«Unclickable»: Το ντοκιμαντέρ του Μπάμπη Μακρίδη για τις ψηφιακές διαφημιστικές απάτες στο Δαναό

Ο Μπάμπης Μακρίδης και ο Guy Krief υπογράφουν το ντοκιμαντέρ «Unclickable» για τις ψηφιακές διαφημιστικές απάτες

«Unclickable»: Το ντοκιμαντέρ του Μπάμπη Μακρίδη για τις ψηφιακές διαφημιστικές απάτες στο Δαναό

Σκηνή της ταινίας "Unclickable"

4'

Καλώς ήρθατε στον σκοτεινό κόσμο της ψηφιακής διαφημιστικής απάτης, της μεγαλύτερης πηγής εσόδων του οργανωμένου εγκλήματος μετά τη διακίνηση ναρκωτικών.

Η νέα ταινία του Μπάμπη Μακρίδη, σε σενάριο και έρευνα του Guy Krief, είναι ένα συναρπαστικό, αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ που ξετυλίγει βήμα-βήμα το κουβάρι μιας απάτης που μας αφορά υπερβολικά για να εκτυλίσσεται εν αγνοία μας. Με σαφή πολιτική αφετηρία, δομή ντοκιμαντέρ τεκμηρίωσης και ατμόσφαιρα ταινίας αγωνίας, το Unclickable μας παίρνει από το χέρι για να μας ξεναγήσει στη γκρίζα ζώνη μεταξύ τεχνολογικής προόδου και νομοθετικού κενού, εκεί που υπέρογκα ποσά μπορούν ν’ αλλάξουν χέρια μέσα σε λίγα λεπτά.

Γυρισμένη εν μέσω της πανδημίας η ταινία περιλαμβάνει δεκάδες συνεντεύξεις με ειδικούς επί του θέματος, ανάμεσα στους οποίους πανεπιστημιακοί, δημοσιογράφοι και στελέχη επιχειρήσεων, θύτες και θύματα σε όλο τον κόσμο, από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, από τον Καναδά στη Βραζιλία κι από εκεί στη Νότια Αφρική.

Το Unclickable έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Σύνοψη

Ένα πρώην στέλεχος εταιρείας τεχνολογίας συγκεντρώνει μια ομάδα προγραμματιστών σε άγνωστη τοποθεσία. Ξεκινούν να χτίζουν μια επιχείρηση ψηφιακής διαφημιστικής απάτης. Μέσα σε 12 εβδομάδες, το διάστημα πριν από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2020, καταφέρνουν να εξαπατήσουν μεγάλο αριθμό διαφημιστών υψηλού προφίλ, ανάμεσα στους οποίους ομάδες υποστηρικτών του Donald Trump αλλά και του Joe Biden. Καθώς η επιχείρηση εκτυλίσσεται, παρακολουθούμε συνεντεύξεις σχετικά με την ψηφιακή διαφήμιση, το δυοπώλιο των Google και Facebook και τα γνωστά και λιγότερο γνωστά θύματα της διαφημιστικής απάτης, από το μεγαθήριο που είναι η Uber έως μια πλανόδια πωλήτρια στην Αφρική. Ποιος είναι ο αντίκτυπος της διαφημιστικής απάτης στην οικονομία του διαδικτύου, στις κοινωνίες μας και -κυρίως- στην ίδια τη δημοκρατία;

Βιογραφικά συντελεστών

Μπάμπης Μακρίδης– Σκηνοθέτης

Ο Μπάμπης Μακρίδης γεννήθηκε στην Καστοριά. Αποφοίτησε από τη Σχολή κινηματογράφου Σταυράκου. Το 2005, η πρώτη μικρού μήκους ταινία του, «Ο Τελευταίος Φακίρης» απέσπασε το βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους της Δράμας. Το “L”, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, συμμετείχε σε μερικά από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του πλανήτη, όπως στο Sundance, στο Ρότερνταμ και στο Κάρλοβι Βάρι. Ο «Οίκτος», η δεύτερη ταινία του, έκανε επίσης πρεμιέρα στο επίσημο διαγωνιστικό των Φεστιβάλ του Sundance και του Ρότερνταμ, ενώ απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας στα Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2019. Η τρίτη ταινία του «Όρνιθες (Ή Πως Να Γίνεις Πουλί), σε παραγωγή του Ιδρύματος Ωνάση, έκανε πρεμιέρα στο Ρότερνταμ και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το «Unclickable» είναι η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του.

Guy Krief – Σεναριογράφος

Ο Guy διετέλεσε CEO της εταιρείας Upstream για τρία χρόνια και τώρα είναι μέλος του διοικητικού της συμβουλίου. Κατά τη διάρκεια της θητείας του οδήγησε το στρατηγικό όραμα της εταιρείας προς νέες γεωγραφίες και προϊόντα, συμπεριλαμβανομένης και της βραβευμένης anti-fraud πλατφόρμας Secure-D (πλατφόρμα καταπολέμησης της απάτης). Η δουλειά του ως ειδικού στις ψηφιακές διαφημιστικές απάτες έχει παρουσιαστεί σε σημαντικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι επίσης συν-ιδρυτής των εταιρειών Bryq HR και Persado, μιας εταιρείας που υποστηρίζεται από το Bain Capital Ventures. Στη διάρκεια της πολύπλευρης καριέρας του έχει υπάρξει ιδιοκτήτης γαλλικού ζαχαροπλαστείου, ιδρυτής μιας start-up εταιρείας εφαρμογών άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής της δικής του κωμικής τηλεοπτικής σειράς και παρουσιαστής της δικής του ραδιοφωνικής εκπομπής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Κοινωνική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης στο Παρίσι.

Unclickable | 74’ | Σκηνοθεσία: Μπάμπης Μακρίδης | Σενάριο: Guy Krief | Διεύθυνση φωτογραφίας: Θόδωρος Μιχόπουλος GSC | Μοντάζ: Μάριος Κλεφτάκης | Ήχος: Στέφανος Ευθυμίου, Δημήτρης Κανελλόπουλος | Μίξη Ήχου: Λέανδρος Ντούνης | Πρωτότυπη Μουσική: Νικήτας Κλιντ | Παραγωγή: Neda Film, Buzzfeed, Felony Film Productions, Building on Bond | Παραγωγοί: Αμάντα Λιβανού, Guy Krief | Συμπαραγωγή: ΕΚΚ | Συμπαραγωγός: Στέλιος Καμμίτσης

Προβολές

Κινηματογράφος Δαναός | Λ. Κηφισίας 109, Αθήνα

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου | Ώρα 16.00

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου | Ώρα 17.00

Μετά τις προβολές ακολουθεί ανοιχτή συζήτηση με τους συντελεστές

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.danaoscinema.gr/movie/unclickable/

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή