Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στις δικαστικές αίθουσες τoυ... Πρόμαχου
Την υπόθεση της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα πραγματεύεται η ταινία μυθοπλασίας «Πρόμαχος» των νέων Ελληνοαμερικανών σκηνοθετών Κόρτι και Τζον Βούρχη, ταινίας της οποίας τον καμβά συνθέτουν η πραγματικότητα, μια δικαστική διαμάχη και ο έρωτας.
Ο Ελληνοαμερικανός ηθοποιός Παντελής Κοντογιάννης και η Κασσάνδρα Βογιατζή πρωταγωνιστούν, ερμηνεύοντας δύο νέους που μάχονται για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα και ερωτεύονται μεταξύ τους, με φόντο έναν δικαστικό αγώνα που ξεκινά από τη Βρετανία και καταλήγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Μαζί τους στην ταινία, συμπαραγωγή Ελλάδας - Αγγλίας - Γαλλίας, εμφανίζονται οι Τζιανκάρλο Τζιανίνι, Πολ Φρίμαν, Μάικλ Μπερν, Σπύρος Φωκάς, Γιώργος Χωραφάς και Γιώργος Βογιατζής.
«Στόχος είναι να παιχτεί η ταινία στο εξωτερικό, ώστε να μαθευτεί η ιστορία των μαρμάρων του Παρθενώνα. Πολλοί δεν γνωρίζουν το μέγεθος της λεηλασίας που έχει γίνει. Το θέμα της επιστροφής των μαρμάρων, καθώς και το πώς βρέθηκαν αυτά στο Βρετανικό Μουσείο, στο εξωτερικό δεν το γνωρίζουν. Νομίζω ότι έχει έρθει η ώρα και μέσω της ταινίας, να ανοίξει ένας διάλογος και να ενημερωθούν για το θέμα. Στην ταινία περιγράφεται ακριβώς τι έγινε, πώς έγινε και με ποιο «"πάτημα" μπόρεσε ο Έλγιν να τα πάρει» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παντελής Κοντογιάννης.
Το γεγονός ότι ο χιώτικης καταγωγής Παντελής Κοντογιάννης, που ζει μόνιμα στο Λος Άντζελες, επιλέχθηκε για τον ρόλο του δικηγόρου της ταινίας δεν είναι καθόλου τυχαίο, καθώς έχει σπουδάσει νομικά και τα τελευταία πέντε χρόνια κάνει καριέρα ηθοποιού. «Είναι ένας ρόλος πολύ κοντά στις σπουδές μου και θα έλεγα ότι δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολος. Το δυσκολότερο, αυτό που χρειάστηκε να διαχειριστώ, ήταν η συγκίνηση και οι σκέψεις που έκανα για το αν μπορούμε να πετύχουμε την επιστροφή των μαρμάρων. Για μένα πιο ελκυστικό είναι το θέμα της ταινίας και μετά ο ρόλος μου» συμπληρώνει ο πρωταγωνιστής.
Τα γυρίσματα ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2013 από την Αθήνα, το μουσείο της Ακρόπολης και τον Παρθενώνα, συνεχίστηκαν στην Καβάλα και την Αίγινα και ολοκληρώθηκαν έπειτα από περίπου τρεις μήνες στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη.
«Το πρώτο μου γύρισμα στην Ελλάδα έγινε στο νέο μουσείο της Ακρόπολης. Τι άλλο μπορούσα να ζητήσω ως νέος ηθοποιός; Ήταν ένα όνειρο, ήταν πολύ συγκινητικό. Μου είπαν ότι είναι η πρώτη ταινία στην οποία επέτρεψαν να κάνει γύρισμα στο μουσείο της Ακρόπολης. Στην ταινία παρουσιάζεται η όμορφη Αθήνα, που είναι μια πόλη με αίγλη, αλλά και η Αθήνα της κρίσης, δηλαδή υπάρχει η πραγματική εικόνα της σημερινής Αθήνας. Το εντυπωσιακό είναι ότι δεν μπορέσαμε να κάνουμε κανένα γύρισμα στο Βρετανικό Μουσείο, δεν μας έδωσαν άδεια. Εμείς, ως Ελληνες, πρέπει να διεκδικήσουμε τα μάρμαρα. Με εξαίρεση την προσπάθεια της Μελίνας Μερκούρη δεν νομίζω ότι έχει γίνει μία καμπάνια που να έχει ενώσει τον πολιτικό, τον πολιτιστικό, τον ακαδημαϊκό και το νομικό κόσμο για μία σωστή προσπάθεια. Δεν έχει γίνει μία συνολική προσπάθεια από όλους τους Έλληνες» σημειώνει ο Παντελής Κοντογιάννης.
Για την Ελλάδα της κρίσης ο Παντελής Κοντογιάννης λέει: «Νομίζω ότι σε αυτές τις εποχές πρέπει να δείξουμε τη δύναμή μας, διότι χωρίς τον πολιτισμό μας δεν είμαστε τίποτα, αυτό μας ξεχωρίζει ως χώρα, ως λαό και ως έθνος. Η Ελλάδα για μένα είναι η κληρονομιά μου, είναι η ταυτότητά μου. Δεν είμαστε τέλειοι, άλλωστε καμία χώρα δεν είναι, παντού υπάρχουν προβλήματα, όμως θέλω να πιστέψουμε ότι αυτή η κρίση σύντομα θα τελειώσει».
«θα ήθελα να γυρίσω στην Ελλάδα να κάνω θέατρο και συγκεκριμένα αρχαίο θέατρο και κινηματογράφο. Θα ήθελα να ζω ανάμεσα στην Ελλάδα και το Λος Άντζελες» καταλήγει.
Διαβάστε επίσης: