Box office: Οι νικητές και οι χαμένοι του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς στη μεγάλη οθόνη

Ποιες ταινίες έσωσαν το box office του α' εξαμήνου και σε ποιες το κοινό γύρισε την πλάτη

Σκηνή από το "Dune: Μέρος δεύτερο"

Ακόμη μια δύσκολη σεζόν περνάνε οι κινηματογραφικές αίθουσες φέτος καθώς ο απόηχος του COVID-19 και οι απεργίες των σεναριογράφων και των ηθοποιών έχουν φέρει λιγότερες ταινίες στη μεγάλη οθόνη. Και αυτές που τελικά έκαναν πρεμιέρα φέτος, φαίνεται ότι δεν κατάφεραν να κάνουν τη διαφορά όσον αφορά στο μεγάλο στόχο που είναι η επιστροφή του κοινού στις αίθουσες. Με λίγες εξαιρέσεις, το box office του πρώτου μισού του 2024 περνάει δύσκολες στιγμές.

Όσον αφορά στις εξαιρέσεις, το «Τα μυαλά που κουβαλάς 2» είναι ο αναμφισβήτητος κερδισμένος του πρώτου εξαμήνου. Το animation της Pixar έχει ξεπεράσει τα 863 εκατ. δολάρια σε εισπράξεις μέσα σε ελάχιστες μέρες από την πρεμιέρα του στις αίθουσες. Σύντομα θα γίνει η πρώτη ταινία που θα ξεπεράσει το φράγμα του 1 δις. δολαρίων και δύσκολα θα ξεπερασθεί αυτή η επίδοση φέτος από άλλη ταινία.

Το «Dune: Μέρος 2» του Ντενί Βιλνέβ έφτασε τα 711 εκατ. δολάρια σε εισπράξεις τη στιγμή που η πρώτη ταινία είχε κολλήσει στα 407 εκατ. δολάρια. Βέβαια, το 2021 που έκανε πρεμιέρα, ο COVID-19 ήταν πιο ανησυχητικός σε σχέση με σήμερα, ενώ παράλληλα με τις αίθουσες, το πρώτο μέρος έκανε πρεμιέρα και στην πλατφόρμα HBO Max. Το στούντιο ελπίζει σε καλύτερες επιδόσεις στην τρίτη ταινία της τριλογίας.

Η βιογραφία του Μπομπ Μάρλεϊ, «One love» έχει εισπράξεις 179 εκατ. δολαρίων ενώ το κόστος παραγωγής του ήταν 70 εκατ. δολάρια. Έκανε πρεμιέρα τον Φεβρουάριο που δεν είχε ιδιαίτερο ανταγωνισμό απέναντί του και μάζεψε θαυμαστές και μη του σπουδαίου καλλιτέχνη στις σκοτεινές αίθουσες. Ακόμη κι αν η ταινία δεν έγινε δεκτή από την κριτική με ένθερμα σχόλια, τα τραγούδια ήταν εκείνα που έσωσαν την παρτίδα για την ταινία.

Οι «Στενές επαφές με το διάβολο» των Κόλιν και Κάμερον Κερνς έχει σημειώσει εισπράξεις 12,7 εκατ. δολαρίων, επίδοση που για ανεξάρτητη ταινία από την Αυστραλία με μη προβεβλημένους ηθοποιούς, αποτελεί κατόρθωμα. Η επίδοση φαίνεται ακόμα καλύτερη αν συνυπολογίσει κανείς το κόστος παραγωγής που είναι πολύ χαμηλότερο από τις εισπράξεις.

Ένα ακόμα animation έσπρωξε το φετινό box office προς τα πάνω και δικαίωσε τους υποστηρικτές του στο στούντιο παραγωγής. Ο λόγος για το «Γκάρφιλντ: Γάτος με πέταλα» που με εισπράξεις 233 εκατ. δολάρια, έναντι κόστους παραγωγής 60 εκατ. δολαρίων, συντήρησε εύκολα το μύθο του «καλοζωισμένου» γάτου.

Παρά τις κακές κριτικές, το «Bad Boys: Ride or Die» έκανε εισπράξεις 300 εκατ. δολάρια αποδεικνύοντας ότι η συγκεκριμένη κινηματογραφική σειρά δεν έχει πει ακόμα την τελευταία της λέξη. Παράλληλα, η επίδοση δείχνει ότι οι θαυμαστές του Γουιλ Σμιθ μάλλον του έδωσαν συγχώρεση για το χαστούκι στον Κρις Ροκ στα Όσκαρ του 2022.

Οι ταινίες που σκόνταψαν

Από την άλλη πλευρά, οι απογοητευτικές επιδόσεις ήταν περισσότερες και πιο ηχηρές. Το «Furiosa: A Mad Max Saga» του Τζορτζ Μίλερ «σκόνταψε» στα 168 εκατ. δολάρια σε εισπράξεις και δύσκολα ο ελληνοαυστραλός δημιουργός θα ξαναπάρει πράσινο φως για μια ακόμα συνέχεια της σειράς.

Oι «Φανταστικοί φίλοι» του Τζον Κρασίνσκι έφτασαν σε εισπράξεις τα 183 εκατ. δολάρια που δεν θεωρείται κακή επίδοση για πρωτότυπη ιστορία που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Όμως με 110 εκατ. δολάρια κόστος παραγωγής, η ταινία «πρέπει» να φτάσει τα 275 εκατ. δολάρια εισπράξεις για να μην γράψει το στούντιο ζημιά.

«Ο Κασκαντέρ» με τον Ράιαν Γκόσλινγκ και την Εμιλι Μπλαντ, επίσης συγκαταλέγεται στις αποτυχίες της χρονιάς, με εισπράξεις 173 εκατ. δολάρια. Αν και το πρωταγωνιστικό ζευγάρι φαινόταν πολλά υποσχόμενο μετά το περσινό καλοκαίρι του «Barbenheimer», το κοινό γύρισε την πλάτη στην ταινία και την άφησε γρήγορα στην τύχη της.

Το «Madame Web» με την Ντακότα Τζόνσον και τη Σίντνεϊ Σουίνι απέτυχε και εμπορικά, εκτός από καλλιτεχνικά. Οι εισπράξεις κόλλησαν στα 100 εκατ. δολάρια επιβεβαιώνοντας ότι οι ταινίες με τους σούπερ ήρωες διανύουν την περίοδο καμπής τους στις σκοτεινές αίθουσες.

Ούτε το κοινό ούτε η κριτική μοιάζει να ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με το θρίλερ της κόρης του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, Ισάνα, «Οι παρατηρητές». Με 30 εκατ. δολάρια εισπράξεις, είναι προφανές ότι μερικές φορές το μήλο δεν πέφτει ακριβώς κάτω από τη μηλιά.