Αλέκος Σακελλάριος: Ο μεγάλος καυγάς με τη Βουγιουκλάκη στην πρώτη τους ταινία μαζί
Θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος, σκηνοθέτης, στιχουργός και δημοσιογράφος. Ο πολυτάλαντος δημιουργός, Αλέκος Σακελλάριος άφησε παρακαταθήκη ένα τεράστιο και διαχρονικά έργο που έχει αγαπηθεί από κάθε γενιά Ελλήνων.
Έχει γράψει κοντά στα 200 θεατρικά έργα, είτε μόνος του είτε σε συνεργασία, και 60 σενάρια για ταινίες. Η συνεργασία του με τον Χρήστο Γιανακόπουλο έχει αφήσει εποχή.
Ο Σακελλάριος γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε νομικά, ενώ σε νεαρή ηλικία ξεκίνησε να ασχολείται με τη δημοσιογραφία και στη συνέχεια με τη συγγραφή θεατρικών έργων και κειμένων για επιθεωρήσεις. Το ντεμπούτο του στο θέατρο έγινε το 1934 με το «Βασιλιά του Χαλβά», ενώ την ίδια χρονιά έγραψε και τους πρώτους στίχους του για το τραγούδι «Θα ξανάρθεις» με μουσική του Κώστα Γιαννίδη.
Το 1946, ξεκίνησε τη λαμπρή κινηματογραφική του πορεία έπειτα από προτροπή του -φίλου, αχώριστου συνεργάτη και κουμπάρου του- Φιλοποίμενα Φίνου. Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στον κινηματογράφο έγινε με το «Παπούτσι από τον Τόπο σου».
Ο Σακελλάριος μετέφερε, με την ίδια και μεγαλύτερη επιτυχία, πολλά από τα θεατρικά του έργα στη μεγάλη οθόνη. Ο ίδιος υπήρξε ένα φαινόμενο για τον κινηματογράφο, ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και στιχουργός των τραγουδιών που ακούγονταν στις ταινίες του. Ανέδειξε σπουδαίους ηθοποιούς και δημιούργησε το πρώτο ελληνικό κινηματογραφικό σίκουελ με τις ταινίες «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο» (1955), Λατέρνα Φτώχεια και Γαρύφαλλο» (1957).
Η πρώτη επεισοδιακή συνεργασία με την Αλίκη Βουγιουκλάκη
Το «Ξύλο Βγήκε από τον Παράδεισο» (1959), αποτελεί την πιο κλασική κωμωδία του ελληνικού κινηματογράφου και της Finos Film, θα έλεγε κανείς.
Αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης θεατρικής επιτυχίας του Αλέκου Σακελλάριου που είχε ανέβει την άνοιξη του 1944, με την Μαρία Καλουτά στο ρόλο της μαθήτριας Λίζας Παπασταύρου.
Η ταινία γνώρισε τεράστια επιτυχία! Μέσα στην καρδιά του χειμώνα, άνοιξαν ακόμα και θερινοί κινηματογράφοι υπό βροχή για να εξυπηρετήσουν τους θεατές που σχημάτιζαν ατελείωτες ουρές για να δουν την ταινία.
Ίσως είναι η περισσότερο ειδωμένη ταινία όλων των εποχών στην Ελλάδα, μια και υπολογίζεται πως την είδαν πάνω από δέκα εκατομμύρια Έλληνες στα 10 πρώτα χρόνια προβολής της, καθώς και αμέτρητοι στα 54 χρόνια προβολής της από την τηλεόραση.
Μάλιστα, είναι η πρώτη ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, όπου πρωταγωνιστεί η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Μια πρώτη κινηματογραφική συνάντηση που υπήρξε και λίγο επεισοδιακή.
Όπως αναφέρεται στη σελίδα της Finos Film, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων προέκυψαν κάποια προβλήματα μεταξύ Σακελλάριου και Αλίκης. Όπως υποστήριζε εκείνη, ο Σακελλάριος θέλοντας να προβάλει ιδιαίτερα την τότε αγαπημένη του και μετέπειτα σύζυγό του, Μπέμπη Κούλα (κατά κόσμον Νίκη Λινάρδου), γύριζε την κάμερα προς εκείνη την ώρα που η Αλίκη έλεγες τις ατάκες στην ταινία. Ωστόσο, εκείνη το πήρε είδηση και ζήτησε από τον Φίνο να δουν τα πρώτα γυρίσματα. Ο Φίνος πρόσεξε ότι η Αλίκη είχε δίκιο και επέβαλε στον Σακελλάριο, ο οποίος του δικαιολογήθηκε πως έφταιγαν τα χρώματα του σκηνικού για το ότι έπαιρνε τα πλάνα από άλλη γωνία, να γυριστούν ξανά οι σκηνές.
Ο Σακελλάριος έγινε έξαλλος με την Αλίκη και ακολούθησε μία έντονη σκηνή, όπως λέγεται, στη σκάλα του κτηρίου της Φίνος Φιλμ στην οδό Χίου 53, κατά την οποία της είπε, «Δεν θα με μάθεις εσύ, ένα σκ@τό, πώς να κάνω τη δουλειά μου!». Όμως, παρά εκείνο τον καυγά, οι δυο τους συνεργάστηκαν ξανά αρκετές φορές με επιτυχία.
Εκτός από τον Σακελλάριο, η Αλίκη σε αυτό το φιλμ συνεργάστηκε για πρώτη φορά και με τον Μάνο Χατζιδάκι, τον οποίο της τον είχε γνωρίσει ο Μάριος Πλωρίτης στο πατάρι του Λουμίδη (καλλιτεχνικό στέκι της εποχής).
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αλέκος Σακελλάριος πρόοριζε αρχικά το ρόλο του αυστηρού καθηγητή Φλωρά στον Δημήτρη Χόρν - καθηγητή της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου - ο οποίος όμως αρνήθηκε και έτσι τελικά ο ρόλος κατέληξε στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
*Με πληροφορίες από τη Finos Film
Διαβάστε επίσης
Αλμπέρ Καμύ - Γεννήθηκε σαν σήμερα: «Ζωή είναι το άθροισμα των επιλογών μας»
Λέοναρντ Κοέν: Ο «Λεονάρδος» της Ύδρας
Μάρθα Καραγιάννη - Γεννήθηκε σαν σήμερα: Ο μοναδικός δραματικός ρόλος της στο σινεμά