Η Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη έκανε την έναρξη του 33ου Festival Ficts στο Μιλάνο (pics+video)
της Ρούλας Κοτσέτα
Φέτος ο μεγάλος guest του Φεστιβάλ, που βραβεύτηκε με το βραβείο “Guirlande D' Honneur”, ήταν ο διεθνούς φήμης τενόρος JOSE CARRERAS ,για την προσφορά του στα παγκόσμια μουσικά δρώμενα.
Όπως είπε, με συγκίνηση , στην απονομή ο σολίστ, το βραβείο αυτό έχει ειδικό βάρος για τον ίδιο, λόγω της μοναδικότητας του «TEATRO ALLA SCALA» και αποτελεί μουσικό σταθμό στην καριέρα του.
Η Μίνα Παπαθεοδώρου Βαλυράκη, βραβευμένη με το GUIRLANDE D’ HONNEUR για την εικαστική της πορεία και την μακροχρόνια σπουδή της στη θεματολογία «ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ», συναντήθηκε με τον διάσημο τενόρο, ο οποίος της εξέφρασε την επιθυμία του να εμφανιστεί στο Ηρώδειο.
Επιπρόσθετα η καλλιτέχνις, είχε ακόμα μία πρόσκληση στην Ιταλική πόλη της μόδας.
Στα πλαίσια του MILANO EXPO που έγινε από 27/10-1/11 , οι επισκέπτες θαύμασαν, prints σε ύφασμα, απο τα έργα της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη.
Πρόκειται για την παρουσίαση των “SILK SCARVES”-φουλάρια και εσάρπες από μετάξι, με prints τη διεθνώς γνωστή θεματολογία της καλλιτέχνιδας, έργων εμπνευσμένων από τη Formula 1.
Οι μεταξωτές δημιουργίες έφτασαν μόλις από τις Ηνωμένες Πολιτείες από όπου ξεκίνησαν να λανσάρονται με τo brand TDS+MINA P.V. USA (Drivers Society του James Hazen, Πρόεδρος της Aston Martin Club North America).
Άλλωστε, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, η καλλιτέχνις είναι πλέον γνωστή στο φιλότεχνο κοινό.
Έργα της φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, το National Museum of Women in the arts.
Πρώτο τα μεταξωτά φουλάρια,τα φιλοξενεί το Nationam Museun of Women in the Arts Washington DC, όπου έργα της ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου.
"Η Μίνα είναι η μοναδική Ελληνίδα, έργα της οποίας, βρίσκονται στο Μουσείο", δήλωσε η Susan Fisher Sterling, διευθύντρια του National Museum of Women in the Arts.
"Στο μοναδικό ύφος της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη, κυριαρχούν οι δυνατές γραμμές, το σημάδι και η ειδική χρήση των εντάσεων του χρώματος στο έπακρο. Η αντικειμενική αποτύπωση του πραγματικού, η δημιουργία υποκειμενικού συναισθήματος και η επανασύνθεση του στον καμβά ,αποτελούν το λαιτ μοτιβ της δημιουργού.
Ο τρόπος που βλέπει τα πράγματα διακατέχεται από μια ζωντάνια και καταδεικνύει ότι έχει ξεπεράσει κάθε κλασσικό ορισμό της «γυναίκας ζωγράφου» καθώς το έργο της κινείται σταθερά στο χώρο του δυναμικού σύγχρονου καλλιτέχνη. Η πορεία της είναι αναμφισβήτητα μια πορεία δημιουργική και εμπνευσμένη» επεσήμανε η κ. Susan Fisher Sterling στην παρουσίαση της κριτικής της στο NMWA της Ουάσιγκτον DC για το έργο της Μίνας.
"Η τέχνη της, η οποία καλύπτει τρεις δεκαετίες, υποδηλώνει με απόλυτη συνέπεια την οπτική γωνία μέσα από την οποία βλέπει τα πράγματα, μια οπτική γωνία που στην ουσία αναπαριστά τους ρυθμούς και την ένταση της σύγχρονης ζωής. Είτε ζωγραφίζει αυτοκίνητα, είτε αθλητές που λαμβάνουν μέρος σε Ολυμπιακούς Αγώνες, είτε ακόμα κατασκευές σε πόλεις του 21ου αιώνα, τα θέματα τις παραμένουν πάντα γεμάτα παλμό, ζωντάνια και δύναμη τόσο που θαρρείς ξεχύνονται έξω από τα όρια του καμβά.
Η καρδιά της χτυπά ακόμα στο ρυθμό της αγάπης που έτρεφαν οι Ιταλοί φουτουριστές για την ταχύτητα, είναι προφανές ότι ανήκει σε ένα πολύ στενό κύκλο διακεκριμένων καλλιτεχνών που ζωγράφισαν θέματα σχετικά με τον αθλητισμό".
Μαντήλια TDS + Mina P.V.
Οι εσάρπες και τα φουλάρια από μετάξι με τα έργα Formula 1 έκαναν το ντεμπούτο τους πριν λίγες ημέρες στο Εθνικό Μουσείο της Washington DC, National Museum of Women in the Arts.
Επίσης πρόκειται να κυκλοφορήσουν σε boutique και department stores, σε όλη την Αμερική, στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε λίγο στην υπόλοιπη Ευρώπη καθώς στο "Foundation of Music and Arts "στο Abu Dhabi με ιδρύτρια την HE Hoda Ibrahim Al Khamis Kanoo.
Στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν να λανσάρονται στις 13 Νοεμβρίου από τη Gallery Artion της Βουκουρεστίου, την Gallery Artion της Θεσσαλονίκης στις 27 Νοεμβρίου και σε λίγο καιρό σε επιλεγμένες αθηναϊκές boutique και άλλες συνεργαζόμενες με την καλλιτέχνιδα γκαλερί.
Τα μαντήλια TDS + Mina P.V. όπως γράφει στον κατάλογο η ιστορικός Τέχνης και αρχαιολόγος, Μαργαρίτα Δρίλλια «...αποτελούν ακριβείς αναφορές στα έργα F1 της Μίνας και στη μοναδική απόδοση μέσα από τον παλμό των χρωμάτων, αλλά όχι αντίγραφα. Δεν τίθεται ζήτημα μίμησης, καθώς δεν πρόκειται για απλή μεταφορά της εικόνας πάνω σε κάποιο υλικό. Είναι έργα σε μετάξι με οντότητα και υπόσταση, τα οποία πέρα από το ὁρῶ που συνήθως προσδιορίζει τη σχέση του ατόμου με τη ζωγραφική τέχνη διεισδύουν ‐μέσω της επ’ ευθείας επαφής με το υλικό‐ και στην αίσθηση της αφής. Έτσι καταρρίπτεται –με την έννοια ότι εξ’ αρχής δεν τίθεται καν‐ και το ερώτημα που έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές όσους παθιάζονται με τη μόδα: το ρούχο είναι τέχνη; Εδώ δε διερευνάται το όριο μεταξύ τέχνης‐μόδας, και τούμπλαλιν, διότι η Μίνα αποδεικνύει πως δεν υπάρχει όριο στην ένταση που μπορεί να αναπτυχθεί ανάμεσα τους».
Η Μίνα Παπαθεοδώρου Βαλυράκη ξέρει να μας εκπλήσσει ευχάριστα...
Οπως μας λέει η ίδια, τα prints είναι μόνη η αρχή στο σταυροδρόμι που δίνει ραντεβού η Τέχνη με τη Μόδα...
Διαβάστε επίσης
Υπέρτατη αναγνώριση για την Μίνα Παπαθεοδώρου - Βαλυράκη η βράβευσή της από τη ΔΟΕ