Νέες ταινίες: Μηχανόβιοι στο Σικάγο και μια έφηβη βαμπίρ στη μεγάλη οθόνη
Δέκα νέες ταινίες από σήμερα Πέμπτη στα σινεμά με το δίδυμο Τομ Χάρντι - Οστιν Μπάτλερ να ξεχωρίζει στους «Μηχανόβιους»
Με το συναυλιακό και θεατρικό καλοκαίρι να βρίσκεται στο απόγειό του, οι εταιρείες διανομής προσπαθούν να προσελκύσουν το κοινό στα θερινά σινεμά και τις κλειστές αίθουσες ρίχνοντας στην «αρένα» ταινίες με το κιλό, χωρίς πρόγραμμα και κατεύθυνση. Έτσι, αυτή την εβδομάδα τρεις επανεκδόσεις και επτά νέες ταινίες διεκδικούν την ψήφο μας σε ένα ήδη φορτωμένο μενού κινηματογραφικών επιλογών. Αξίζει όμως να δώσετε λίγη προσοχή και μέσα στο σωρό να ανακαλύψετε τις προτάσεις που θα σας αποζημιώσουν.
ΟΙ ΜΗΧΑΝΟΒΙΟΙ **1/2
(THE BIKERIDERS)
ΗΠΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΖΕΦ ΝΙΚΟΛΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΟΜ ΧΑΡΝΤΙ, ΟΣΤΙΝ ΜΠΑΤΛΕΡ
Η ιστορία των «Βάνδαλων», μιας ομάδας μηχανόβιων στο Σικάγο της δεκαετίας του ’60, έτσι όπως την αφηγείται η σύντροφος ενός από αυτούς, του εμβληματικού Μπένι.
Δεν πάει πουθενά αυτή η ιστορία παρόλο που παίρνει το χρόνο της για να μας γνωρίσει τους ήρωές της και να μας μυήσει στην καθημερινότητά τους, να μας αφηγηθεί την εξέλιξη του κλαμπ. Καμία αντίρρηση όσον αφορά στην αισθητική και το στιλ που είναι πολύ φροντισμένα και εύστοχα και σε κάνουν να μη θέλεις να πάρεις τα μάτια σου από την οθόνη, αλλά η εξέλιξη της πλοκής παραμένει πεισματικά στάσιμη παρά τις σχεδόν δύο ώρες διάρκειας.
ΜΝΗΜΗ ***
(MEMORY)
ΜΕΞΙΚΟ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΙΣΕΛ ΦΡΑΝΚΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΖΕΣΙΚΑ ΤΣΑΣΤΕΪΝ, ΠΙΤΕΡ ΣΑΡΣΓΚΑΡΝΤ
Ο Σολ ακολουθεί μέχρι το σπίτι της τη Σίλβια το βράδυ μετά το reunion του σχολείου τους και το επόμενο πρωΐ εκείνη τον βρίσκει σχεδόν παγωμένο έξω από την πόρτα της. Από εκεί και έπειτα οι δυο τους θα έρθουν πιο κοντά καθώς εκείνος λαμβάνει τα πρώτα σημάδια άνοιας κι εκείνη είναι κοινωνική λειτουργός που μεγαλώνει μόνη της την έφηβη κόρη της, ενώ οι πληγές της παιδικής της ηλικίας δεν έχουν κλείσει.
Ο Μισέλ Φράνκο υπογράφει ένα ψυχολογικό δράμα που νοιάζεται για τους ήρωές του και μας τους συστήνει δίνοντάς τους σάρκα και οστά σε κάθε έκφραση, σε κάθε βλέμμα και σε κάθε κουβέντα που αρθρώνουν. Παράλληλα, αφήνει πίσω του τη συνήθη πεσιμιστική και νιχιλιστική τάση του που σφράγισε τις προηγούμενες ταινίες του. Ο Πίτερ Σάρσγκαρντ τιμήθηκε με το βραβείο ανδρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΡΙΑ ΒΡΙΚΟΛΑΚΑΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟ ΑΤΟΜΟ ***
(HUMANIST VAMPIRE SEEKING CONSENTING SUICIDAL PERSON)
ΚΑΝΑΔΑΣ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΡΙΑΝ ΛΟΥΙ-ΣΕΖ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΑΡΑ ΜΟΝΠΕΤΙ, ΦΕΛΙΞ-ΑΝΤΟΥΑΝ ΜΠΕΝΑΡ
Η Σάσα είναι μια νεαρή βαμπίρ που δεν θέλει να σκοτώνει ανθρώπους αλλά οι γονείς της την πιέζουν ασφυκτικά. Απάντηση στο πρόβλημά της θα της δώσει ο συνομήλικός της, Πολ που έχει έντονες τάσεις αυτοκτονίας.
Ωραία, νουάρ ατμόσφαιρα με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ που παρεμβάλλονται στις κατάλληλες στιγμές για να δώσουν μια απολαυστική ελαφρότητα στο εγχείρημα. Ιστορία ενηλικίωσης αφιερωμένη στα παιδιά που μεγαλώνουν και νιώθουν ότι δεν ανήκουν πουθενά.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Νυχτερινός εκφωνητής **. Του Ρένου Χαραλαμπίδη με τους Ρένο Χαραλαμπίδη, Ελευθερία Στάμου
Ένας ραδιοφωνικός παραγωγός κλείνει τα 50 του χρόνια και αποφασίζει να εντοπίσει την κοπέλα που του άφηνε μηνύματα στον τηλεφωνητή του όταν ήταν εύζωνας, παίζοντάς τα ζωντανά στην εκπομπή του.
