«Κάθε τέλος είναι μια αρχή» στο παλιό κτίριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
«Υπόσχομαι ότι η επόμενη συνέντευξη με τους δημοσιογράφους θα δοθεί στο νέο μας κτίριο» απάντησε η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), Άννα Καφέτση όταν ρωτήθηκε πότε θα ανοίξει το νέο κτίριο, στο Φιξ.
Εκεί επρόκειτο να πραγματοποιηθεί η έκθεση του Ανδρέα Αγγελιδάκη, «Κάθε τέλος είναι μια αρχή» η οποία εγκαινιάζεται αύριο, στο κτίριο του Ωδείου Αθηνών, στην οδό Ρηγίλλης, όπου στεγάζεται προσωρινά αλλά επί χρόνια, το ΕΜΣΤ.
«Και καλύτερα εδώ, αν ρωτάτε τη γνώμη μου» απάντησε ο σημαντικός δημιουργός, αρχιτέκτονας, εικαστικός, συγγραφέας και blogger, Αντρέας Αγγελιδάκης. Επειδή η έκθεσή του, με την οποία αποχαιρετά το παλιό κτίριο, παρουσιάζει τον εκθεσιακό χώρο στο Ωδείο Αθηνών, «ήδη εγκαταλελειμμένο, μισοφωτισμένο, με ορατά τα ίχνη των προηγούμενων κατοίκων του, όπου το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον συναντιούνται».
Η έκθεσή του είναι αναδρομική, με μια επιλογή 40 έργων από όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται ο Ανδ. Αγγελιδάκης: αρχιτεκτονικές μελέτες, εγκαταστάσεις, τρισδιάστατες εκτυπώσεις, βιντεοπροβολές, γλυπτά. Έντονα επηρεασμένος από το διαδίκτυο, αφηγείται ιστορίες για χώρους και κτίρια αλλά και για τις κοινωνίες που τα κατοικούν. Πολλές από τις αρχιτεκτονικές του μελέτες ξεκινούν από ένα κτίριο- ερείπιο, ένα εγκαταλελειμμένο οικοδόμημα για να αφηγηθούν παράδοξες, αλληγορικές, ποιητικές και ουτοπικές ιστορίες. Όπως στο έργο «Domesticated Mountain», ένας σωρός από χαρτόκουτα διαδικτυακών αγορών μεταμορφώνεται σε κατοικία. Στο βίντεο «Troll», μια πολυκατοικία στο κέντρο της Αθήνας μεταμορφώνεται σε βουνό και φεύγει από την πόλη. Το «Κτίριο που περπατάει» αντλεί την έμπνευσή του από το παλιό εργοστάσιο Φιξ, για να προτείνει ένα υβριδικό μουσείο που περιλαμβάνει την πόλη της Αθήνας μέσα του. Επίσης, στο έργο του «Casino», ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα πάνω σε ένα βουνό μετατρέπεται σε οικονομικό πείραμα.
Στην έκθεση «Κάθε τέλος είναι μια αρχή» το έργο που επίσης τραβά το ενδιαφέρον του επισκέπτη, αλλά και το περιβάλλον που δημιούργησε ο Αγγελιδάκης για να δώσει νέες σημασίες και ερμηνείες στη θέαση, μέσα από αρχειακά βίντεο που επεξεργάστηκε και φωτογραφίες του σπιτιού του συλλέκτη Ιόλα, εγκαταλελειμμένου όπως είναι γνωστό και ρημαγμένου εδώ και δεκαετίες.
Η έκθεση του Ανδρέα Αγγελιδάκη θα διαρκέσει έως 13 Ιουλίου.
Διαβάστε επίσης:
Το Plisskën festival επιστρέφει στις 6 και 7 Ιουνίου