Με «Σερσέ λα Φαμ» στις εκδηλώσεις «Πρέσπες 2014» το ΚΘΒΕ
Το «Σερσέ λα Φαμ» γράφτηκε ειδικά για το ΚΘΒΕ και θα ανεβεί τον Οκτώβριο για τη νέα περίοδο, στη Μονή Λαζαριστών, στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός». Πρόκειται για ένα δυναμικό μουσικό και χορευτικό δρώμενο, με κεντρικό θέμα την παρουσία της γυναίκας στα τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη, η οποία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του μεγάλου λαϊκού συνθέτη. Για πρώτη φορά αποκαλύπτεται στο ευρύ κοινό η ιστορία της σύνθεσης του θρυλικού τραγουδιού του, της «Αρχόντισσας», όπως την παρέδωσε σε μαρτυρία του ο ίδιος ο δημιουργός.
Το έργο αναπτύσσεται γύρω από ένα κεντρικό δραματικό σκελετό με χαρακτήρες και περιστατικά φανταστικά και πραγματικά, σε κείμενο του Στρατή Πασχάλη και σε σκηνοθεσία- χορογραφία Σοφίας Σπυράτου, ενορχήστρωση και μουσική επιμέλεια Κώστα Βόμβολου, μουσική διδασκαλία Λίας Βίσση, κ.α. με τη συμμετοχή μιας ορχήστρας από δεξιοτέχνες οργανοπαίχτες και καταξιωμένους τραγουδιστές, όπως οι Δ. Μπάσης, Γ. Νέγκα, Λ. Καλημέρη, Γ. Διονυσίου και πάνω από τριάντα ηθοποιούς, μεταξύ αυτών, οι πρωταγωνιστές, ο Λεωνίδας Κακούρης (Τσιτσάνης), η Βίκυ Παπαδοπούλου (Αρχόντισσα), ο Χρήστος Σιμαρδάνης (Μουσχουντής). Στο πλαίσιο της παράστασης θα ακουστούν περίπου 50 τραγούδια, τα 25 από αυτά ολόκληρα και περίπου δέκα διασκευασμένα με σεβασμό στο έργο του μεγάλου δημιουργού. Η Ευανθία Ρεμπούτσικα ανοίγει και κλείνει την παράσταση με αυτοσχεδιασμούς πάνω στα «μαγικά» τραγούδια του Β. Τσιτσάνη.
Σημαντικές πληροφορίες για το έργο αντλήθηκαν από αδημοσίευτα κείμενα που έχει στη διάθεσή του ο Γιώργος Λιάνης, που είχε ως καλλιτεχνικός διευθυντής των εκδηλώσεων των Πρεσπών και την ιδέα και ο οποίος όπως αποκάλυψε στη σημερινή συνέντευξη τύπου που δόθηκε για την παρουσίαση του έργου στη Θεσσαλονίκη, αυτή την περίοδο γράφει ένα βιβλίο για τον Τσιτσάνη, βασισμένο σε εξομολογήσεις, συνεντεύξεις, μαρτυρίες, αλλά και σε χειρόγραφες σημειώσεις και στο ημερολόγιο του ίδιου του μεγάλου συνθέτη.
«Την «Αρχόντισσα» την έγραψε το 1938 υπηρετώντας στο Τάγμα Τηλεγραφητών, άλλωστε μερικά από τα μεγαλύτερα τραγούδια τα έγραψε στα έξι χρόνια που έζησε στη Θεσσαλονίκη, αντλούσε έμπνευση από αυτή την πόλη» σημείωσε ο Γιώργος Λιάνης και πρόσθεσε: «Η «Αρχόντισσα» ήταν μια τομή, μια γέφυρα ανάμεσα στο ρεμπέτικο και στο λαϊκό τραγούδι. Όλοι οι μεγάλοι του τραγουδιού, που ακολούθησαν, το αναγνωρίζουν και οι ίδιοι, πάτησαν πάνω στον Τσιτσάνη. Δε θα ήταν υπερβολή να πω - και είμαι ασφαλής να το πω γιατί το είπε και ο Χριστιανόπουλος - ότι ο μεταθανάτιος καλπασμός του Τσιτσάνη συγκρίνεται μόνο με εκείνον του Καβάφη». Πρόσθεσε ότι ο Τσιτσάνης συχνά είναι αλληγορικός σε νοήματα, σε τραγούδια του που μιλούν για τη γυναίκα, ως μια αφορμή για να μιλήσει για τα πράγματα που παρατηρεί, για την εποχή του, για τη χώρα.
Για το έργο και τη συνεργασία με τη διοργάνωση των Πρεσπών μίλησαν επίσης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος, η σκηνοθέτης-χορογράφος Σοφία Σπυράτου, καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην παράσταση, ενώ παραβρέθηκαν η πρόεδρος του ΚΘΒΕ Μένη Λυσσαρίδου και η πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Πρεσπών - Φλώρινας, Χρύσα Μάντση. Είναι η δεύτερη χρονιά που το ΚΘΒΕ συμμετέχει στις εκδηλώσεις των Πρεσπών με δική του παραγωγή.
Διαβάστε επίσης: