Από το «Έτερος Εγώ» στις «17 Κλωστές» - Η Ντένια Στασινοπούλου για τη νέα σειρά και την «Άννα»
H Nτένια Στασινοπούλου είναι η «Άννα», το κορίτσι που ερωτεύεται ο Καστελάνης (Πάνος Βλάχος) στη νέα σειρά «17 Κλωστές» της Cosmote TV. Η σειρά βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Πάνου Δημάκη για τη μαζικότερη δολοφονία που συνέβη στη χώρα μας και συγκεκριμένα στα Κύθηρα την πρώτη δεκαετία του 1900.
Η ηθοποιός μιλάει στο Newsbomb.gr για το πώς πήρε το ρόλο της «Άννας», μας περιγράφει τη συνεργασία της με τον Σωτήρη Τσαφούλια και το κλίμα στα γυρίσματα, αναφέρει τι τη δυσκόλεψε στο σετ και μας αποκαλύπτει ακόμα έναν πρωταγωνιστή της σειράς...
Έχεις άγχος για το πώς θα υποδεχτεί ο κόσμος τη σειρά «17 Κλωστές»;
Σίγουρα υπάρχει άγχος αλλά ό,τι και να γίνει δεν θα αναιρέσει την εμπειρία που ζήσαμε εμείς. Το ιδανικό θα ήταν αυτό που ζήσαμε να εκπέμπεται κιόλας από την σειρά, να το εισπράξει ο κόσμος, να δει την αγάπη με την οποία το κάναμε, να το εκτιμήσει όπως κι εμείς. Από την άλλη πλευρά, αν δεν γίνει είναι όλα μέσα στο πρόγραμμα. Εγώ πάντως πιστεύω πολύ σε αυτή τη σειρά.
Πώς ήταν το κλίμα στα γυρίσματα;
Αξίζει να μιλήσει κανείς για την εμπειρία γιατί αξίζει να ακουστεί το πόσο ωραία μπορεί να δουλέψει κανείς σε αυτό το χώρο. Πρώτα από όλα, κατάφερε ο Σωτήρης να δημιουργήσει αυτό το κλίμα. Στην πρώτη συνάντηση μάς είπε ένα πράγμα. ότι αυτό που θέλει να κάνει είναι να δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για να μπούμε εμείς μέσα και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε. Και το έκανε με τον απόλυτο τρόπο, ό,τι είπε το εφάρμοσε στα γυρίσματα. Στα Κύθηρα ήμασταν δύο μήνες όλοι μαζί, τρώγαμε μαζί, γελάγαμε μαζί, διασκεδάζαμε μαζί. Ήταν κάτι τόσο οικογενειακό και ωραίο... Χωρίς να ξεφεύγουμε από το στόχο μας. Εγώ οφείλω πάρα πολλά στους συνεργάτες μου και ιδίως στον Σωτήρη Τσαφούλια γιατί δεν είναι δεδομένο ότι κάποιος θα βάλει ψηλά την διάθεση των ηθοποιών ώστε να την κάνει όσο καλύτερη γίνεται. Επίσης, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων επικρατούσε στο σετ τέτοια ησυχία και οργάνωση. Μερικές φορές το σκέφτομαι και νομίζω ότι ήμασταν σε ένα παράλληλο σύμπαν.
Σε κάθε δουλειά η καλή χημεία και η ομαδικότητα αποτυπώνεται στο αποτέλεσμα.
Ναι, εγώ το πιστεύω πάρα πολύ αυτό και νομίζω ότι ένα πολύ ωραίο κομπλιμέντο που ακούσαμε είναι πως φαίνεται ότι η σειρά έχει γυριστεί σε ένα πολύ καλό κλίμα. Όταν το άκουσα αυτό ενθουσιάστηκα. Η χημεία που είχα εγώ προσωπικά με τους συνεργάτες μου ήταν αυτό που μου επέτρεψε να γίνω όσο πιο δημιουργική μπορούσα, εννοώντας και τους ηθοποιούς και τους συνεργάτες στην ομάδα του Σωτήρη. Μπαίναμε μέσα και κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε. Η σχέση μου με τον Πάνο Βλάχο, με τη Μελίνα Βαμπούλα που παίζουμε τις αδερφές, με τους γονείς μας, ήταν σε ένα επίπεδο πολύ υψηλό και εκτός γυρίσματος. Με την Μελίνα ζούσαμε σαν αδελφές στα Κύθηρα.
