Αλ Πατσίνο: Η φήμη και η στιγμή που κατάλαβε ότι «Ο Νονός» ήταν μια καλή ταινία!
Πενήντα χρόνια μετά την κυκλοφορία της εμβληματικής ταινίας «Ο Νονός» του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο Αλ Πατσίνο μιλάει για τη μεγάλη φήμη που απέκτησε από τον ρόλο του ως Michael Corleone.
«Είναι δύσκολο να το εξηγήσω στον κόσμο σήμερα. Δηλαδή να εξηγήσω ποιος ήμουν εκείνη την εποχή και πώς έσκασε όλο αυτό σαν κεραυνός», ανέφερε ο Πατσίνο στους New York Times.
«Ένιωσα σαν να σηκώθηκε ξαφνικά κάποιο πέπλο και όλα τα βλέμματα στράφηκαν πάνω μου. Φυσικά και πάνω στους υπόλοιπους που συμμετείχαν στην ταινία. Όμως, Ο Νονός μού έδωσε μια νέα ταυτότητα που ήταν δύσκολο για εμένα να διαχειριστώ».
Ο διάσημος ηθοποιός συνέχισε λέγοντας: «Ήμουν τυχερός που ήμουν μέρος αυτού του έργου. Αλλά μου πήρε μια ζωή να το αποδεχτώ και να προχωρήσω. Δεν είναι σαν να έπαιξα τον Σούπερμαν».
Θυμίζουμε ότι ο Αλ Πατσίνο έπαιξε και στις τρεις ταινίες της τριλογίας, κερδίζοντας μια υποψηφιότητα για Όσκαρ για την ερμηνεία του ως Michael Corleone.
Σε συνέντευξή του στους New York Times, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα εξήγησε ότι ήθελε διακαώς τον Αλ Πατσίνο για τον ρόλο. «Όταν διάβασα το βιβλίο Ο Νονός, συνέχισα να φαντάζομαι [τον Πατσίνο]. Δεν είχα δεύτερη επιλογή. Για εμένα πάντα ήταν ο Αλ Πατσίνο. Αυτός είναι ο λόγος που ήμουν τόσο επίμονος να τον πείσω να παίξει τον Michael».
«Eκείνη την περίοδο της ζωής μου δεν είχα επιλογή. Ο Φράνσις με ήθελε. Είχα κάνει τη μία ταινία. Και δεν με ενδιέφερε τόσο ο κινηματογράφος στο βαθμό που κατέληξε να με ενδιαφέρει. Το μυαλό μου ήταν σε άλλο σύμπαν».
«Στις πρώτες ταινίες που έκανα, ένιωθα εκτός τόπου και χρόνου», ανέφερε ο Πατσίνο, λέγοντας ότι δεν πίστευε ότι θα γινόταν αυτό που είχε στο μυαλό του ο Κόπολα, λόγω του εξωφρενικού μπάτζετ.
Η Paramount Pictures απέρριψε όλο το καστ, συμπεριλαμβανομένου του Μάρλον Μπράντο. «Υπήρχε σύγκρουση», παραδέχτηκε ο Πατσίνο, η οποία μάλιστα θα παρουσιαστεί στην επερχόμενη σειρά του Paramount+ «The Offer» που θα δείξει τα παρασκήνια της ταινίας.
Ο Πατσίνο θυμάται: «Μου τηλεφώνησε ο Φράνσις Κόπολα — ένα όνομα από το παρελθόν. Πρώτον, λέει ότι θα σκηνοθετήσει τον Νονό. Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι δεν είναι και πολύ στα καλά του ή κάτι τέτοιο. Πώς γίνεται να του δίνουν τον Νονό;»
«Πρέπει να σου πω ότι ήταν μεγάλη υπόθεση. Ήταν ένα μεγάλο βιβλίο. Όταν είσαι ηθοποιός, δεν ρίχνεις κάν το βλέμμα σου σε αυτά τα πράγματα. Δεν υπάρχουν αυτά για εσένα. Είσαι σε ένα συγκεκριμένο μέρος στη ζωή σου όπου δεν πρόκειται να σε αποδεχτούν σε αυτές τις μεγάλες ταινίες — όχι ακόμα, τουλάχιστον».
Ο Πατσίνο προσθέτει γελώντας: «Είπε, ότι όχι μόνο το σκηνοθέτησε, αλλά ήθελε να το κάνω εγώ. Συγγνώμη που γελάω, απλώς φαινόταν τόσο εξωφρενικό. Νόμιζα ότι μιλάω με κάποιον που είχε ξεφύγει».
Μάλιστα, όπως εξήγησε ο Πατσίνο, ήξερε ότι ήταν σε «καλή ταινία μόνο μετά το γύρισμα της σκηνής με τη κηδεία του Don Corleone (Μάρλον Μπράντο)».
«Θυμάστε τη σκηνή της κηδείας για τον Μάρλον, όταν τον έθαψαν; Είχε τελειώσει για εκείνο το βράδυ, ο ήλιος έδυε και εγώ είμαι χαρούμενος γιατί θα πάω σπίτι να πιω μερικά ποτά. Επιστρέφοντας λοιπόν, βλέπω καθισμένο σε μια ταφόπλακα, τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, να κλαίει σαν μωρό. Πήγα κοντά του και είπα, "Φράνσις, τι συμβαίνει; Τι συνέβη;". Μου λέει, "Δεν θα μου δώσουν άλλη λήψη". Και σκέφτηκα: "Εντάξει. Υποθέτω ότι είμαι σε μια καλή ταινία". Επειδή είχε τέτοιο πάθος».
Διαβάστε επίσης:
Η Κάμερον Ντίαζ για τον μισογυνισμό του Χόλιγουντ
Άγνωστος οικισμός αποκαλύπτεται βόρεια των Γρεβενών - Η μυστική εκκλησία κάτω από τη Μεγάλη Παναγιά