Κωνσταντίνος Ρήγος: Τα πάντα ζήσε!
Το μιούζικαλ – που κατάγεται από την παντομίμα, τους μενεστρέλους, το βαριετέ κ.ά. μουσικά είδη – συνιστά ένα από τα δυσκολότερα είδη του θεάτρου, μιας και απαιτεί ισάξιες υποκριτικές, φωνητικές και χορευτικές δεξιότητες από τους ηθοποιούς· γι' αυτό στις ΗΠΑ, εκεί όπου άνθισε το είδος, οι ηθοποιοί λαμβάνουν ξεχωριστή εκπαίδευση σε εξειδικευμένες σχολές. Τα μεγέθη του σε όλα τα επίπεδα (στο ανσάμπλ των ηθοποιών, τα σκηνικά, τα κοστούμια, κλπ.) το καθιστούν απόλυτη πρόκληση για έναν σκηνοθέτη.
Στην Ελλάδα, τώρα εξοικειωνόμαστε με το μιούζικαλ, και παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι καταπιάνονται μ' αυτό, φαίνεται ότι μπορούμε να αισιοδοξούμε για το μέλλον του στη χώρας μας: αφενός το κοινό εκπαιδεύεται σιγά-σιγά στο να παρακολουθεί την πλοκή όχι μόνο στην πρόζα αλλά και στα τραγούδια και αφετέρου οι ηθοποιοί – ιδίως οι νεότεροι – φροντίζουν να εξελίσσουν όλα τα απαραίτητα σκηνικά εφόδια. Επιπλέον, οι παραγωγές δεν φείδονται δαπανών, τα σκηνικά και ειδικά τα κοστούμια συχνά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από εκείνα των ξένων παραγωγών.
Διαβάστε περισσότερα στο culturenow.gr