«Η Μάγισσα»: Ο Λευτέρης Χαρίτος αποκλειστικά στο Newsbomb.gr λίγο πριν την πρεμιέρα της σειράς

Ο Λευτέρης Χαρίτος, ο σκηνοθέτης της πολυαναμενόμενης σειράς Η Μάγισσα, μιλάει αποκλειστικά στο Newsbomb.gr, λίγο πριν την πρεμιέρα, τη Δευτέρα στις 9 το βράδυ στον ΑΝΤ1.
Ο Λευτέρης Χαρίτος στο σετ των γυρισμάτων της «Μάγισσας» στη Μάνη
ΑΝΤ1

Με τον σκηνοθέτη Λευτέρη Χαρίτο συναντηθήκαμε σε ένα διάλειμμά του από τις πυρετώδεις τελικές προετοιμασίες για την πρεμιέρα της πολυσυζητημένης, τηλεοπτικής υπερπαραγωγής του ΑΝΤ1, Η Μάγισσα, το βράδυ της Δευτέρας (25/09) στις 9.

Η κουβέντα μου με τον βραβευμένο κινηματογραφιστή, Πρόεδρο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και σκηνοθέτη της επιτυχημένης σειράς Άγριες Μέλισσες, χωρίζεται σε δύο -χορταστικά- μέρη. στο πρώτο που αφορά τη Μάγισσα, μια σειρά που μας έχει ήδη ιντριγκάρει αρκετά από όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και στο δεύτερο όπου -μεταξύ άλλων- συζητάμε για τον κινηματογράφο, το ελληνικό σινεμά, το streaming, αλλά και τα επόμενα καλλιτεχνικά του σχέδια.

Η Μάγισσα είναι «ένα crime μαφίας με λίγο μεταφυσικό», μου αναφέρει καθώς μιλάμε για τη νέα επερχόμενη σειρά και μου λέει ότι «τα δύο πρώτα επεισόδια από μόνα τους θα μπορούσαν να είναι ταινίες», καθώς το πρώτο «διαρκεί 95 λεπτά» και το δεύτερο «είναι γύρω στα 80 λεπτά»! Όρεξη να έχετε λοιπόν!

Ο Λευτέρης Χαρίτος, μου μεταφέρει επίσης το κλίμα από τα γυρίσματα, μού λέει τις ιστορίες πίσω από την επιλογή της Έλλης Τρίγγου και του Τάσου Νούσια σε δύο ρόλους που θα προκαλέσουν αίσθηση, απαντά στο τι πραγματικά ισχύει με τη Μάγισσα και το Netflix και αν θα υπάρξει δεύτερος κύκλος για τη σειρά.

* Ακολουθεί το πρώτο μέρος της συνέντευξής μας με τον Λευτέρη Χαρίτο. Το δεύτερο μέρος, έρχεται τη Δευτέρα 25/09, λίγο πριν την πρεμιέρα της Μάγισσας.

Υπάρχει άγχος για την πρεμιέρα της σειράς; Έχεις στο μυαλό σου τα σχόλια και την κριτική που θα ακολουθήσουν;

«Όχι, δεν έχω πολύ άγχος η αλήθεια είναι. Είμαστε έτοιμοι και ψυχολογικά. Έχω στο μυαλό μου τα σχόλια μοιραία, γιατί θα συμβούν. Δεν με αγχώνουν πολύ, με την έννοια ότι το σύστημα από μόνο του φροντίζει να σε αγχώσει. Μετά την εμπειρία μου στις Άγριες Μέλισσες αποφάσισα ότι δεν θα αγχωθώ ξανά. Και ο βασικός λόγος είναι επειδή το αποτέλεσμα με ικανοποιεί αρκετά, κάτι που σπάνια λέω και ομολογώ. Άρα είναι αυτό που λέμε "εγώ έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα".

