Στέγη Γραμμάτων: Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό
Στο ευρύ φάσμα του αυτισμού, η μουσική αποτελεί ένα από τα πλέον βασικά εργαλεία μάθησης και αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον, ενώ λειτουργεί επικουρικά ως μέσο για την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων και συναισθηματικής ωρίμανσης του ατόμου με αυτισμό.Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα ολοκληρωθεί σε πέντε συναντήσεις έχει διττό στόχο. Κατ' αρχήν αποσκοπεί στη δημιουργική επαφή γονέων-παιδιών, μιας και είναι απαραίτητη η παρουσία και των δύο καθ' όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου, με εργαλείο τη μουσική. Παράλληλα, προετοιμάζει την εκτέλεση μιας «διαδραστικής συναυλίας μουσικής» που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του κύκλου των συναντήσεων.
Αρχικά τα παιδιά θα γνωρίσουν το χώρο και τους μουσικούς και έτσι σε ένα ασφαλές περιβάλλον θα έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με μουσικά όργανα όπως κιθάρες, βιολιά, κλαβινόβα κ.ά. και να παραγάγουν ήχους.
Καθ' όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου οι μουσικοί αλληλεπιδρούν με τα παιδιά, τα οποία παίρνουν μέρος σε διάφορα παιχνίδια αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα με βάση τους τη μουσική. Οι δραστηριότητες που στηρίζονται στη ρυθμική αγωγή της μουσικής και τους χρωματισμούς είναι ποικίλες, ενώ έννοιες όπως η παύση, η ένταση, η ταχύτητα χρησιμοποιούνται συνδυαστικά για την έκφραση συναισθημάτων και την κατανόηση απλών εννοιών μέσα από επαναλαμβανόμενα ακούσματα.
Το δημιουργικό παιχνίδι με κρουστά όργανα, η συμμετοχή των μουσικών και οι μουσικο-κινητικές δραστηριότητες ωθούν τα παιδιά να συμμετάσχουν ενεργά, να καθορίσουν και να εμπλουτίσουν το ρεπερτόριο των μουσικών ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.
Έτσι οδηγούνται στην τελική παρουσίαση και εκτέλεση της συναυλίας, με αποτύπωση της μουσικής με χρώματα και σχήματα και με την ενεργό συμμετοχή των γονέων-συνοδών.
Διαβάστε επίσης: