μαθήματα που παίρνει ο Μικρός Πρίγκηπας στο ταξίδι του είναι σήμερα το πιο σημαντικό; «Νομίζω ότι ο πιο σημαντικός χαρακτήρας είναι η αλεπού. Αυτό που η αλεπού προσπαθεί να μάθει στον Μικρό Πρίγκηπα, μπορείς να το διαβάσεις ως παιδί και να καταλάβεις ένα πράγμα, αλλά μπορείς να το διαβάσεις στα είκοσί σου, στα σαράντα σου, στα εξήντα σου, και πάντα θα βρεις κάτι καινούργιο. Τα τελευταία δύο χρόνια, διάβαζα σχεδόν κάθε εβδομάδα το «Μικρό Πρίγκηπα» και η αλεπού πάντα μου έλεγε κάτι διαφορετικό» απάντησε η Vanryb.
Ο Σαιντ-Εξιπερί πάντα ζωγράφιζε. «Για εκείνον είναι απλά μια άλλη γλώσσα. Κάποιες φορές, όταν γράφει ένα γράμμα και νιώθει ότι αυτός στον οποίο το στέλνει δεν θα κατανοήσει πλήρως αυτό που ήθελε να πει, ζωγραφίζει μια μικρή φιγούρα που λέει "είμαι πολύ σκεπτικός" ή, "είμαι πολύ λυπημένος", κάτι σαν ένα κόμικ. Οπότε αυτό είναι ένα είδος άλλης γλώσσας που μπορεί να υπογραμμίσει τις λέξεις που προσπαθεί να πει» επισήμανε η επιμελήτρια της έκθεσης.
Ποια θα ήταν η εξέλιξη του 21ου αιώνα που θα προτιμούσε; Τι θα ήταν αυτό για το οποίο θα ήταν περισσότερο επικριτικός σήμερα; «Στα τελευταία γράμματά του γράφει σε έναν φίλο του λέγοντας «πιθανά πρόκειται να πεθάνω, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ να ζω σε μια κοινωνία του μέλλοντος», αναφέροντας τα ρομπότ κλπ. Νομίζω ότι θα ήταν πολύ επικριτικός αυτής της κοινωνίας που ως κινητήριο μοχλό έχει τη μαζική κατανάλωση και της απώλειας της ποίησης στον κόσμο.
Αλλά νομίζω επίσης ότι θα ήταν πλήρως συνεπαρμένος από την τεχνολογική πρόοδο. Πρώτα από όλα, τα πάντα γύρω από τη δυνατότητα να πετάμε – πραγματικά πίστευε ότι η πτήση θα έπρεπε να είναι κάτι στο οποίο να έχουν πρόσβαση όλοι οι άνθρωποι και ότι ο κόσμος θα έπρεπε να έχει τη δυνατότητα να ταξιδεύει ταχύτερα. Θα ήταν πολύ χαρούμενος να δει πολύ κόσμο να έχει τη δυνατότητα να ταξιδεύει, πολύ περισσότερον από ό,τι όταν ζούσε» τόνισε η Anne Monier Vanryb.
Δείτε την εισαγωγική ξενάγηση που προσφέρει το μουσείο Musée des Arts Décoratifs, στην έκθεση «Συναντώντας τον Μικρό Πρίγκηπα».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:
«Ο Νονός»: Δείτε το επικό τρέιλερ για την επετειακή έκδοση της θρυλικής τριλογίας!
Όλιβερ Στόουν στο πλευρό του Πούτιν και κατά της «υστερίας των δυτικών μέσων ενημέρωσης»
The Batman: Ο σκηνοθέτης Ματ Ριβς έχασε την παγκόσμια πρεμιέρα λόγω κορονοϊού