Nομίζω ότι κανένας δεν μπορεί να προβλέψει τι αρέσει και τι δεν αρέσει στο κοινό. Στην ιστορία της 7ης Τέχνης έχουμε ζήσει τεράστιες επιτυχίες και αποτυχίες από το πουθενά. Οπότε είναι κάτι που δεν μπορεί να γνωρίζει κανένας. Ωστόσο, με ενδιαφέρει πολύ να κάνω κάτι που θα το δουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και επιπέδου, όμως το αν θα αρέσει σε όλους είναι κάτι άλλο.

Απευθυνόμαστε σε όλο τον κόσμο γιατί λέμε ένα παραμύθι. Αυτό που με απασχόλησε είναι να γίνει με σύγχρονους όρους, γιατί δεν έχει κανένα νόημα να κάνεις τηλεόραση που είναι ξεπερασμένη παγκοσμίως. Υποφέρει σε αυτό λίγο ακόμα η Ελλάδα, αλλά υπάρχει ένα σύστημα που προσπαθεί με γοργούς ρυθμούς πλέον να αποτινάξει χρόνια μιας άλλης αισθητικής και νομίζω ότι οι περισσότεροι συνάδελφοί μου και τα κανάλια το έχουν καταλάβει αυτό. Η Μάγισσα είναι μια πολύ ακριβή παραγωγή, οπότε νιώθω ότι αυτό είναι το ταβάνι μας ως χώρα. Επίσης, είναι πολύ ελπιδοφόρο που έχει αρχίσει να γίνεται ένα άνοιγμα στο εξωτερικό επιτέλους, ήταν καιρός».

Πού θα δεις το πρώτο επεισόδιο της Μάγισσας;

«Θα γίνει μια κλειστή προβολή για τους συντελεστές στα Village. Αυτό σημαίνει ότι θα έχω μοιραστεί με όλους τους αγαπημένους ανθρώπους που δουλεύουμε σε αυτή τη σειρά το πρώτο επεισόδιο. Οπότε καλύτερα να σου πω πού θα δω το δεύτερο επεισόδιο το οποίο είναι επίσης εξαιρετικό. Ίσως καλέσω κάποιους ανθρώπους να το δούμε μαζί.

Τα δύο πρώτα επεισόδια από μόνα τους θα μπορούσαν να είναι ταινίες. Καθ' υπερβολήν το λέω αυτό καθώς -το έχω ξαναπεί- ότι ο κινηματογράφος και η τηλεόραση είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Λέω "ταινίες" εννοώντας ότι είναι μια αφήγηση, έχουν αρχή, μέση και τέλος που λειτουργούν λίγο και από μόνα τους, επίσης έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια από τα επόμενα επεισόδια. Το πρώτο επεισόδιο διαρκεί 95 λεπτά και το δεύτερο είναι γύρω στα 80 λεπτά, οπότε είναι μεγάλα επεισόδια. Τα επόμενα επανέρχονται στα φυσιολογικά επίπεδα.

Νομίζω λοιπόν ότι τη Δευτέρα το βράδυ που θα παιχτεί το πρώτο, θα το δω απλά στο σπίτι μου. Η μόνη περίπτωση είναι αν ο γιος μου δεν έρθει μαζί μου την Κυριακή, οπότε θα το δω με τον γιο μου στο σπίτι».

Έχεις σκεφτεί τη Μάγισσα ως ταινία;

«Όχι, δεν σκέφτομαι ποτέ καμία σειρά ως ταινία και το αντίστροφο. Είναι τελείως διαφορετική η δομή και η ανάπτυξη των χαρακτήρων. H Mάγισσα είναι μια σειρά 72 επεισοδίων».

Τι σε έκανε να πεις το «ναι» στη Μάγισσα;

«Δεν είναι καθημερινή τηλεόραση. Έχει διαφορά από τις Άγριες Μέλισσες σε επίπεδο παραγωγής αλλά και η αφήγηση είναι διαφορετική. Επίσης μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω πιο δύσκολα πράγματα».

