Νέες ταινίες: Η κατάκτηση της Δύσης στο «Horizon» του Κέβιν Κόστνερ
Δέκα ταινίες κάνουν πρεμιέρα σήμερα Πέμπτη στους κινηματογράφους, ανάμεσά τους η αφετηρία της γουέστερν τετραλογίας του Κέβιν Κόστνερ, «Horizon: Ενα αμερικανικό έπος»
Δέκα πρεμιέρες σήμερα στους κινηματογράφους με τον Κέβιν Κόστνερ να υπογράφει το τρίωρο έπος «Horizon» για την κατάκτηση της Δύσης, ενώ ακολουθούν άλλες τρεις συνέχεις. Η Ολίβια Κόλμαν βρίζει δίχως αύριο στην κωμωδία εποχής, «Μικρά πρόστυχα γράμματα» και ο Στέργιος Πάσχος επιστρέφει με το ψυχολογικό νουάρ «Ο τελευταίος ταξιτζής». Στις επανεκδόσεις ξεχωρίζει το σπουδαίο «Straight story» του Ντέιβιντ Λιντς και το αναλλοίωτο από το χρόνο, «Ο επιστάτης Σάνσο» του Κένζι Μιζογκούτσι.
HORIZON: ΕΝΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΠΟΣ **1/2
(HORIZON: AN AMERICAN SAGA)
ΗΠΑ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΚΕΒΟΝ ΚΟΣΤΝΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΕΒΙΝ ΚΟΣΤΝΕΡ, ΣΙΕΝΑ ΜΙΛΕΡ
Ο υπερφιλόδοξος Κέβιν Κόστνερ επιστρέφει στο είδος που του χάρισε Όσκαρ, στο γουέστερν, για να αφηγηθεί μια ιστορία για την κατάκτηση της Δύσης. Η απόπειρά του είναι όπως το λέει και ο τίτλος, «επική» καθώς αποτελείται από τέσσερις ταινίες διόλου ευκαταφρόνητης διάρκειας (3 ώρες η συγκεκριμένη που κάνει πρεμιέρα απόψε). Θα περιμένουμε ασφαλώς να δούμε και τις υπόλοιπες καθώς αυτή εδώ δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να μας γνωρίσει πρόσωπα και καταστάσεις που προφανώς θα παίξουν ρόλο στη συνέχεια. Ως αυθύπαρκτη ταινία, μοιάζει ασύνδετη, με τους σεναριογράφους να μην δείχνουν να θέλουν να βάλουν, προς το παρόν, ένα πιο ειδικό πλαίσιο σε αυτά που αφηγούνται.
ΜΙΚΡΑ ΠΡΟΣΤΥΧΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ **1/2
(WICKED LITTLE LETTERS)
ΑΓΓΛΙΑ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΘΙΑ ΣΑΡΟΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΟΛΙΒΙΑ ΚΟΛΜΑΝ, ΤZΕΣΙ ΜΠΑΚΛΕΪ
Σε μια αγγλική κωμόπολη στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, μια γυναίκα που ζει με τους γονείς της λαμβάνει υβριστικά, ανώνυμα γράμματα και όλοι υποπτεύονται την κοπέλα της διπλανής πόρτας, με «ατίθασους» τρόπους, μια μητέρα που μεγαλώνει μόνη της την κόρη της που έχει φτάσει εκεί από την Ιρλανδία. Το θέμα θα φτάσει στα δικαστήρια και όλοι ασχολούνται με την αναζήτηση της ταυτότητας του αποστολέα.
Μια μικρή χαριτωμένη φάρσα, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και στην ακατάσχετη και ευφάνταστη βωμολοχία. Αξίζει τον κόπο για τις όμορφες και λειτουργικές ερμηνείες όλου του καστ αλλά και τις ηθογραφικές παρατηρήσεις στην εποχή που αναφέρεται η ιστορία.
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΑΞΙΤZΗΣ **
(ΕΛΛΑΔΑ, 2023)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΠΑΣΧΟΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ, ΚΛΕΛΙΑ ΑΝΔΡΙΟΛΑΤΟΥ
Ενας ταξιτζής που κάνει νυχτερινές κούρσες αφήνει έναν πελάτη του σε έναν έρημο δρόμο κι αυτός αυτοκτονεί. Την επόμενη μέρα που ο ταξιτζής πάει να αφήσει λίγα λουλούδια στο σημείο, γνωρίζει την κόρη του νεκρού με την οποία κάνουν μια βόλτα στη νυχτερινή Αθήνα και καταλήγουν να κάνουν έρωτα μέσα στο ταξί. Η κοπέλα όμως δεν θέλει στη συνέχεια αυτό να επαναληφθεί παρά τις προσπάθειες του ταξιτζή. Εκείνος όμως δεν έχει πει την τελευταία του λέξη.
Η κρίση μέσης ηλικίας και η ερωτική εμμονή σε μια κατάσταση χωρίς προοπτική, απασχολεί εδώ τον Στέργιο Πάσχο ο οποίος υιοθετεί εξαιρετικά αργούς, νουάρ υποτίθεται, ρυθμούς στην εξέλιξη της ιστορίας του και κουράζει την πλοκή του πολύ περισσότερο από όσο χρειάζεται.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Ενα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη. Του Μάικλ Σαρνόσκι με τους Λουπίτα Νιόνγκ'ο, Τζόζεφ Κουίν
Η Σαμ, μία γυναίκα που μένει στην Νέα Υόρκη, γίνεται μάρτυρας της πρώτης επίθεσης των εξωγήινων πλασμάτων με την super sonic ακοή ως θανάσιμο όπλο τους. Spinoff θρίλερ του «Quite Place» franchise (με τον Τζον Κραζίνσκι να κάθεται μόνο στη θέση του παραγωγού πλέον), που μας προσκαλεί να ανακαλύψουμε γιατί ο κόσμος μας σώπασε.
