Βρετανικό ντιμπέιτ για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα
Από το κοινό ζητήθηκε να ψηφίσει δύο φορές: μία πριν από την έναρξη του ντιμπέιτ και μία μετά. Στην πρώτη ψηφοφορία το αποτέλεσμα ήταν οριακά υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων από το Βρετανικό Μουσείο. Στη δεύτερη, όμως η δύναμη των επιχειρημάτων υπέρ του ελληνικού αιτήματος έδωσε μεγάλη διαφορά στο αποτέλεσμα: 384 υπέρ, 125 κατά 24 αναποφάσιστοι.
Το ντιμπέιτ διοργάνωσε ο οργανισμός Intelligence Squared. Την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα υποστήριξε ο Βρετανός ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης και τηλεοπτικός παρουσιαστής Στίβεν Φράι και ο βουλευτής των Φιλελεύθερων Δημοκρατών και επικεφαλής της οργάνωσης Marbles Reunited, Άντριου Τζορτζ. Στην αντίθετη μεριά βρέθηκε ο Βρετανός ιστορικός και βουλευτής των Εργατικών Τρίστραμ Χαντ και ο Ισπανός καθηγητής ιστορίας στο αμερικανικό πανεπιστήμιο Νοτρ Νταμ Φελίπε Φερνάντεθ-Αρμέστο.
Τα επιχειρήματα υπέρ της επιστροφής συνοψίστηκαν στο ότι η επιστροφή των γλυπτών δε θα ήταν ταπεινωτική κίνηση για τη Βρετανία, ούτε θα άνοιγε της πύλες για τον επαναπατρισμό άλλων εκθεμάτων του Βρετανικού Μουσείου. Αμφισβητήθηκε η νομιμότητα του περίφημου φιρμανιού του σουλτάνου που έδινε την άδεια μεταφοράς των γλυπτών στο λόρδο Έλγιν. Επίσης, οι δύο άνδρες σημείωσαν πως η ουσία του επιχειρήματος επιστροφής των γλυπτών στην Αθήνα είναι η αξία της επανένωσής τους. «Η θέση των μαρμάρων είναι εκεί που γεννήθηκαν», υποστήριξε ο Στίβεν Φράι και συνέχισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ο Παρθενώνας είναι αφιερωμένος στη θεά της Σοφίας, ένα σύμβολο ότι η ο άνθρωπος είχε ξεφύγει από την επιθετική και άγρια φύση του και είχε μετουσιωθεί σε όν σκεπτόμενο».
Οι αντίπαλοι της επιστροφής των Μαρμάρων επιχειρηματολόγησαν ότι τα γλυπτά δεν μπορούν να ενωθούν πραγματικά αφού μεγάλα κομμάτια έχουν καταστραφεί και χαθεί προ πολλού.
Επίσης, τόνισαν ότι το «όψιμο» ελληνικό αίτημα ωθείται από εθνικιστικά αισθήματα. «Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μοίρασμα των πολιτιστικών στοιχείων των λαών, χρειαζόμαστε διεθνισμό και όχι εθνικισμό», κατάληξε ο κ. Χαντ.
Τέλος, ο καθηγητής Φερνάντες-Αρμέστο επέκρινε το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης για την αρχιτεκτονική του και το χαρακτήρισε «μουσείο-καθρέφτη» αντί για «μουσείο-παράθυρο», εξηγώντας ότι περιορίζεται στην παρουσίαση του ελληνικού πολιτισμού, σε αντίθεση με τον κοσμοπολιτισμό του λονδρέζικου μουσείου.