Τη θεωρείς μια μεγάλη πρόκληση για εσένα;

«Ναι, αυτό είναι η κινητήρια δύναμη για εμένα. Δεν έχω ακόμα μπορέσει να γίνω επαγγελματίας σκηνοθέτης με την έννοια ότι κάθε χρόνο πρέπει να έχω δουλειά και αυτό είναι το βασικό. Προς το παρόν έχω καταφέρει κάθε χρόνο να έχω καλύτερη δουλειά από την περασμένη χρονιά. Όχι κατ’ ανάγκη πιο ακριβή ή πιο μεγάλη. Απλώς Η Μάγισσα ήταν μια τεράστια πρόκληση γιατί είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα (με εξαίρεση ταινίες όπως Ο Παπαφλέσσας), γίνεται μια αξιόλογη προσπάθεια για genre, δηλαδή ένα "είδος". Η Μάγισσα είναι ένα crime story με στοιχεία κάπως μεταφυσικά και με πολύ έντονη αγωνία, μυστήριο κλπ., και φυσικά συμπλοκές οικογενειών. Είναι δηλαδή σαν μια ταινία μαφίας με λίγο μεταφυσικό. Ένα crime μαφίας με λίγο μεταφυσικό.

Με ενδιαφέρει η έννοια του genre γιατί στην Ελλάδα η θεματολογία είναι λίγο περιορισμένη. Είναι πάντα οικογένειες, τα ψυχολογικά τους, οι κόντρες, οι έρωτες κλπ, αν εξαιρέσεις το weird wave κύμα που ήρθε με τον Λάνθιμο. Το crime έχει γίνει λίγο στην Ελλάδα με πρώτο τον Κοκκινόπουλο φυσικά.

Η Μάγισσα είναι ένα παραμύθι. εποχής μαζί με το genre και την ιστορία με την οποία ανοίγει, με τις μάχες, τις συμπλοκές, το πειρατικό στοιχείο κλπ. Πολύ σπάνια σε έναν σκηνοθέτης θα του δοθεί η ευκαιρία -με σχετικά συμπαθητικά χρήματα- να μπορέσει να το κάνει. Και αυτό είναι που μου αρέσει στη δουλειά που κάνω. Ότι ζώντας στην Ελλάδα έχεις ελάχιστες ευκαιρίες να κάνεις κάτι τέτοιο. Η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης, να είναι καλά τα παιδιά, μετά τις Άγριες Μέλισσες, βούτηξαν πολύ βαθειά γιατί δημιούργησαν έναν κόσμο από το πουθενά.

Οπότε, η οπτικοποίηση, το πώς θα δημιουργηθεί όλο αυτό το πράγμα, τα κοστούμια, τα σκηνικά, οι ερμηνείες των ηθοποιών, η άρθρωση του λόγου, ήταν μια πολύ μεγάλη πρόκληση παρότι πολύ γρήγορα αποφάσισα ότι είναι μια σειρά του 2023. Δεν με νοιάζει καθόλου ότι λέει 1800, ούτε στα ρούχα, ούτε στο πώς μιλάνε ή πώς συμπεριφέρονται. Όπως στο άχρονο Game of Thrones -που είναι μια φωτεινή πυξίδα για πολλούς- ή όλες οι παρόμοιες σειρές. Αυτή η μοντερνικότητα είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο. Στους Vikings και το Outlander οι άνθρωποι μιλάνε κανονικά ή για τα κοστούμια τους δεν πήγε κάποιος να μελετήσει ακριβώς πώς ήταν τότε. Και εμείς το ίδιο κάναμε. Είπα στην Τριάδα Παπαδάκη ότι "είσαι ελεύθερη, βάλε τη φαντασία σου να δουλέψει πατώντας πάνω στα ρούχα εποχής, φτιάξε μου όμως χαρακτήρες".

