Η... τέχνη του φοιτητή

Από τα θρανία στις μονταζιέρες και από την εξεταστική στο γύρισμα! Ή, αλλιώς, πως η...

Ρεπορτάζ: Ειρήνη Μιχαλούδη

Από τα θρανία στις μονταζιέρες και από την εξεταστική στο γύρισμα! Ή, αλλιώς, πως η νέα γενιά γυρίζει τη πλάτη στους συμβατικούς τρόπους έκφρασης.

Ομάδες φοιτητών όλων των ειδικοτήτων μυούνται στα υπέροχα μυστικά της 7ης τέχνης, παράγοντας ταινίες χωρίς κόστος και με μοναδικό κίνητρο το μεράκι για δημιουργία και την εκτόνωση.

Μια μικρή περιήγηση στον αχανή κόσμο του διαδικτύου, αρκεί για να διαπιστώσει κανείς την ύπαρξη εκατοντάδων ταινιών μικρού μήκους, οι πρωταγωνιστές και οι δημιουργοί των οποίων είναι …σταρ στις πανεπιστημιακές Σχολές.

Mixproduction
Όλα για τη τέχνη!
Ο Μιχαήλ Μαυρομούστακος είναι μόλις 22 χρονών αλλά με τουλάχιστον εννέα μικρού μήκους ταινίες στο ενεργητικό του! Ήδη, είναι στο τρίτο έτος Κινηματογραφικής Σχολής με πολλά όνειρα για το μέλλον του ίδιου αλλά και του κινηματογράφου.

«Προσπαθούσαμε μόνοι μας, για το δικό μας κέφι και κανένα κέρδος. Αυτοχρηματοδοτούμαστε! Με τα δικά μας μέσα, με μια απλή handy cam κάμερα, πολύ φαντασία και πολύ καλή διάθεση. Η φιλοσοφία μας είναι να κάνουμε αυτό που μας εκφράζει».

Στη σελίδα της mixproductions (www.mixproductions.gr) καταγράφονται πολλές ταινίες τους.
Για τις ανάγκες των ρόλων επιστρατεύονται φίλοι και γνωστοί αλλά και όσοι επιθυμούν να συνεισφέρουν, ο καθένας με την ειδικότητα του χωρίς κανένα οικονομικό κέρδος. Ήδη η ταινία τους «Green Whispers» έχει πάρει την 9η θέση σε φεστιβάλ οικολογικού περιεχομένου.

Underworld Films
Low budget stories
Το «Hitokiri» αποτελεί ωδή στις Ιαπωνικές ταινίες. Γυρίστηκε το 2005 από μια ομάδα φοιτητών με προϋπολογισμό που δεν ξεπερνούσε τα 500 ευρώ. Αυτή ήταν η πρώτη κινηματογραφική απόπειρα μιας παρέας νεαρών, της Underworld Films (http://underworldfilms.blogspot.com ), μια ανεξάρτητης ομάδας παραγωγής με σαφή φιλοσοφία και προσανατολισμό.

Ο Θάνος Κερμίτσης, 25 ετών, ήταν ο σκηνοθέτης-σεναριογράφος και πρωταγωνιστής του «Hitokiri». «Φοιτούσα τότε στη Πάντειο. Μαζί με μια παρέα φίλων γράψαμε το σενάριο της ταινίας χωρίς κανένας από εμάς να ασχολείται με τον κινηματογράφο», δηλώνει. «Εγώ πλέον σπουδάζω σκηνοθεσία στο New York College. Έχουμε γυρίσει δυο ταινίες μικρού μήκους και κάνουμε και παραγωγή και σε άλλες».



Otinanai productions
Ανταμοιβή τους η χαρά
Είναι μια φράση ιδιαίτερα αγαπητή στις τάξεις των νέων: «Ο,τι να ‘ναι!» Έτσι, όταν αναζητήθηκε όνομα για την ανεξάρτητη ομάδα παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών χαμηλού ή μηδενικού προϋπολογισμού, η λύση ήρθε φυσικά. Otinanai productions (www.otinanaiproductions.gr )!. Ο Γιώργος Παπαϊωάννου υπήρξε φοιτητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Α.Π.Θ. πριν περίπου 10 χρόνια. Τότε, από κοινού με στενούς του φίλους κατάφερε και γύρισαν το «The Blair kitsch Project».

«Έγινε απλά για πλάκα. Από περιέργεια για το πώς δημιουργείται μια ταινία», λέει και συνεχίζει «κυκλοφόρησε από χέρι σε χέρι, τότε δεν υπήρχε το ευρυζωνικό ίντερνετ. Δεν το βλέπαμε ούτε το βλέπουμε επαγγελματικά, αλλά ως μέσο έκφρασης».

Η otinanai productions έχει να επιδείξει μια ενδιαφέρουσα φιλμογραφία με χαρακτηριστικές την παρωδία «James Δοντ: Επιχείρησης Ρωσομπλιέτ» και «Η αγάπη για το Frisbee» με την οποία η ομάδα κέρδισε τη δεύτερη θέση στο Public Digital Film Festival.

Tiiinewzfilms
Παράθυρο επικοινωνίας
«Πάντα μας άρεσε να λέμε ιστορίες και να τις οπτικοποιούμε με ένα μέσο πολύ γοητευτικό όπως είναι ο κινηματογράφος». Ο Θάνος Καρβούνης φοιτητής της Γεωπονικής έχει διηγηθεί μέσα από τον φακό πολλές ιστορίες που αφορούν τον προβληματισμό του ίδιου και της ομάδας που πλαισιώνει την Tiiinewzfilms (www.tnfilms.gr ).

«Προσπαθούμε να μείνουν τα έξοδα στα 0 ευρώ, έτσι όταν θα έχουμε 0 ευρώ έσοδα να μη μας ενοχλεί καθόλου. Δε κάνουμε τέχνη με κριτήριο το κέρδος. Πως ήταν πριν μια δεκαετία όταν κάθε παρέα είχε μια μπάντα; Η δική μας γενιά εκφράζεται με το ψηφιακό σινεμά».

Δηλώνουν πως οι δημιουργίες τους έχουν κοινωνικοπολιτικό χαρακτήρα ακόμα και στις κωμωδίες. «Σε μια εποχή που όλα είναι δύσκολα, με το μέλλον αβέβαιο, και εμείς να είμαστε η γενιά των 700 ευρώ, μπορούμε παράλληλα να είμαστε αισιόδοξοι, χωρίς να παραβλέπουμε την πραγματικότητα».