Gas station ή τα περιστέρια της Λαχώρης. Ντοκιμαντέρ του Θωμά Σίδερη
Η ταινία γυρίστηκε σε τρεις χώρες, Ελλάδα, Πακιστάν και Λιβύη και καταγράφει το κύκλωμα διακίνησης μεταναστών από το Πακιστάν μέχρι τα κέντρα κράτησης-κολαστήρια της Λιβύης. Περιλαμβάνει πολύ σημαντικά ντοκουμέντα, κυρίως τις τηλεφωνικές συνομιλίες των μεταναστών με τις οικογένειές τους λίγο πριν ξεκινήσουν το μοιραίο ταξίδι τους για την Ιταλία αλλά και υλικό που βιντεοσκόπησαν οι ίδιοι οι μετανάστες με τα κινητά τους τηλέφωνα στα λιβυκά κέντρα κράτησης στην πόλη Αλ-Χομς.
Ο Πάντα-Πανγκ στην Αφρική. Κινούμενα σχέδια των Κάρστεν Κίλεριχ και Ρίτσαρντ Κλάους
Ο Πανγκ, ένα αστείο και περιπετειώδες νεαρό αρκουδάκι Πάντα, θα ταξιδέψει από την Κίνα στην Αφρική για να σώσει τη δράκαινα φίλη του που έχει πέσει θύμα απαγωγής από έναν τρελό μπαμπουίνο και τον κροκόδειλο συνεργό του.
Blue lock the movie-Episode Nagi. Κινούμενα σχέδια του Σουνσούκε Ισικάουα
«Αυτό είναι μια ταλαιπωρία». Αυτή ήταν η αγαπημένη φράση του δευτεροετούς μαθητή λυκείου Νάγκι Σεϊσίρο που ζούσε μια βαρετή ζωή. Όταν ο Μικάγκε Ρέο, ένας συμμαθητής του που ονειρευόταν να κερδίσει το Παγκόσμιο Κύπελλο, ανακαλύπτει την κρυφή ικανότητα του Νάγκι, τον παροτρύνει να παίξει ποδόσφαιρο και να μοιραστεί το εξαιρετικό ταλέντο του.
Ο επιστάτης Σάνσο (1954) ****. Του Κένζι Μιζογκούτσι με τους Εϊτάρο Σίντο, Κίνιο Τανάκα
Στη μεσαιωνική Ιαπωνία ένας κυβερνήτης, με καλό χαρακτήρα, πράος και φιλεύσπλαχνος με τους ανθρώπους, εξορίζεται. Η γυναίκα του και τα δύο του παιδιά, ο γιος του και η κόρη του, αποφασίζουν να τον επισκεφθούν. Στο δρόμο θα τους επιτεθούν ληστές με αποτέλεσμα η μητέρα τους να πουληθεί ως πόρνη και τα δύο παιδιά σα σκλάβοι στον παντοδύναμο και αυταρχικό επιστάτη Σάνσο. Μετά από πολλά χρόνια, θα καταφέρουν να δραπετεύσουν, θα ψάξουν να βρουν τη μητέρα τους και όλοι μαζί θα αποτίσουν φόρο τιμής στον πατέρα τους.
Από τις σπουδαιότερες στιγμές του Ιάπωνα δημιουργού που παραμένει αναλλοίωτη από το χρόνο.
The straight story (1999) ****. Του Ντέιβιντ Λιντς με τους Ρίτσαρντ Φάρνσγουορθ, Σίσι Σπέισεκ
Oταν ο ηλικιωμένος Aλβιν μαθαίνει ότι ο αδελφός του, Λάιλ, υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο, αποφασίζει να ξανασμίξει μαζί του, παρά τα πολλά χρόνια αποξένωσης. Χωρίς δίπλωμα οδήγησης, ο Aλβιν ξεκινάει ένα ταξίδι 240 μιλίων από την Αϊόβα ως το Ουισκόνσιν με το μικρό χορτοκοπτικό τρακτέρ του.
Νοσταλγικός και συγκινητικός Ντέιβιντ Λιντς σε μια «straight» αφήγηση χωρίς τα «ανεξήγητα μυστήρια» της υπόλοιπης φιλμογραφίας του.
Η μεγάλη ανατριχίλα (1983) **1/2. Του Λόρενς Κάσνταν με τους Τομ Μπέρεντζερ, Γκλεν Κλόουζ
Μετά την αυτοκτονία του Αλεξ Μάρσαλ, οι παλιοί συμφοιτητές του από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και στενοί φίλοι του παρευρίσκονται στην κηδεία του σε μια φυτεία στο Μπορόφ της Νότιας Καρολίνας. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, όλοι μένουν στο σπίτι των συμφοιτητών και και φίλων τους Σάρα και Χάρολντ Κούπερ.
Δεν φάνηκε να άντεξε στο πέρασμα του χρόνου αυτή η ταινία αν και στην εποχή της «μίλησε» στο κοινό που καθρεφτίζεται στις εικόνες και τους διαλόγους της.