Θεωρώ ότι το έχει πετύχει και ο κάθε χαρακτήρας είναι μοναδικός. Με βάση το κάστινγκ και το κείμενο προσπαθήσαμε με την Τριάδα να διαφέρει εμφανισιακά ο καθένας. Αυτό ήταν στόχος από την αρχή και πολύ ωραίο challenge. Ακόμα και το τι φοράνε στα μαλλιά οι γυναίκες ή το βαμμένο μαλλί για το οποίο μας ψιλοκατηγορούν. Σε τέτοιους είδους σειρές στο εξωτερικό υπάρχει κατά κόρον και μου αρέσει πολύ γιατί δημιουργεί αυτομάτως ένα ύφος, έναν χαρακτήρα. Η Θέμις Μπαζάκα, για παράδειγμα, έχει τρομερή φιγούρα. Προφανώς επηρεαστήκαμε ανοιχτά από αυτές τις σειρές. Είναι τέλειο να επηρεάζεσαι, να παίρνεις, να "κλέβεις", είναι ωραίο παιχνίδι».

Πώς είναι το κλίμα στα γυρίσματα;

«Είναι ένα πράγμα που μου έχει συμβεί και στις Άγριες Μέλισσες. Έχει δημιουργηθεί μια ομάδα ανθρώπων που έχουν πάθος. Οι ηθοποιοί είναι κατενθουσιασμένοι, έχουν τεράστιο άγχος και αγωνία γιατί δεν έχουν δει ακόμα κάτι, όμως έχουν καταλάβει ότι αυτό που γίνεται είναι αξιόλογο. Όλοι, μπροστά και πίσω από τις κάμερες, έρχονται κάθε μέρα στη δουλειά με την αίσθηση ότι κάτι κάνουν, πράγμα σημαντικό. Και δεν εννοώ αν είναι καλή ή κακή σειρά, αλλά ότι έχουμε αλλάξει πίστα. Αυτό το έχουν καταλάβει όλοι και το φέρνουν εις πέρας, καθώς είναι πάρα πολύ δύσκολο και απαιτητικό το γύρισμα της Μάγισσας. Είναι τρομερά κουραστικό. Γύρω στο Μάιο, όπου είχαμε δύσκολα γυρίσματα υπήρχαν μέρες που όλοι σερνόντουσαν μετά από 10 ώρες την ημέρα.

Επίσης, υπάρχουν μοναδικά πράγματα στη Μάγισσα, για παράδειγμα κάνουμε πολλά ωραία εφέ που τα κάνει ο Αντώνης Κοτζιάς, ο μοναδικός που έχουμε στην Ελλάδα και δουλεύει με την Αμερική. Έχουμε κάνει μια φλεγόμενη γυναίκα, γεράκια που πετάνε και κάθονται στο χέρι σου, τα άσπρα μάτια της Έλλης, καράβια να καίγονται κλπ.

Είναι ένα παραμύθι που τελικά ποτίζει όλους με την παραμυθένια του υφή και έχουν καταλάβει ότι γίνεται για καλό σκοπό. Μιλάω με ανθρώπους του χώρου και μου λένε "μακάρι να πάει καλά γιατί είναι για το καλό όλων μας". Αυτό είχε ειπωθεί και στις Άγριες Μέλισσες. Ήταν η πρώτη σειρά που βγήκε μετά το 2010, μετά Το Νησί. Ευτυχώς που πέτυχε και το είδε ο κόσμος και ξεκίνησε όλο αυτό το κύμα. Είναι ωραίο λοιπόν γιατί πάλι θα ανέβει ο πήχης, και κακά τα ψέματα, στην Ελλάδα δεν μπορούμε να υποστηρίζουμε συνέχεια μίνι σειρές, δεν υπάρχει το οικονομικό μέγεθος, μόνο αν μπεις σε μια διαδικασία συμπαραγωγής με το εξωτερικό. Αυτό για εμένα είναι το επόμενό μου βήμα, δηλαδή όχι απλά να κάνω τη Μάγισσα 2 -αν και εφόσον συμβεί- που ναι θα την κάνω, αλλά να προσπαθήσω να κάνω μια σειρά η οποία θα βρει πλέον ξένα χρήματα. Μου αρέσει αυτό, ξεκινάς από τις Μέλισσες που είναι μια απλή καθημερινή σειρά στον ΑΝΤ1, μετά κάνεις τη Μάγισσα που είναι μια υπερπαραγωγή και μετά το ιδανικό για εμένα είναι να κάνω μια μίνι σειρά εκτός Ελλάδας. Είναι ωραίο να ανεβαίνεις τα σκαλοπάτια».

