Box office: Το φιλί της ζωής από τον Deadpool, τον Wolverine και τα «συναισθήματα» μιας έφηβης
Με πτώση του box office στο δεύτερο τέταρτο της χρονιάς κατά 28%, βαθιά απογοήτευση είχε καταλάβει τα στούντιο του Χόλιγουντ και τις κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο κατ’ επέκταση. Μικροί και μεγάλοι παίκτες της αγοράς φαίνεται να κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι ένα σεβαστό κομμάτι των θεατών, περίπου 15%, δεν είχε την παραμικρή επιθυμία να επιστρέψει στις αίθουσες μετά την πανδημία και την εμπέδωση της ψυχαγωγίας στο σπίτι με τις αμέτρητες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές που είναι διαθέσιμες στις ψηφιακές πλατφόρμες.
Όμως το σκηνικό άλλαξε και ο Ιούνιος χαμογέλασε στην πολύπαθη κινηματογραφική βιομηχανία που βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης στα μεγέθη προ κορονοϊού. Το «Bad Boys: Ride or die» με τον Γουίλ Σμιθ και τον Μάρτιν Λόρενς που έκανε πρεμιέρα νωρίς τον Ιούνιο (400 εκατ. δολάρια εισπράξεις έως σήμερα) και λίγες μέρες αργότερα «Τα μυαλά που κουβαλάς 2» επανέφεραν τις γνώριμες από το παρελθόν εικόνες συνωστισμού στις αίθουσες. Το «Εγώ, ο απαισιότατος 4», το θρίλερ «Longlegs» με τον Νίκολας Κέιτζ (εισπράξεις 84 εκατ. δολάρια), το «Twisters» με τον ανερχόμενο Γκλεν Πάουελ (εισπράξεις 281 εκατ. δολάρια) και ασφαλώς το «Deadpool & Wolverine» που σπάει κάθε μέρα που περνάει και από ένα ρεκόρ, έδωσαν το φιλί της ζωής αυτό το καλοκαίρι που κατά τα άλλα δεν έχει να επιδείξει «μεγάλες» ταινίες που βλέπαμε στο παρελθόν τέτοια εποχή εξαιτίας της μακρόχρονης απεργίας ηθοποιών και σεναριογράφων στις ΗΠΑ.
Ως γνωστόν, το «Τα μυαλά που κουβαλάς 2» είναι το χιτ της χρονιάς καθώς έχει κάνει παγκόσμιες εισπράξεις άνω του 1,5 δις. δολαρίων και είναι το πιο επιτυχημένο εισπρακτικά animation όλων των εποχών. Ηταν αυτό που έψαχνε η Pixar και η Disney μετά τις σχετικά αποτυχημένες πορείες στα ταμεία των τελευταίων τους ταινιών. Μαζί με το «Εγώ, ο απαισιότατος 4» (στη χώρα μας κάνει πρεμιέρα στις 15/8) που έχει σημειώσει έως τώρα εισπράξεις 770 εκατ. δολάρια μέσα σε ένα περίπου μήνα, δείχνουν ότι μικροί και μεγάλοι θαυμαστές των animations δεν έχουν ξεχάσει το δρόμο που οδηγεί στη σκοτεινή αίθουσα.
Για το «Deadpool & Wolverine» τα λόγια είναι επίσης περιττά. Η ανέλπιστη επιτυχία του στο box office όλου του κόσμου με 880 δις. δολάρια εισπράξεις σε μόλις δύο εβδομάδες από την πρεμιέρα του προκαλεί κύματα ενθουσιασμού στα στούντιο και τις αίθουσες που δεν προλαβαίνουν να μετράνε εισιτήρια. Η ταινία αναμένεται να περάσει τον πήχη του 1 δις. δολαρίων σε εισπράξεις αυτό το τριήμερο και ετοιμάζεται να αφήσει πίσω του το «Joker» που με εισπράξεις 1.07 δις. δολάρια είναι η πιο εμπορική ταινία όλων των εποχών με σήμανση καταλληλότητας.
Συγκριτικά με το περσινό καλοκαίρι, που η «Barbie» και το «Oppenheimer» έκαναν παράλληλη επέλαση στις αίθουσες, το φετινό δεν αναμένεται να είναι εξίσου δυναμικό. Πέρυσι το «ταμείο» έφτασε τα 4 δις. δολάρια σε εισπράξεις και οι υπολογισμοί για φέτος το φέρνουν στα 3,6 δις. δολάρια καθώς έχουμε ακόμα να δούμε το «Alien: Romulus» και την κομεντί «Τελειώνει με εμάς» (και τα δύο κάνουν πρεμιέρα στις 29/8 στη χώρα μας), ταινίες που αναμένεται να συνεχίσουν το καλό σερί της φετινής σεζόν. Όμως, σίγουρα η απογοητευτική εικόνα των πρώτων μηνών του 2024 έχει αντιστραφεί και πλέον γίνεται αγώνας δρόμου μέχρι το τέλος της χρονιάς για να μην καταλήξει να μνημονεύεται ως μια χρονιά με έντονα αρνητικά πρόσημα.
Σημειώστε ότι στη χώρα μας το «Τα μυαλά που κουβαλάς 2» έχει ξεπεράσει τα 606.000 εισιτήρια, το «Deadpool & Wolverine» έχει επίσης ξεπεράσει εύκολα τα 200.000 εισιτήρια, το «Bad Boys: Ride or die» «κόλλησε» στα 47.000 εισιτήρια, το «Twisters» δεν έπεισε με 10.800 εισιτήρια και το «Longlegs» κάνει μια σπουδαία πορεία ξεπερνώντας τα 50.000 εισιτήρια.