Το τέλειο δώρο για τον Άγιο Βαλεντίνο: Πλάτωνος Συμπόσιον - Οι πολλαπλές αποχρώσεις του έρωτα
Το μόλις εκδοθέν έργο του Χρίστου Γούδη ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ με υπότιτλο «Πλάτωνος Συμπόσιον: οι πολλαπλές αποχρώσεις του έρωτα» αναδεικνύει το κυρίαρχο αυτό ανθρώπινο αίσθημα με βάση την σαγηνευτική πολυδιάστατη προσέγγιση του Πλάτωνα στο αριστουργηματικό του έργο «Συμπόσιον».
Ο Έρωτας ως θεός και ο έρωτας ως συναίσθημα που προκαλείται από τον θεό Έρωτα αποτελούν τους δύο διακριτούς άξονες του έργου που κατά τον συγγραφέα του βιβλίου αποτελεί το ευαγγέλιο, το vade mecum, των απανταχού της γης ερωτευμένων, και όχι μόνον αυτών.
Μία πολλαπλότητα διακεκριμένων ομιλητών της αρχαιότητας μεταξύ των οποίων και ο Αριστοφάνης, με κορυφαίο ομιλητή τον Σωκράτη, αναπτύσσουν τις ποικίλες απόψεις τους που σε βάθος χρόνου διαμόρφωσαν, καθόρισαν, και καθορίζουν μέχρι σήμερα, και τις δικές μας απόψεις για τον έρωτα. Μία από αυτές, όπως αναπτύσσεται από τον Αριστοφάνη, η αναζήτηση δηλαδή του άλλου μισού εαυτού μας μέσω του έρωτα, για να επιτύχουμε την ολοκλήρωσή μας ως ανθρώπινα όντα, παραμένει σημαντική στο μυαλό μας μέχρι σήμερα, και, εξίσου σημαντικό και επίκαιρο, υπερβαίνει την ετερότητα των φύλων.
Στην εξέλιξη της πορείας της συζήτησης ο έρωτας προσεγγίζεται από τον Σωκράτη, δια στόματος της σοφής Διοτίμας από την Μαντινεία, ως αναζήτηση όχι μόνον του ωραίου μέσα από την ωραιότητα του σώματος, αλλά παράλληλα και μέσα από την ωραιότητα της ψυχής, για να κορυφωθεί σταδιακά με την αναζήτηση της ωραιότητας της γνώσης, και τελικά της
Ωραιότητας αυτής καθεαυτής, που μόνο μέσα σε ένα δημιουργικό περιβάλλον έρωτα μπορεί να επιτευχθεί.
Η πνευματική ανάταση που προκαλεί το κυρίαρχο αυτό ανθρώπινο αίσθημα είναι ανυπέρβλητη και ανοίγει συνεχώς νέους ορίζοντες υπέρβασης του χοϊκού εαυτού μας μέσα από την δημιουργία πνευματικών επιτευγμάτων που υπερέχουν ακόμη και των φυσικών βλαστών του έρωτα.
Το έργο γραμμένο σε ζωντανή ευκρινέστατη και γλαφυρή γλώσσα που επίσης περιέχει παράλληλα (σε παρένθεση) τις επιμέρους φράσεις-κλειδιά της πεμπτουσίας του αρχαίου κειμένου, είναι δομημένο εννοιολογικά, κατά τρόπο αριστοτεχνικό, σε κεφάλαια (κάτι που λείπει από το έργο του Πλάτωνα) και αποτελεί, μέσα και από την λακωνική λιτότητα του λόγου του συγγραφέα, έναν απαραίτητο οδηγό όχι μόνον κατανόησης της υπερβατικής διάστασης του έρωτα αλλά και ένα πολύ επιτυχημένο εγχειρίδιο επαφής με την αρχαία ελληνική γλώσσα και σκέψη αλλά και την συνειδητοποίηση της ελληνικότητας μέσα από αυτά.
Το έργο του Χρίστου Γούδη έχει επίσης την καλή τύχη να κοσμείται από ένα υποβλητικό σχετικό εξώφυλλο, έργο της Μαρίας Παναρέτου, όπως και με, επίσης εξαιρετικά, σχέδια της ίδιας εικαστικού.
Μάθετε περισσότερα εδώ.