Υπάρχουν αδύνατα σημεία στο πρότζεκτ;

«Θα απαντήσω πολιτικά, φυσικά και υπάρχουν αδυναμίες αλλά σημασία έχουν αυτές που θα δει ο τηλεθεατής. Δεν θέλω να προϊδεάσω τον άλλον. Είναι πολύ έξυπνοι οι τηλεθεατές και απαιτούν και έξυπνο περιεχόμενο… Είναι μια adult σειρά και δεν εννοώ την ώρα που θα παίξει, αλλά στο κοινό που απευθύνεται το οποίο με ενδιαφέρει να σκέφτεται. Εμένα με ενδιαφέρει η έννοια της πολιτιστικής κληρονομιάς. Δυστυχώς η ελληνική τηλεόραση -μην πω η Ελλάδα γενικά- δεν ασχολήθηκε ποτέ με το τι θα μείνει πίσω. Εμένα όμως με ενδιαφέρει αυτό, δηλαδή αν κάποιος δει τη σειρά σε 10 χρόνια να μην πει τι παλιακό είναι αυτό το πράγμα;. Με ενδιαφέρει η έννοια του κλασικού, η αντοχή στο χρόνο. Δεν λέω ότι κάνω κάτι κλασικό. Αυτό θα το κρίνει ο κόσμος. Λέω ότι εγώ αυτό έχω στο μυαλό μου. Έχω μια θεωρία. προτιμώ να έχω ακριβά πράγματα παρά φθηνά γιατί τα δεύτερα χαλάνε γρήγορα και πρέπει να πάρεις καινούρια».

Και μιλάμε για μια πολύ ακριβή παραγωγή επίσης.

«H Μάγισσα είναι 72 επεισόδια, έχει τεράστια διαφορά σε σχέση με τις μίνι σειρές. Και πρέπει να πούμε ότι ο Γιάννης Καραγιάννης ο παραγωγός, έχει κάνει μαραθώνιο. Έχει πάει από τη Γη στο φεγγάρι. Το ξέρει και του το λέω συχνά. Μαζί με τον Γιάννη διανύσαμε μια πορεία που κατάλαβε τι μπορεί να προσφέρει ο ένας στον άλλον. Καμιά φορά είναι παρεξηγημένος ο ρόλος των ανθρώπων αυτών, και επειδή ο Γιάννης έχει μεγάλη και μακρά ιστορία στην τηλεόραση μου αρέσει να το αναφέρω γιατί πράγματι το κάναμε μαζί. Ήταν εκεί, με άκουγε, έχουμε διαφωνήσει, έχουμε τσακωθεί, έχουμε συμφωνήσει αλλά δεν με εγκατέλειψε ποτέ, παρόλο που εγώ ήμουν ένας τρελός που του ζήταγα συνέχεια πράγματα και αυτός φοβόταν! Εμάς η δουλειά μας είναι να ζητάμε. Ο Γιάννης είναι επαγγελματίας και θέλει να κάνει καταρχήν τηλεόραση, γιατί άλλες εταιρείες παραγωγής κάνουν κι άλλα πράγματα. Ο Γιάννης είναι επαγγελματίας στον χώρο της τηλεόρασης, τον ενδιαφέρει να τη βελτιώσει. Και όλο αυτό που έγινε με τις Άγριες Μέλισσες ο Γιάννης το κατάλαβε γρήγορα και έχτισε πάνω σε αυτό μια μικρή αυτοκρατορία που σιγά - σιγά ανθίζει και του αξίζουν τα εύσημα».

Σε πρόσφατα δημοσιεύματα διαβάσαμε ότι Η Μάγισσα είναι κοντά σε συμφωνία με το Netflix. Ισχύει αυτό;

«Τα δημοσιεύματα είναι γενικώς λίγο ό,τι να 'ναι! Δεν είναι τελείως άστοχο, αλλά ακόμα δεν υπάρχει καμία συμφωνία. Όπως άστοχο ήταν και ένα δημοσίευμα που έλεγε ότι επειδή παίζουμε στις 21.00 τρέχουμε και δεν φτάνουμε, το οποίο είναι ψευδές! Δεν κόψαμε τίποτα, ήταν η συμφωνία με το κανάλι από την πρώτη στιγμή το "παίξτε 21.00 και δεν θα κόψουμε τίποτα".

Η τηλεόραση δυστυχώς έχει χτίσει γύρω της μια παραφιλολογία η οποία ξεκινά από τα κουτσομπολιά για τα προσωπικά των ηθοποιών και των ανθρώπων και φτάνει οπουδήποτε. Αυτό καμιά φορά θίγει ανθρώπους. Και εντάξει, τα προσωπικά τα αφήνω στην άκρη, αλλά δεν μπορεί ένας επαγγελματίας να διαβάζει ξαφνικά ότι τρέχει και δεν φτάνει στο μοντάζ για να κόψει! Ούτε για το κανάλι είναι σωστό ούτε για κανέναν! Δεν κόψαμε απολύτως τίποτα και δεν έγινε και ποτέ αυτή η συζήτηση, και θέλω να το τονίσω αυτό!

Για αυτό που με ρώτησες λοιπόν, ο στόχος μας είναι να βγούμε στο εξωτερικό. Το ότι θα στείλουμε τα επεισόδια στο Netflix είναι επίσης αλήθεια. Το τι θα πει το Netflix δεν το ξέρει κανείς. Και το λέω επειδή διαβάσαμε ότι θα παιχτεί στο Netflix και ότι δώσαμε και τα χέρια κιόλας».

H «Μάγισσα» Έλλη Τρίγγου

Είναι η Έλλη Τρίγγου η μούσα του Λευτέρη Χαρίτου;

«Είναι ένα παράξενο πράγμα αυτό με την Έλλη. Ήταν ένα κορίτσι που είχα δει στο Suntan του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, αυτός την ανακάλυψε, και μου είχε φανεί συγκλονιστική. είναι αυτό που λες ότι με αυτή σίγουρα θα δουλέψω. Τότε ήταν όνειρο απατηλό, θεωρούσα ότι δεν θα την ενδιέφερε να κάνει ποτέ κάτι τέτοιο. Κάποια στιγμή λοιπόν είχε μια άλλη συνεργασία και στράβωσε. Θυμάμαι ήταν Παρασκευή και το απόγευμα την πήρα τηλέφωνο να έρθει να τη δω. Τη Δευτέρα ήρθε και είπα ότι αυτή την κλείνω, δεν ρώτησα κανέναν, δεν το συζήτησα καν! Ήταν ένα περίεργο πράγμα χωρίς ακόμα να ξέρω τι και πώς. Μάλιστα, ο ρόλος της Ασημίνας δεν της πήγαινε κιόλας και της το είχα πει. Έντρομη εκείνη που είχε μπλέξει ξαφνικά με τον κόσμο της τηλεόρασης -και δη της καθημερινής- δεν ήξερε τι είναι όλο αυτό. Θυμάμαι που της είχα πει ότι "ο ρόλος αυτός δεν σου ταιριάζει αλλά θεωρώ ότι αν το σκεφτείς, το δουλέψεις και το δεις λίγο αλλιώς, θα είσαι καταπληκτική διότι είσαι συγκλονιστική ηθοποιός". Και όντως έγινε. Αυτό το κατάφερε η ίδια η Έλλη γιατί βούτηξε στα βαθιά.

