Τάσσος Τριανταφύλλου για «Old Timber To New Fires»: «Έργα μιας όχι εύκολης "γέννας"»

Ο εικαστικός καλλιτέχνης Τάσσος Τριανταφύλλου μιλάει στο Newsbomb.gr για την αναδρομική έκθεση «Old Timber To New Fires» που παρουσιάζει μέχρι τις 15 Ιουλίου στο ΠΕΣ Πολύτροπον.
O Tάσσος Τριανταφύλλου ξεναγεί τους επισκέπτες στην έκθεση και μιλάει για τα έργα του
ΠΕΣ Πολύτροπον

«Old Timber To New Fires», ένας στίχος από το ποίημα του T. S. Eliot, «Four Quarters – Part 2: East Coker», που σε μια ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «παλιά ξυλεία για καινούριες φωτιές», δανείζει τον τίτλο της αναδρομικής έκθεσης του εικαστικού καλλιτέχνη Τάσσου Τριανταφύλλου.

Ο καλλιτέχνης κάνει μια επιλογή έργων που έχει δημιουργήσει τα τελευταία 30 χρόνια και μας τα παρουσιάζει στο ΠΕΣ Πολύτροπον στα Καλύβια, σε μια έκθεση που έχει σχεδιάσει ο... μετρ των εικαστικών εγκαταστάσεων, Γαβρίλος Μιχάλης.

Ο Τάσσος Τριανταφύλλου μιλάει στο Newsbomb.gr για τα έργα της έκθεσης η οποία αποτελεί «μια σημαντική στιγμή για εκείνον», τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει, τους συμβολισμούς αλλά και τα επόμενα σχέδιά του. Σημειώνεται πως η έκθεση «Old Timber To New Fires» στο Πες Πολύτροπον, έχει πάρει παράταση έως το Σάββατο 15 Ιουλίου.


Δώστε μας το στίγμα και τον κεντρικό πυρήνα της Έκθεσης «Old Timber To New Fires».

Είναι μια έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα όπου παρουσιάζω μια επιλογή έργων των τελευταίων 30 ετών. Αυτό το εγχείρημα το αντιλαμβάνομαι σαν μια ευκαιρία να ξαναδώ παλαιότερα έργα μου να εκθέτονται και να μπορώ να διαπιστώσω πόσο έχουν «αντέξει» στον χρόνο. Είναι μια σημαντική στιγμή για τον δημιουργό. Η σχέση που θα αναπτύξουν με το κοινό, είναι ένας άλλος πολύ σημαντικός παράγοντας ανταλλαγής σκέψεων και ιδεών.

Πώς επιλέξατε το συγκεκριμένο τίτλο και τι συμβολίζει;

Ο τίτλος είναι δάνειο από έναν στίχο του ποιητή T.S.Eliot από το έργο του «Τέσσερα Κουαρτέτα» FOUR QUARTETS- EAST COKER, θεώρησα τα έργα που έχω ήδη κάνει και εκθέτω σαν την «παλιά ξυλεία» για καινούριες φωτιές που είναι τα έργα που έχουν γίνει πρόσφατα αλλά και τα μελλοντικά.

Πόσα έργα περιλαμβάνει η έκθεση και από ποιες χρονιές περιόδους;

Είναι 27 έργα, όμως κάποια από αυτά αποτελούν συνθέσεις περισσότερων κομματιών από ένα, οπότε στην πραγματικότητα μιλάμε για αρκετά μεγαλύτερο αριθμό έργων. Αυτή η έκθεση καλύπτει δειγματολογικά μια περίοδο από το 1993 έως το 2017.


Ποια υλικά που έχετε χρησιμοποιήσει;

Είμαι ένας καλλιτέχνης ο οποίος ερευνά τις εκφραστικές δυνατότητες των διαφόρων υλικών και τεχνικών που με ενδιαφέρουν κατά καιρούς όπως φυσικό κερί, ξύλο, βαμβάκι, κεραμική, frottage, χαρακτική κ.ά.

Ποιες οι αντιδράσεις και τα σχόλια των ανθρώπων που επισκέπτονται την έκθεση;

Το δώρο της τέχνης για τον θεατή είναι ότι ο κάθε άνθρωπος θα δώσει την δική του ερμηνεία, την δική του προσέγγιση με αφορμή την εικόνα του έργου που έχει μπροστά του. Ανάλογα το μορφωτικό του επίπεδο, το πόσο πολύ ή λίγο έχει δει τέχνη, τα βιώματά του, και την διάθεση που θα έχει την στιγμή που θα δει το έργο, σε τι ψυχική κατάσταση θα είναι εκείνη την στιγμή.