Αξίζει να αναφέρουμε και πόσο όμορφα είναι τα Κύθηρα.
Δεν είχα πάει πριν τα γυρίσματα, η ενέργεια που έχουν τα Κύθηρα είναι επίσης κάτι σημαντικό! Δεν είχα φανταστεί ποτέ ότι θα βρεθώ σε ένα τέτοιο μέρος και μάλιστα για αρκετό καιρό. Η αλήθεια είναι ότι τα Κύθηρα είναι σαν ένας ακόμα ρόλος στη σειρά. Πρωταγωνιστούν και τα Κύθηρα!
Είχες διαβάσει το ομώνυμο βιβλίο του Πάνου Δημάκη πριν γίνει σειρά;
Όχι, το διάβασα το βράδυ που ο Σωτήρης μού πρότεινε να κάνω το ρόλο. Πήγα και το αγόρασα, το διάβασα και ενθουσιάστηκα!
Πώς προέκυψε ο ρόλος της «Άννας»; Πέρασες από οντισιόν;
Γνώρισα τον Σωτήρη Τσαφούλια σε μια ακρόαση που κάναμε για το ρόλο της 18χρονης Μελίνας για τον τρίτο κύκλο του «Έτερος Εγώ». Ήταν μια διαδικτυακή ακρόαση καθώς έγινε εν μέσω κορονοϊού. Βρεθήκαμε μετά από κάποιους μήνες στο γύρισμα που διήρκεσε μια ημέρα και αυτή η μέρα ήταν συγκλονιστική για εμένα γιατί ήταν η πρώτη μου γνωριμία με τον κόσμο του Σωτήρη, τον ίδιο και τους συνεργάτες του. Μου άρεσε πολύ, ένιωσα για πρώτη φορά στη ζωή μου αυτή την ελευθερία που θέλει ο ηθοποιός να αισθάνεται. Ένιωσα ότι αν βάλω την ψυχή μου θα εκτιμηθεί και είναι κάτι σημαντικό. Αυτό μου το ενέπνευσε πάρα πολύ ο Σωτήρης. Θυμάμαι όταν τελείωσα το γύρισμα ήμουν τόσο χαρούμενη που έτρεμα και δεν μπορούσα να οδηγήσω! Μετά από μήνες παίζαμε στο Ηρώδειο μια παράσταση και ήρθε στα καμαρίνια ο Σωτήρης για να μου πει ότι θα με καλέσει για κάτι που σκέφτεται. Πράγματα, μετά από αρκετές μέρες με κάλεσε και μου πρότεινε το ρόλο της «Άννας». Έτσι, μετά από τη συνεργασία μας στο «Έτερος Εγώ» μού πρότεινε αυτό. Είναι κάτι που ελπίζεις να σου συμβεί, που εύχεσαι, αλλά δεν είσαι σίγουρος ότι μπορεί να γίνει με τόσο όμορφο τρόπο. Ο Σωτήρης το έκανε αυτό.
Ποια ήταν η αντίδρασή σου;
Τρελάθηκα! Πρέπει να σου πω ότι οι άνθρωποι γύρω μου είχαν κουραστεί γιατί τους έλεγα για πολύ καιρό ότι μάλλον έχω καταλάβει λάθος. μήπως εννοούσε να το συζητήσουμε, να δούμε αν μπορεί να γίνει κλπ.; Η αλήθεια είναι ότι το ήθελα τόσο πολύ, δεν σκεφτόμουν τίποτα άλλο. Στη συνέχεια περίμενα μέχρι να έρθει η στιγμή που θα πατήσω το πόδι μου στα Κύθηρα ώστε να πω πια «είμαι εδώ και θα γίνει». Τώρα ήρθε η στιγμή που θα το δούμε κιόλας!
Πες μου για τον χαρακτήρα που υποδύεσαι, την «Άννα».