Επιστροφή στη μεγάλη οθόνη μετά από αρκετά χρόνια για τον Ρένο Χαραλαμπίδη που υπογράφει μια «στρογγυλεμένη» ρομαντική ιστορία αναζήτησης στη νυχτερινή Αθήνα, αφήνοντας στην άκρη αυτή τη φορά το υπαινικτικό, μαύρο χιούμορ των προηγούμενων ταινιών του.
Αδάμ. Της Μαριάμ Τουζανί με τις Λούμπνα Αζαμπαΐ, Νισρινέ Εραντί
Η Αμπλα έχει ένα μικρό τοπικό αρτοποιείο στο σπίτι της στην Καζαμπλάνκα, όπου ζει μόνη της με την 8χρονη κόρη της, Γουάρντα. Όταν η Σαμία, μια νεαρή έγκυος γυναίκα, χτυπά στην πόρτα τους, η Αμπλα δεν μπορεί να φανταστεί ότι η ζωή της θα αλλάξει για πάντα.
Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της μαροκινής Μαριάμ Τουζανί (Το μπλε καφτάνι), προβλήθηκε στο «Ένα κάποιο βλέμμα» του φεστιβάλ των Καννών το 2019.
Η κυρία του προέδρου. Της Λεά Ντομενάκ με τους Κατρίν Ντενέβ, Ντενί Πονταλιντές
Φτάνοντας στο Μέγαρο των Ηλυσίων ως η κυρία του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας, η Μπερναντέτ Σιράκ περίμενε να πάρει απλώς τη θέση που της άξιζε: της γυναίκας που πάντα κινείται στη σκιά του συζύγου της για να μπορέσει εκείνος να εκτελέσει τα καθήκοντά του με επιτυχία και συνέπεια.
Όταν, όμως, η Μπερναντέτ συνειδητοποιεί ότι όλοι τη βλέπουν ως παλαιομοδίτικη και ξεπερασμένη, αποφασίζει να πάρει την εκδίκησή της.
Ο εξορκισμός. Του Τζόσουα Τζον Μίλερ με τους Ράσελ Κρόου, Σαμ Γουόρθινγκτον
Ο Αντονι Μίλερ είναι ένας μεσήλικας ηθοποιός που έχει περάσει πολλά. Παλεύοντας με καταχρήσεις και εθισμούς στο παρελθόν έχει χάσει την σχέση με την κόρη του κι έχει βάλει τη δουλειά του σε κίνδυνο.
Οσο γυρίζει την νέα του ταινία, ένα υπερφυσικό θρίλερ τρόμου όπου ερμηνεύει τον ιερέα, αρχίζει να επιδεικνύει μία σκοτεινή, παρανοϊκή συμπεριφορά.
Το σεξ και η Λουσία (2001). Του Χούλιο Μέντεμ με τους Παθ Βέγκα, Τριστάν Ουλόα
Η Λουσία είναι μια νεαρή σερβιτόρα σε εστιατόριο της Μαδρίτης. Όταν χωρίζει με τον Λορέντζο, μαζεύει τα κομμάτια της και δραπετεύει από την πόλη. Καταφεύγει σ' ένα μικρό, απομονωμένο νησί της Μεσογείου, όπου μέσα στην ηρεμία και κάτω από τον καυτό ήλιο αρχίζει να ανακαλεί όλες τις μνήμες και τις πτυχές της σχέσης της προσπαθώντας να καταλάβει τι την ένωσε και τι την χώρισε από τον έρωτά της.
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων (1965). Του Σεργκέι Παρατζάνοφ με τους Ιβάν Νικολάιτσουκ, Τατιάνα Μπεστάγιεβα
Κάπου στα Καρπάθια, στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Ιβάν ερωτεύεται τη Μαρίτσκα, κόρη του δολοφόνου του πατέρα του. Όμως η «βέβηλη» αγάπη τους δεν μπορεί παρά να έχει ένα και μοναδικό τίμημα, τον θάνατο. Κουβαλώντας στους ώμους την τραγωδία τους, ο Ιβάν περιπλανιέται και καταλήγει σε ένα άλλο ταίρι, την Παλάγνα, την οποία παντρεύεται χωρίς όμως να ξεχάσει στιγμή την παλιά του αγάπη.
Peeping Tom (1960). Του Μάικλ Πάουελ με τους Κάρλχαϊντς Μπεμ, Ανα Μάσεϊ
Ο Μαρκ τη μέρα εργάζεται σε ένα κινηματογραφικό στούντιο και το βράδυ φωτογραφίζει ημίγυμνα μοντέλα στο Λονδίνο. Το τραυματικό παρελθόν του, που κυριαρχείται από τα πειράματα του ψυχολόγου πατέρα του, τον οδηγεί στην εμμονή του να αποτυπώνει τον φόβο. Με μια ειδικά κατασκευασμένη φορητή κινηματογραφική κάμερα δολοφονεί γυναίκες και καταγράφει τις εκφράσεις τρόμου που είχαν λίγο πριν πεθάνουν.