Η Έλλη δεν έμοιαζε με την Ασημίνα, η Έλλη είναι ένα ελεύθερο πλάσμα να την αφήσεις σε μια παραλία και να ανεβαίνει στα δέντρα γυμνή. Η Ασημίνα ήταν λίγο μαζεμένη, υποταγμένη κλπ. Αυτό λοιπόν για εκείνη -στη συνθήκη καθημερινής σειράς- ήταν μια τεράστια απόσταση για να την καλύψει μέσα της. Στη δεύτερη σεζόν που η Έλλη έπρεπε να γίνει κακιά απέναντι στη Μυρσίνη, ήταν πιο απλό για εκείνη. Όταν την πήρα ήξερα ότι στη συνέχεια θα ήταν πιο απλά τα πράγματα για εκείνη.

Το ίδιο έγινε και με τη Μάγισσα γιατί η Έλλη είχε αποφασίσει να μην ξανακάνει τηλεόραση για πολύ καιρό. Το αγάπησε, το υπηρέτησε πιστά αλλά αυτή η τριετία, όπως και για όλους μας, κόστισε τρία χρόνια από τη ζωή μας. Έτσι, η Έλλη ήθελε να σκεφτεί αν θα κάνει καμία ταινία, θέατρο, ίσως και τίποτα. Και θυμάμαι τη μέρα όταν το αποφασίσαμε με τη Μελίνα και τον Πέτρο, την έβγαλα έξω, λίγο με φόβο ψυχής επειδή ήξερα ότι δεν θέλει τηλεόραση, και της είπα ξαφνικά: "ξέρεις υπάρχει Η Μάγισσα και θέλω να είσαι η Μάγισσα". Ήταν ωραία στιγμή και κάπως συγκινητική γιατί με κοίταξε και μου είπε: "Ήρθαμε να πιούμε έναν καφέ και ξαφνικά έρχεται ένας τύπος και μου λέει θα είσαι η μάγισσα". Κάπως έτσι, είπε άτυπα το "ναι".

Επίσης, πρέπει να σου πω ότι υπάρχει τρομερή εμπιστοσύνη με την Έλλη την οποία όμως δεν σκέφτηκα ποτέ. Δεν κερδήθηκε με την έννοια που κερδίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις, εδώ έγινε ένα μαγικό πράγμα. Όσο με εμπιστεύτηκε εκείνη στην αρχή τυφλά, χωρίς να με ξέρει, έτσι κι εγώ. Δεν έχουμε μεγάλη σχέση εκτός δουλειάς. μιλάμε, αγαπιόμαστε βαθιά αλλά δεν είναι ότι βρισκόμαστε ή ότι βγαίνουμε για καφέ και τα λέμε όλα ο ένας στον άλλον. Αλλά όταν μπαίνουμε στο γύρισμα συμβαίνει ένα περίεργο πράγμα.

Φαντάσου στη Μάγισσα επέμενε πολύ η Έλλη για τα λευκά μάτια. Και είναι η πρώτη φορά που με πίεσε τρελά, εγώ δεν ήμουν πολύ σίγουρος. Είναι η μόνη φορά στα τέσσερα χρόνια που η Έλλη επιμένει τόσο πολύ για κάτι. Το λέω γιατί ένας ηθοποιός μπορεί να επιμείνει για πολλά, η Έλλη ποτέ. Αυτό ήταν το μόνο και είχε απόλυτο δίκιο που το έκανε. Μόλις το βρήκαμε και είδαμε το αποτέλεσμα, ηρέμησε και αυτή. Οπότε μπορώ να πω ότι με την Έλλη είναι μια σχέση αμοιβαίας αγάπης και εμπιστοσύνης».

Και ο Τάσος Νούσιας; Ο οποίος θυμάμαι είχε αρνηθεί το ρόλο του Δούκα στις Άγριες Μέλισσες.

«Ναι, ο Τάσος ήταν τρομερά ειλικρινής γιατί τότε είχαν βγει διάφοροι ηθοποιοί και είχαν πει διάφορα. Με τον Τάσο πηγαίναμε τα παιδιά μας στο ίδιο Δημοτικό σχολείο και τον έβλεπα κάθε πρωί, οπότε μετά πηγαίναμε για καφέ. Του είπα για το ρόλο του Δούκα, πέρασε καιρός, δεν μου απαντούσε και κάποια στιγμή μου είπε "δεν ξέρω, αισθάνομαι ανασφάλεια, είναι καθημερινό, εποχής, άστο". Μετά την επιτυχία της σειράς, βγήκε πολύ γενναία και το είπε.

Στη Μάγισσα ο Τάσος Νούσιας είναι «ένας τρυφερός αγροίκος»

Στη Μάγισσα κάποια στιγμή ξεκινάμε το κάστινγκ. Λέμε "ποια είναι η προφανής επιλογή για το ρόλο του πειρατή Σπήλιου Γερακάρη; Ο Τάσος Νούσιας. Ωραία, άσε τον Τάσο στην άκρη να δούμε ποιος άλλος μπορεί να είναι". Η αλήθεια ότι δεν έκανα κάστιγνκ για αυτό το ρόλο, μόνο τον Τάσο είδα και κάποια στιμή ήρθε ο βοηθός μου ο Γιώργος Βασσάλος, ο οποίος είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος και τον αγαπώ πολύ και μου λέει: "ρε συ, κοίτα να βλέπουμε κόσμο και να λέμε μπορείς να είσαι σαν τον Τάσο Νούσια ενώ ξέρουμε ότι αυτός είναι, είναι χαζό. Να τον πάρουμε να τελειώνουμε".

Ο Τάσος δούλεψε πολύ, δούλεψε σκληρά και είναι διαφορετικός από ό,τι έχουμε συνηθίσει γιατί αγάπησε πολύ και με πάθος τη δουλειά και το ρόλο. Έχει κάνει συγκλονιστική δουλειά. Τώρα τελευταία έχει μπει σε ένα κομμάτι που μας βοηθάει πολύ και με μάχες και ξιφομαχίες. Eίναι συγκλονιστικός, τον βλέπω και τον αγαπώ γιατί πραγματικά έχει δώσει όλη του την ψυχή για αυτό το ρόλο. Και όλοι οι ηθοποιοί απλά ο Τάσος έχει έναν πολύ ιδιαίτερο ρόλο. Είναι ένας τρυφερός κακός. Ο φόβος και ο τρόμος αλλά ταυτόχρονα έχει μια τρυφερή πλευρά για τη γυναίκα του τη Γερακίνα, για τα παιδιά του και κάπως έχει και χιούμορ. Αλλά κατά τα άλλα, είναι ένας αγροίκος, φτύνει κουκούτσια από ελιές, τρώει με το χέρι, κλπ. Είναι ένας τρυφερός αγροίκος».

Πότε τελειώνετε τα γυρίσματα του πρώτου κύκλου της σειράς;

«Τον Ιανουάριο του 2024 περίπου. Και ανάλογα με την απήχηση που θα έχει η σειρά, θα αποφασιστεί αν υπάρξει και δεύτερος κύκλος».


* Tη Δευτέρα 25/09, ακολουθεί το δεύτερο μέρος της συνέντευξής μας με τον σκηνοθέτη Λευτέρη Χαρίτο.


Διαβάστε επίσης

Ο Λευτέρης Χαρίτος ανοίγει τα χαρτιά του στο Newsbomb.gr: Θέατρο, κωμωδία και ελληνικό σινεμά

«Η Μάγισσα»: Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες λίγο πριν την πρεμιέρα

«Η Μάγισσα»: Το Newsbomb.gr στο σετ των γυρισμάτων στα Σπάτα - Τα εντυπωσιακά σκηνικά

«Η Μάγισσα»: Η μεγάλη παραγωγή του ΑΝΤ1 κάνει πρεμιέρα - Θα είναι οι νέες «Μέλισσες»;

«Η Μάγισσα»: Όλες οι λεπτομέρειες για την πιο ακριβή σειρά της νέας σεζόν

Η «Μάγισσα» είναι ένα «crime του 1800»: Εικόνες από τα γυρίσματα στη Μάνη

Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