Η «Άννα» είναι η περίπτωση εκείνη που παίρνουμε ένα ρόλο στα χέρια μας και τον αντιλαμβανόμαστε σχετικά γρήγορα. Άλλες φορές κοπιάζεις να αντιληφθείς τον τρόπο με τον οποίο κάποιος χαρακτήρας λειτουργεί. Για εμένα η Άννα είναι ξεκάθαρη στο τι είναι. ξέρει τι θέλει, έχει ένα στόχο πολύ συγκεκριμένο, την οδηγεί η αγάπη σε ό,τι κάνει -ο έρωτας στην προκειμένη περίπτωση- και εμμένει στον σκοπό της χωρίς να θέλει το κακό κανενός. Η ευαισθησία της είναι η δύναμή της, το οποίο μου φαίνεται πολύ συγκινητικό και εμπνευστικό.
Και είναι ο μοναδικός άνθρωπος που λέει στον «Αντώνη» να μην ακούει τον κόσμο.
Ναι, και εγώ είχα αυτή την αίσθηση όταν διάβαζα το βιβλίο. η Άννα θα μπορούσε να τον σώσει άσχετα που δεν τα κατάφερε. και σκεφτόμουν το λόγο που δεν τα κατάφερε, μάλλον δεν αρκεί όταν από όλους υπάρχει ένα κλίμα δυσάρεστο ή βίαιο. ένας άνθρωπος μόνος του να αντιστέκεται σε αυτό, φαίνεται ότι δεν αρκεί.
Τι σε δυσκόλεψε στο ρόλο σου στα γυρίσματα;
Δεν μπορώ να πω ότι με δυσκόλεψε ιδιαίτερα κάτι, καθώς όλο είχε ένα βαθμό δυσκολίας υψηλό για το οποίο είχαμε προετοιμαστεί. Αλλά πάντα όταν η κάμερα είναι μπροστά σου και γράφει και ξέρεις ότι αυτή η συγκεκριμένη στιγμή θα μείνει, σκέφτεσαι αν θα είναι η ιδανική σου. Πρέπει να συμφιλιωθείς με αυτό, με την εικόνα σου, με όλα. Εγώ αντιμετωπίζω δυσκολία στις φαινομενικά πιο απλές σκηνές. Δηλαδή μπορεί σε ένα απλό τρέξιμο, πράγματα που είναι πιο μαζεμένα νιώθω ότι έχουν μεγαλύτερη δυσκολία από εκείνα που σου αφήνουν χώρο και χρόνο να ξεδιπλώσεις αυτό που έχεις σκεφτεί.
Όταν βλέπεις τον εαυτό σου στην οθόνη πώς τον κρίνεις;
Μερικές φορές όταν βλέπαμε στα Κύθηρα σκηνές στο μοντάζ, λίγο το σκεφτόμουν αυτό, δηλαδή ότι θα μπορούσα να έκανα διαφορετικά μια σκηνή ή μπορεί να μην μου άρεσα. Σε συζητήσεις με τον Πάνο [Βλάχο] και μπαίνοντας στον κόσμο της σειράς, είναι σαν να βγαίνεις απέξω, σε βλέπεις σαν σύνολο, κομμάτι ενός όλου. Είναι κάτι που δεν αλλάζει, οπότε είναι μάταιο να το σκεφτείς και επίσης καταλάβαίνεις ότι δεν είναι το θέμα μας αυτό.
Πώς σας υποδέχτηκαν οι ντόπιοι, σας είπαν κάτι που σου έχει μείνει;
Συμπωματικά, παρόλο που δεν είχα πάει ποτέ στα Κύθηρα, είχα μια σχέση με το νησί καθώς ο αδελφός μου δουλεύει μεταξύ Αθήνας και Κυθήρων. Οπότε πηγαίνοντας εγώ, είχε προετοιμάσει ένα κλίμα όπου πολλοί άνθρωποι ήταν έτοιμοι να με ξεναγήσουν, να πάμε να φάμε μαζί, να κάνουμε παρέα, να πάμε για τένις, διάφορα. Εγώ πήγα αρκετές μέρες πριν ξεκινήσουν τα δικά μου γυρίσματα για να δω το κλίμα του νησιού και του σετ. Ήταν πολύ φιλική διάθεση εκατέρωθεν. Αλήθεια, με τους ανθρώπους ενθουσιάστηκα και υπήρχε μια ηρεμία στο νησί γενικότερα. Επίσης, κάποιοι συντελεστές μέναμε σε ένα συγκεκριμένο μέρος και είχαμε δίπλα μια ταβέρνα, όπου τρώγαμε κάθε βράδυ, από εκεί παίρναμε τα αυγά μας, το μέλι. Όταν γύρισα στην Αθήνα μου έλειπαν όλα αυτά.
