H Σοφία Εξάρχου στο Newsbomb.gr: «Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στο εξωτερικό για το ελληνικό σινεμά»
Συνεχίζεται στους κινηματογράφους η προβολή της νέας ταινίας της Σοφίας Εξάρχου, «Animal», ταινία που ξεκίνησε την πορεία της το περσινό καλοκαίρι αποσπώντας το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την πρωταγωνίστρια Δήμητρα Βλαγκοπούλου στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο και συνέχισε τον περασμένο Νοέμβριο με τον Χρυσό Αλέξανδρο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η πρώτη ελληνική ταινία που κερδίζει το βραβείο μετά από 30 χρόνια.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Νewsbomb.gr η σκηνοθέτρια Σοφία Εξάρχου μιλάει για τη δυσκολία ολοκλήρωσης της ταινίας, για το βασικό θέμα του «Animal» που είναι οι δύσκολες συνθήκες εργασίας στην τουριστική βιομηχανία και ευχήθηκε για ένα… θαύμα στα επερχόμενα Όσκαρ και την επικράτηση του Γιώργου Λάνθιμου και του «Poor things» απέναντι στον Κρίστοφερ Νόλαν και το «Οπενχάιμερ».
Αλληγορία για οποιονδήποτε εργαζόμενο
Πιο συγκεκριμένα, η Σοφία Εξάρχου τόνισε ότι μετά την πρώτη της ταινία, «Park» (2016) ήθελε να κάνει μια ταινία για τις εργασιακές συνθήκες στο σήμερα, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη. «Πολύ γρήγορα σκέφτηκα ότι ως Ελληνίδα, η δικιά μου μηχανή θα είναι η τουριστική βιομηχανία. Με ενδιέφερε να δω τη σημασία της διασκέδασης στον καπιταλισμό, πόσο σημαντική είναι για να συνεχίσει το σύστημα να “ρολάρει” και ποιοι είναι αυτοί που μας προσφέρουν τη διασκέδαση. Κάτω από ποιες συνθήκες εργάζονται και ζουν. Το σχόλιο είναι άμεσο για την τουριστική βιομηχανία αλλά η ταινία είναι αλληγορική για οποιονδήποτε εργαζόμενο», υπογραμμίζει.
Η Ελληνίδα σκηνοθέτρια υποστηρίζει ότι για κάθε ελληνική ταινία είναι δύσκολη η πραγματοποίησή της και αυτό ξεκινά από το γεγονός ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τον ελληνικό πολιτισμό γενικά, όχι μόνο για το σινεμά. «Είσαι σαν μοναχικός καβαλάρης. Το “Animal” έχει κάπως μεγάλο προϋπολογισμό για ελληνική ταινία, γιατί ήταν εκτός έδρας κατά κύριο λόγο με ένα πολύ μεγάλο ανσάμπλ ηθοποιών. Ηταν μια ακριβή ταινία και μας πήρε πολλά χρόνια η χρηματοδότηση. Για να φτάσουμε τον προϋπολογισμό που χρειαζόμασταν για να γίνει η ταινία, χρειαστήκαμε άλλες τέσσερις χώρες. Που σημαίνει αναζήτηση συμπαραγωγών, αιτήσεις σε ξένα Κέντρα Κινηματογράφου και αυτό είναι πολύ χρονοβόρο και δύσκολο. Μπαίνω όμως προετοιμασμένη σε κάτι που προφανώς θα απογοητευθώ και θα κουρασθώ και θα πρέπει συνεχώς να αυτοπροσδιορίζομαι σε σχέση με το έργο. Η ταινία είναι ένα μεγάλο ταξίδι και πρέπει να έχεις την υπομονή και το κουράγιο για αυτά που έρχονται κάθε φορά», σημειώνει.
Διαρκής αστάθεια
Για το ελληνικό σινεμά, η Σοφία Εξάρχου δηλώνει ότι «δεν υπάρχει μια μακροπρόθεσμη πολιτική, γίνονται κάποιες κινήσεις και αυτό που έχω βιώσει εγώ τόσα χρόνια που βρίσκομαι στο χώρο, είναι ότι υπάρχει μια διαρκής αστάθεια. Συμβαίνουν πράγματα και μετά αλλάζει η κατεύθυνση. Δεν υπάρχει μια πολιτική που θα λειτουργήσει σε βάθος χρόνου».
Όσο για τη γνώμη των ανθρώπων του κινηματογράφου από το εξωτερικό για το ελληνικό σινεμά, η Σοφία Εξάρχου λέει ότι «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, για τις γενιές των σκηνοθετών που ήρθαν τα τελευταία χρόνια και αυτές που έρχονται και αυτό φαινόταν από τις συμμετοχές των ελληνικών ταινιών σε μεγάλα, διεθνή φεστιβάλ. Δεν ένιωσα ποτέ καχυποψία από τους θεατές των φεστιβάλ. Είναι δύσκολο να βρεις διανομή σε μια ξένη χώρα αλλά το “Animal” ήδη προβλήθηκε σε αίθουσες στη Γαλλία τον Ιανουάριο, τώρα θα πάει στην Αυστρία και έπονται και άλλες χώρες και αυτό είναι ωραίο», καταλήγει.
Διαβάστε επίσης
Ο Πάνος Δημάκης των «17 Κλωστών» στο Newsbomb.gr: «Είμαι συγγραφέας με χρονοκαθυστέρηση»
Από το «Έτερος Εγώ» στις «17 Κλωστές» - Η Ντένια Στασινοπούλου για τη νέα σειρά και την «Άννα»
Βίκυ Παπαδοπούλου: Έκανε το δικό της Blair Witch Project και θέλει να παίξει σε ταινία του Ταραντίνο