Τι σας ρωτάνε συνήθως βλέποντας τα έργα της έκθεσης;

Αρκετοί με ρωτάνε ποια είναι η δική μου προσέγγιση-ερμηνεία για τα έργα, δεν απαντάω σε αυτή την ερώτηση διότι δεν θέλω να προκαταβάλλω τον θεατή με την δικιά μου ερμηνεία. Καλώς ή κακώς το έργο είναι αυτό που μας ενδιαφέρει και όχι ο καλλιτέχνης, με το έργο θα συνδιαλλαγείς, με το αντικείμενο.


Ποιο έργο ξεχωρίζετε εσείς;

Όλα τα έργα τα βλέπω σαν τους κρίκους μιας ενιαίας αλυσίδας, είναι μέρη ενός ενιαίου σώματος.

Ποιο έργο ήταν το πιο «δύσκολο», το πιο χρονοβόρο στη δημιουργία του και ποιο σας «παίδεψε» κατά την τοποθέτησή του στον χώρο;

Στήνοντας μια έκθεση πάντα λαμβάνεις υπόψη σου τις δυνατότητες του χώρου που θα εκθέσεις, αν είναι μικρός ή μεγάλος, χαρακτηρισμένος ή όχι, με τον καιρό αποκτάς την εμπειρία η οποία βοηθά σε αυτή την περίπτωση. Για τον σχεδιασμό της συγκεκριμένης έκθεσης είχα βοήθεια από την πολύ μεγάλη εμπειρία του Γαβρίλου Μιχάλη, ήταν τόσο καλή η συνεργασία μας που φορές-φορές συνεννοούμασταν με τα μάτια!

Όσο για την ερώτησή σας για την «δυσκολία» δημιουργίας κάποιου έργου θέλω να πω ότι όλα ήταν αποτέλεσμα μιας όχι εύκολης «γέννας».

Υπάρχουν συμβολισμοί πίσω από τα έργα σας;

Η γλώσσα της τέχνης είναι η κατ’ εξοχήν γλώσσα των συμβόλων, η τέχνη και τα όνειρα! Ο κάθε ένας από εμάς έχει την δυνατότητα να «διαβάσει» τον όποιο συμβολισμό μπορέσει να δει στα έργα.


Τι αποτελεί έμπνευση για εσάς;

Η δουλειά, τίποτα άλλο.

Πρόσφατα μάθαμε ότι έγινε ένας βανδαλισμός σε έργα τέχνης της έκθεσης. Τι συνέβη και γιατί; Φτιάξατε ξανά τα έργα και ποιες διαδικασίες έχουν κινηθεί, τι ενημέρωση έχετε;

Είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει από τότε που ο άνθρωπος δημιουργεί πολιτισμό, αξίζει να το ερευνήσουμε σε επίπεδο τέχνης και επιστήμης. Ευτυχώς η ζημιά ήταν τέτοια που μπόρεσα να τα ξαναφτιάξω. Η πράξη του βανδαλισμού έχει χαρακτήρα βιασμού.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας μετά το τέλος της έκθεσης στο ΠΕΣ Πολύτροπον;

Έχω μια σειρά εκθέσεων που με περιμένουν, αρχής γενομένης αρχές Αυγούστου στην Νάξο στον χώρο της πρώην Σχολής Ουρσουλινών.


Λίγα λόγια για τον Τάσσο Τριανταφύλλου

Ο Τάσσος Τριανταφύλλου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1962, σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές M.F.A. στο Edinburgh College of Art – Herriot Watt University (The University of Edinburgh) UK.

Έχει πραγματοποιήσει έως τώρα εννέα ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, διδάσκει στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, ως Ε.ΔΙ.Π. Έργα του υπάρχουν σε συλλογές του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου στην Αθήνα, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, στην συλλογή της Τράπεζας Πειραιώς καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει στην Αθήνα.



Πληροφορίες

ΠΕΣ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ, Προκοπίου Γκίνη 5, Καλύβια Θορικού


Τ (+30) 2299 301466, e-mail: pespolytropon@gmail.com

Είσοδος Ελεύθερη


Διαβάστε επίσης

«Old Timber To New Fires»: Αναδρομική έκθεση στην 30χρονη πορεία του Τάσσου Τριανταφύλλου

Άγνωστοι βανδάλισαν έργα τέχνης της έκθεσης «Old Timber to New Fires» στο ΠΕΣ Πολύτροπον