Μπορείς να καταλάβεις τον Καστελάνη;
Δεν μπορώ να τον δικαιολογήσω, την πράξη του δεν τη δικαιολογώ σε καμία περίπτωση, μπορώ να πω ότι ο ρόλος μου μέχρι ενός σημείου τον ακολουθεί, αλλά στο τέλος η Άννα δεν έχει κάποια σχέση με αυτό που κάνει ο Αντώνης, όμως παίρνει μια θέση σε σχέση με την αγάπη και το μίσος. Για την Άννα είναι ξεκάθαρο ότι αν αφήσεις τη βία και το μίσος να γιγαντωθούν εννοείται ότι θα γίνει κάτι φρικιαστικό.
Και κάπως έτσι συνομιλεί με τη σημερινή πραγματικότητα. Δυστυχώς, μοιάζει τόσο σύγχρονο.
Νομίζω ναι, και αυτός είναι ένας καλός λόγος να δει κανείς τη σειρά, έχει σημασία να δεις τι συμβαίνει όταν αφήνεις το κακό να διαχέεται. Και πάντα εμείς έχουμε το όπλο να το σταματήσουμε. Διαβάζοντας το βιβλίο και βλέποντας τη σειρά σκέφτεσαι «δεν μπορεί κάποιος να το σταματήσει;». Θέλει κάτι συνολικό όμως. Νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που επέλεξε ο Σωτήρης Τσαφούλιας να κάνει αυτό το έργο τώρα. Σου λέει ότι μπορεί να έχεις αλλάξεις τα ρούχα, η συμπεριφορά όμως παραμένει ίδια. Είναι σοκαριστικό.
Τι βλέπεις σήμερα στην τηλεόραση, στο θέατρο, στον κινηματογράφο;
Θα δω το «Poor Things» σήμερα [σ.σ την ημέρα που έγινε η συνέντευξη]. Είδα αρκετές από τις νέες ταινίες που βγήκαν αυτό τον καιρό και ξεχώρισα την «Ανατομία μιας Πτώσης». Μου άρεσε πάρα πολύ, όπως και τα «Πεσμένα Φύλλα». Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που ήμασταν για τη σειρά, είδαμε πολλές ενδιαφέρουσες καινούριες ελληνικές ταινίες. Επίσης, μου άρεσε πολύ η σειρά «Έρημη Χώρα» του Γιώργου Γκικαπέππα.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια που έχεις στα σκαριά;
Συζητάω για δύο θεατρικές παραστάσεις για την επόμενη σεζόν -από Οκτώβριο- περιμένω να ξεκινήσουν οι πρόβες από Μάιο και παράλληλα τελειώνω μια σχολή το Τμήμα Ιστορίας και Επιστήμης στο ΕΚΠΑ. Είναι ένα φοβερό τμήμα πραγματικά. Το προτείνω! Στην καραντίνα σκέφτηκα αυτή τη σχολή και αποφάσισα να ασχοληθώ. Την ερωτεύτηκα. Με ενέπνευσε πολύ ο καθηγητής και επίσης είναι κάτι που έχει πολλαπλά οφέλη για τη ζωή μου, για τη δουλειά μου και για την ηρεμία μου. Για όλα! Είναι ένα κομμάτι που με ισορροπεί, ανοίγει το μυαλό σου, σε οργανώνει με έναν τρόπο και έρχεται σε αντιδιαστολή με το θέατρο.
Διαβάστε επίσης
«17 Κλωστές»: Όλα όσα θα δούμε στο 2ο επεισόδιο της σειράς
Κύθηρα: Η μαζική δολοφονία του 1909 -Το «έγκλημα του αιώνα» που ενέπνευσε τις «17 Κλωστές»
Πάνος Βλάχος: Αγνώριστος στις «17 Κλωστές» - Δείτε την απίστευτη μεταμόρφωση του ηθοποιού
«17 Κλωστές»: Είδαμε τα 2 πρώτα επεισόδια - Ιστορίες από γυρίσματα και backstage