O Mέγας Αλέξανδρος, η μοναδική αλήθεια για το μνημείο και οι εικασίες…

Από την ημέρα που ανακαλύφθηκε ο μεγαλειώδης τάφος της Αμφίπολης, τα σενάρια που ακούσαμε και διαβάσαμε είναι πάρα πολλά. Τα ΜΜΕ στην προσπάθειά τους να καλύψουν ολοκληρωτικά το θέμα αναπαράγουν κάθε είδηση που περιέχει την λέξη Αμφίπολη και ο κόσμος αντί να κατανοήσει τη σπουδαιότητα του μνημείου, έχει μπερδευτεί τόσο πολύ, που πλέον έχει αρχίσει και κουράζεται από όσα ακούει και διαβάζει για το θέμα.

O Mέγας Αλέξανδρος, η μοναδική αλήθεια για το μνημείο και οι εικασίες…
4'

Οι αρχαιολόγοι από όλο τον κόσμο, παρασυρόμενοι από το θαυμασμό τους για το μνημείο, το αποδίδουν κάθε μέρα και σε άλλο πρόσωπο. Άλλοι είπαν πως μέσα είχε ταφεί ο ίδιος ο Μέγας Αλέξανδρος, άλλοι μίλησαν για τη μητέρα του, Ολυμπιάδα, άλλοι για στρατηγούς της εποχής και άλλοι για τη γυναίκα του μεγάλου στρατηλάτη, Ρωξάνη.

Η μοναδική αλήθεια για όλα τα παραπάνω, είναι μια: Πως πρόκειται για εικασίες.

Κανείς μέχρι στιγμής δε μπορεί να μιλήσει με σιγουριά για τον «ένοικο», αφού παρά τα σημαντικά ευρήματα, κανένα από αυτά δεν έχει αποκαλύψει τα στοιχεία του νεκρού. Όμως πολλοί ιστορικοί επιχειρηματολογούν με βάση τα ευρήματα του μνημείου.

Η εικόνα του δαπέδου συνοδεύει πολλά θέματα για την εξέλιξη των ανασκαφών στον Τύπο του εξωτερικού και πολλοί αρχαιολόγοι έσπευσαν να μας μεταφέρουν τις ιδέες τους για το μυστικό που κρύβει το ταφικό μνημείο. Ειδικά τώρα, μετά την αποκάλυψη του μοναδικού ψηφιδωτού, την ώρα που ο Παγκόσμιος θαυμασμός έφτασε στο αποκορύφωμά του, το ίδιο συμβαίνει και με τις απόψεις των ειδικών.

Ένας από αυτούς, είναι και ο Βρετανός Άντριου Τσανγκ, ο οποίος στο παρελθόν είχε δηλώσει πως ο τάφος ανήκει στην Ολυμπιάδα. Ο κ. Τσαμγκ λοιπόν, προσπάθησε να αποκωδικοποιήσει το ψηφιδωτό. Και τι μας είπε; Πως ο Ερμής είναι ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Πλούτωνας ο πατέρας του Αλέξανδρου, Φίλιππος ο Β' και η Περσεφόνη κατά πάσα περίπτωση είναι η μητέρα του, Ολυμπιάδα.

Πως όμως τα αιτιολογεί όλα αυτά; Πάρτε μια γεύση από τις δηλώσεις του στο discovery channel:

«Το ψηφιδωτό απεικονίζει τον Ερμή, τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη. Στην πραγματικότητα η αναπαράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης έχει ανθρώπινες αντιστοιχίες. Πιστεύω ότι η Περσεφόνη αναπαριστά το πρόσωπο της γυναίκας που είναι θαμμένη στον τάφο, η οποία οδηγείται στον κάτω κόσμο.

Κάτι τέτοιο μπορεί να σημαίνει πως πρόκειται για κάποια σημαντική βασίλισσα της Μακεδονίας, η οποία πέθανε κάπου ανάμεσα στο 325-300 π.Χ. πιθανότατα στην Αμφίπολη, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι πρόκειται για την Ολυμπιάδα ή τη Ρωξάνη. Η Ρωξάνη, η σύζυγος του Μ. Αλεξάνδρου, προερχόταν από την περιοχή του σημερινού Αφγανιστάν, κάτι που καθιστά εξαιρετικά σπάνια την πιθανότητα να είναι στην πραγματικότητα κοκκινομάλλα. Παράλληλα, η Ολυμπιάδα προερχόταν από τους Μολοσσούς της Ηπείρου όπου τα κόκκινα μαλλιά ήταν κάτι το συνηθισμένο».

Ο Πλούτωνας «Φίλιππος Β'» και ο Ερμής «Μέγας Αλέξανδρος»

Στη συνέχεια, ο Βρετανός αρχαιολόγος κάνει αναφορά στον Πλούτωνα και τον Ερμή, παραλληλίζοντάς τους με τον Φίλιππο τον Β' και τον Μέγα Αλέξανδρο:

«Ο Πλούτωνας φοράει στέμμα που μπορεί να σημαίνει πως δείχνει κάποιον βασιλιά, ενώ δεν φαίνεται η δεξιά πλευρά του προσώπου του. Είναι γνωστό πως το δεξί μάτι του Φιλίππου ήταν παραμορφωμένο έχοντας αποκομίσει ένα τραύμα από βέλος κατά τη διάρκεια μάχης.

Είναι βέβαια ειρωνικό φυσικά να απεικονίζεται ο Φίλιππος στο ψηφιδωτό, καθώς, υπάρχουν αρκετές φήμες που θέλουν την Ολυμπιάδα να είχε σχέση με την δολοφονία του, ενώ ο Πλούταρχος αναφέρει πως πολλές φορές ο Βασιλιάς της Μακεδονίας απέφευγε να κοιμάται μαζί της επειδή φοβόταν μήπως του κάνει μάγια ή τον δηλητηριάσει. Η εικόνα του Ερμή είναι, όμως, εκείνη που μου δημιουργεί ερωτήματα. Αν πρόκειται για κάποιον που ηγείται της πομπής για την κάθοδο της Ολυμπιάδας στον κάτω κόσμο, θα έπρεπε να είναι ένα πολύ κοντινό της πρόσωπο», τονίζει για να αποκαλύψει τον Μέγα Αλέξανδρο, αφού όπως ο ίδιος υποστηρίζει, «ο Ερμής δείχνει ξυρισμένος, ξανθός και περίπου 20 ετών. Με μια τέτοια μορφή είμαι αρκετά εξοικειωμένος». Κάπως έτσι, συμπληρώνεται το παζλ του κ. Τσανγκ ο οποίος αιτιολογεί τα επιχειρήματά του για την απεικόνιση της οικογένειας του μεγάλου Μακεδόνα στρατηλάτη.

Φυσικά και η άποψη αυτή δεν μπορεί να υιοθετηθεί από κανένα. Όπως τονίσαμε και παραπάνω είναι όλα εικασίες. Ο πραγματικός «ένοικος» θα αποκαλυφθεί μονάχα όταν τελειώσουν τα έργα και η κυρία Περιστέρη με την ομάδα της θα έχουν βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Μέχρι τότε, ακούσαμε και θα ακούσουμε πολλά σενάρια...

Διαβάστε εδώ όλα τα νέα για την Αμφίπολη

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή