Ναυάγιο των Αντικυθήρων: Ένας Κρητικός δύτης στις έρευνες (pics)
Τα μυστικά του περίφημου ναυαγίου της περιοχής, είχε την τύχη να εξερευνήσει ένας Κρητικός δύτης, εκπαιδευτής αυτοδυτών, ο Νίκος Γιαννουλάκης.
Είναι ο δεύτερος Κρητικός που καταδύεται στο Ναυάγιο των Αντικυθήρων. Ο πρώτος ήταν ένας από τους σφουγγαράδες που βούτηξαν όταν ανακαλύφθηκε το ναυάγιο το 1900, ο οποίος δυστυχώς και πέθανε, κατά τη διάρκεια της έρευνας, από τη νόσο των δυτών!
Φυσικά ο Νίκος Γιαννουλάκης δεν είναι μόνος του στο "ταξίδι" αυτό. Είναι μαζί με άλλους Έλληνες, Αμερικανούς, Αυστραλούς, Άγγλους, καθώς είναι μέλος της διεθνούς αποστολής, με την ονομασία "Επιστροφή στα Αντικύθηρα" που άρχισε νέες έρευνες στην περιοχή του ναυαγίου, 38 χρόνια μετά την τελευταία αποστολή του Ζακ Κουστώ.
Η εξερεύνηση του ναυαγίου μπορεί να έχει "παγώσει" προς το παρόν, ωστόσο έχει να να προσφέρει πολλά ακόμα.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης εξερεύνησης του ναυαγίου ήρθαν στο «φως» τα αγάλματα του έφηβου των Αντικυθήρων και του Φιλοσόφου, καθώς και ο εκπληκτικός Μηχανισμός των Αντικυθήρων, ο αρχαιότερος, πολυσύνθετος αστρονομικός, φορητός υπολογιστής, με τον οποίον προσδιορίζονταν οι θέσεις του Ήλιου και της Σελήνης (καθώς και οι εκλείψεις) και των πέντε γνωστών κατά την αρχαιότητα πλανητών.
Στόχος πρώτης αποστολής... επετεύχθη
Το πρώτο μέρος της αποστολής στα Αντικύθηρα διήρκεσε ένα μήνα, από τις 15 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 15 Οκτωβρίου. Μετά φυσικά και την επεξεργασία των αποτελεσμάτων θα ακολουθήσουν κι άλλες αποστολές.
Ο Νίκος Γιαννουλάκης, ο έμπειρος δύτης, μίλησε στο flashnews και δήλωσε :
"Στην αποστολή αυτή έγινε πλήρης χαρτογράφηση της περιοχής του ναυαγίου και μερική υποβρύχια ανασκαφή, κατά την οποία βρέθηκε μεταξύ άλλων ένα χάλκινο δόρυ, το οποίο προέρχεται από άγαλμα"
"Το πεδίο έρευνας βρίσκεται από τα 38-42 μέτρα μέχρι 60-65 μέτρα βάθος. Υπάρχουν όμως και σημεία στα οποία θα καταδυθούμε στις επόμενες αποστολές μέχρι και τα 90 μέτρα, σε μια ακτίνα 150 μέτρων."
Οι νέες έρευνες θα κληθούν να ρίξουν φως στο θαλάσσιο εμπόριο της περιοχής και κυρίως στη διακίνηση έργων ελληνικής τέχνης, περίπου την περίοδο 60-50 πΧ.
"Στόχος είναι, μέσα από την έρευνα και τα νέα ευρήματα, να κατανοήσουν με ακρίβεια οι μελετητές τι συνέβη με το ναυάγιο, ποιος ήταν ο προορισμός του πλοίου και να δώσουν την πλήρη εικόνα ιστορικά. Γιατί το φορτίο του πλοίου ήταν ασυνήθιστα μεγάλης αξίας; Για παράδειγμα, ένα έργο τέχνης σε ένα πλοίο δεν προκαλεί εντύπωση. Όμως, τόσα πολλά ανεκτίμητης αξίας έργα και αγάλματα μαζί με τον μηχανισμό των Αντικυθήρων, μέσα σε ένα πλοίο δημιουργεί πολλά ερωτήματα, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν έχουν απαντηθεί ακόμα. Υπάρχουν μόνο υποθέσεις", τονίζει ο Νίκος Γιαννουλάκης.
Η παγκόσμια πρώτη για τον "Iron man" και η τελευταία λέξη της τεχνολογίας
Στην αποστολή αυτή χρησιμοποιείται η τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Για πρώτη φορά στον κόσμο, έγινε χρήση της Exosuit που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Σύμφωνα με τον Ν. Γιαννουλάκη: "Η ειδική αυτή στολή είναι σαν σκάφος, σαν ένα μικρό εργαστήριο. Μπαίνει μέσα ο δύτης και δουλεύει σαν να βρίσκεται σε ένα υποβρύχιο. Κινείται σαν να βρίσκεται σε πίεση περιβάλλοντος, στην επιφάνεια της γης. Δεν χρειάζεται δηλαδή να κάνει αποσυμπίεση, έτσι μπορεί να δουλέψει σε μεγαλύτερο βάθος και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα."
Η Exosuit ζυγίζει 250 κιλά, μετακινείται μόνο με γερανό, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες και μπορεί να φτάσει σε βάθος τα 300 μέτρα.
Πηγή: flashnews.gr