AirFastTickets: Το ελληνικό πρακτορείο με τους 15 εκατ. πελάτες
Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο
Ποιος είπε ότι μέσα στην κρίση δεν γεννιούνται ευκαιρίες; Ας διαβάσει προσεκτικά το παράδειγμα της AirFastTickets.com και του ιδρυτή της, του νεαρού επιχειρηματία κ. Νίκου Κοκλώνη, που αποδεικνύει πως αυτό που χρειάζεται είναι σκληρή δουλειά, πίστη και αποφασιστικότητα.
Στην Ελλάδα του 2012, όπου η μιζέρια και η γκρίνια έχει απλωθεί πάνω από το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας, παραλύοντάς το και μην αφήνοντάς το να ανοίξει τα φτερά του, κάποιοι επιχειρηματίες συνεχίζουν να αποτελούν λαμπρό παράδειγμα και να κάνουν θαύματα!
Ναι, είναι υπερβολικός ίσως ο χαρακτηρισμός «θαύμα», αλλά εσείς πώς θα αποκαλούσατε μια επιχείρηση που ξεκίνησε το 2009, όταν πια ήταν σαφές ότι η οικονομική κρίση θα πλήξει πολύ δυνατά την Ελλάδα, με 5 υπαλλήλους, για να φτάσει, 3 μόλις χρόνια αργότερα, να κάνει τζίρους της τάξης των 30 εκατ. ευρώ και να πλησιάζει το 1 εκατ. ευρώ ετήσιο κέρδος;
Η εταιρεία AirFastTickets, που δραστηριοποιείται στο χώρο των τουριστικών υπηρεσιών μέσω διαδικτύου, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση. Ένα ιδανικό παράδειγμα προς μίμηση για νέους επιχειρηματίες, από αυτά που λατρεύουμε να σας παρουσιάζουμε κάθε Τρίτη στην στήλη μας «Ψωνίζουμε Ελληνικά». Είναι η νεότερη και με την μικρότερη ιστορία επιχείρηση από όσες έχουμε παρουσιάσει ποτέ, αλλά έχουμε ένα σαφή λόγο γι’ αυτό: Γιατί, την ίδια ώρα, είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη και, κυρίως, αυτή που αποδεικνύει ότι η οικονομική κρίση δεν είναι δικαιολογία για να μην γίνονται επενδύσεις και να μην αναλαμβάνονται επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.
Από το χρηματοοικονομικά στον τουρισμό
Ήταν το 2009, όταν ο κ. Νίκος Κοκλώνης, μόλις 29 ετών, με τραπεζικές σπουδές στην ΑΣΟΕΕ και διδακτορικό στην Οικονομική Ανάλυση στο Βερολίνο, αλλά χωρίς προηγούμενη εμπειρία από τον κλάδο του τουρισμού, αποφάσισε να ξεκινήσει μια μικρή online εταιρεία. Τα πρώτα γραφεία άνοιξαν στον Πειραιά και μέχρι το 2010 η AirFastTickets απασχολούσε 5 υπαλλήλους όλους κι όλους. Αλλά ο κ. Κοκλώνης είχε ένα σαφές business plan και τα όνειρά του δεν περιορίζονταν στην ολοένα και πιο μίζερη ελληνική πραγματικότητα.
Το 2011 η εταιρεία ανοίγει τα φτερά της στην υπόλοιπη Ευρώπη και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Μέχρι τον Απρίλιο θα φτάσει να έχει πουλήσει 150.000 αεροπορικά εισιτήρια σε Ιταλούς και Γερμανούς! Τα αντανακλαστικά του κ. Κοκλώνη είναι άψογα. Σε ελάχιστο χρόνο θα ανοίξει νέα γραφεία στο Βερολίνο, για να εξυπηρετήσει την ολοένα και πιο αυξανόμενη ζήτηση από την Γερμανία. Και η επέκταση της AirFastTickets δεν σταματά εκεί. Επόμενος σταθμός γίνεται το Λονδίνο, όπου ανοίγει το τρίτο της γραφείο!
Σε όλα τα γραφεία και του εσωτερικού και του εξωτερικού, πάντως, οι διευθυντές είναι Έλληνες. Από τα περίπου 120 άτομα που έχει φτάσει να απασχολεί σήμερα η επιχείρηση, το 70% είναι Έλληνες. Αλλά οι υπηρεσίες της προς την Ελλάδα δεν σταματούν εκεί. Η επιχείρηση αρχίζει να παίζει ένα ρόλο «πρεσβευτή» της χώρας μας προς το εξωτερικό. Θα θυμάστε ότι την περίοδο των εκλογών φέτος, οι κρατήσεις από πολλές χώρες του εξωτερικού ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν. Η AirFastTickets θα συμβάλει τα μέγιστα στην αντιστροφή του κλίματος, παρέχοντας πολύ ελκυστικά πακέτα προς την Ελλάδα και προσφέροντας υπηρεσίες υψηλότατου επιπέδου που σύντομα θα γίνουν σημείο αναφοράς στα ΜΜΕ του εξωτερικού.
Η συνταγή της επιτυχίας
Για όποιον απορεί πώς μια επιχείρηση κατάφερε να κάνει τόσο γρήγορα μια τόσο μεγάλη επιτυχία, δραστηριοποιούμενη σε μια αγορά σχετικά καινούργια μεν, αλλά με ήδη αρκετούς ανταγωνιστές, αρκεί να ρίξει μια ματιά στο πώς λειτουργεί η AirFastTicekts: Εκτός από το online κλείσιμο εισιτηρίων, το πιο μεγάλο βάρος πέφτει στην παρουσίαση πακέτων διακοπών σε εξαιρετικά ελκυστικές τιμές. Η επιχείρηση δημοσιεύει κάθε τόσο προσφορές, προσαρμοσμένες στις αγορές όπου δραστηριοποιείται, οι οποίες γίνονται ανάρπαστες.
Η λογική της εταιρείας είναι να μοιράζεται το κέρδος με τον πελάτη. Προσφέροντάς του απίστευτα χαμηλές τιμές, ποντάρει στον τεράστιο αριθμό πωλήσεων. Το 2012, η AirFastTickets θα καταφέρει να κλείσει συμβόλαια με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές αεροπορικές εταιρίες για πάνω από 1.200.000 αεροπορικά εισιτήρια. Και θα ανοίξει και το τέταρτό της γραφείο, στη Νέα Υόρκη! Από την αρχή της χρονιάς έχει ήδη πουλήσει 800.000 εισιτήρια και ήδη προγραμματίζει τα επόμενα γραφεία που θα ανοίξει σε πόλεις του εξωτερικού, αφού η φιλοσοφία της είναι να μετέχει ενεργά στις τοπικές αγορές και όχι απλά να παρουσιάζει ένα online κατάστημα.
Όπως μας λέει ο κ. Κοκλώνης: «Ο διπλασιασμός των ρυθμών ανάπτυξης που έχουμε αυτή τη στιγμή κάθε μήνα, και η παρουσία μας στις 3 ηπείρους με το νέο μας γραφείο στη Νέα Υόρκη, θέλουμε να επεκταθεί στα επόμενα δύο χρόνια σε όλο τον κόσμο. Έτσι θα είμαστε η πρώτη ελληνική εταιρία που θα πάρει τα ηνία στην παγκόσμια αγορά του ηλεκτρονικού τουρισμού και υπερήφανα θα εκπροσωπεί την χώρα μας».
Τα ως τώρα νούμερα δικαιολογούν την αισιοδοξία του: Το ελληνικό γραφείο έκλεισε το 2011 με κύκλο εργασιών 30 εκατ. ευρώ και περίπου 900.000 ευρώ κέρδος. Η εταιρεία αυτήν τη στιγμή διαθέτει 10 εκατ. ευρώ ρευστότητα και υπολογίζεται ότι είναι από τις υγιέστερες και δυνατότερες στο χώρο του τουρισμού σε όλη την Ευρώπη.