Γρηγόρης: Το μεγαλύτερο δίκτυο μικρογευμάτων και καφέ στην Ελλάδα!
Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο
Το 1972 ο Γρηγόρης Γεωργάτος ανοίγει ένα κατάστημα στη Δάφνη. Προσφέρει τα συνήθη μικρογεύματα της εποχής. Του δίνει για τίτλο το μικρό του όνομα και την υπηρεσία του. Γρηγόρης Μικρογεύματα. Έτσι απλά. Θα μπορούσε άραγε να φανταστεί πως η ατάκα «θα φάω κάτι απ' του Γρηγόρη», 40 χρόνια μετά, δεν θα αφορά μόνο εκείνο το κατάστημα της Δάφνης, αλλά 250 ακόμη και μάλιστα σε 5 χώρες;
Μοιάζει εξωπραγματικό, αλλά είναι αλήθεια. Και οι επιδόσεις της «Γρηγόρης Μικρογεύματα» αυτές τις τέσσερις δεκαετίες δίνουν κάθε δικαίωμα στον κ. Βλάσση Γεωργάτο, τον γιο του ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας σήμερα να μας λέει πως το όραμά του είναι «να προσφέρουμε την καλύτερη καθημερινή εμπειρία καφέ και μικρογευμάτων στον κόσμο». Γιατί όχι; Η δόξα του Γρηγόρη έχει ήδη φτάσει μέχρι τις Μπαχάμες!
Μια επιτυχημένη ιστορία franchise
Ήταν το 1991 όταν ο Γρηγόρης μετετράπη σε ανώνυμη εταιρεία, την διοίκηση της οποίας ανέλαβε η δεύτερη γενιά της οικογένειας Γεωργάτου. Από εκείνη τη χρονιά, το δίκτυο των καταστημάτων της άρχισε να επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς. Αλλά η χρονιά – ορόσημο για την επιχείρηση ήταν το 1994, όταν υπογράφηκαν οι πρώτες συμβάσεις franchise, του μοντέλου που λειτούργησε άψογα στη περίπτωση της «Γρηγόρης Μικρογεύματα» και που ευθύνεται για την μετέπειτα εντυπωσιακή της πορεία.
Το 1999 η εταιρεία μετεγκαθίσταται στον Άλιμο σε μια έδρα 11.000 τ.μ. και την επόμενη χρονιά μπαίνει στην παράλληλη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Οι δουλειές πηγαίνουν καλά και αυτό φαίνεται. Ο κ. Γεωργάτος παίρνει και την απόφαση για την πρώτη επέκταση εκτός Ελλάδος. Μια θυγατρική εταιρεία στη Ρουμανία και η δημιουργία μονάδας παραγωγής και δικτύου καταστημάτων στην βαλκανική χώρα είναι το πρώτο βήμα για την επιτυχημένη διεθνή παρουσία που έχει σήμερα.
Το 2002 η «Γρηγόρης Μικρογεύματα» θα μπει και στο χώρο του καφέ, με το brand Coffeeright, ενώ ένα χρόνο αργότερα θα επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στην Κύπρο. Στα επόμενα χρόνια θα ακολουθήσει η Αλβανία, αλλά και ένα κατάστημα... στις Μπαχάμες.
Στα χρόνια της κρίσης
40 χρόνια μετά το πρώτο κατάστημα της Δάφνης, η «Γρηγόρης Μικρογεύματα» έχει φτάσει σήμερα στο σημείο να διαθέτει 250 καταστήματα σε 5 χώρες (Ελλάδα 227, Κύπρος 10, Αλβανία 3, Μπαχάμες 1, Ρουμανία 7 & 2 καταστήματα frozen yogurt "selatrevo") και να απασχολεί 191 Έλληνες υπαλλήλους ως εταιρικό προσωπικό (ενώ το σύνολο των εργαζομένων σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της είναι περίπου 2.000 άτομα).
Εκτός, βέβαια, από όλους αυτούς, η εταιρεία δίνει μεγάλη σημασία και στους συνεργάτες της. Προτιμά οι προμηθευτές της (π.χ. πλαστικά ποτήρια) να είναι ελληνικές εταιρείες, πολλές από τις οποίες, μάλιστα, εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από αυτήν. Αλλά και την παρουσία της στο εξωτερικό έχει φροντίσει να την εμπλουτίσει με την ελληνική της φιλοσοφία, αφού οι διοικήσεις τόσο στη Ρουμανία, όσο και στις Μπαχάμες, είναι ελληνικές.
H φιλοσοφία της, βέβαια, έχει να κάνει και με το γρήγορο, αλλά ποιοτικό προϊόν που προσφέρει. Κρύα και ζεστά σάντουιτς φτιάχνονται επιτόπου στην κουζίνα των καταστημάτων όλη μέρα και αφράτες πίτες με εκλεκτές συνταγές και αγνά υλικά φρεσκοψήνονται καθημερινά. Τα υψηλά πρότυπα λειτουργίας και ο σεβασμός στον καταναλωτή καθιστούν βασική αρχή της αλυσίδας την καθαριότητα των χώρων του καταστήματος, ακολουθώντας πιστοποιημένες διαδικασίες και αναγορεύοντας την ασφάλεια και την υγιεινή των τροφίμων σε κύρια προτεραιότητα.
Όλα αυτά έχουν καταφέρει να κρατήσουν την επιχείρηση μακριά από προβλήματα μέσα στη δίνη της κρίσης.
Κατά τη χρήση του 2011, τα οικονομικά μεγέθη της «Γρηγόρης Μικρογεύματα» ήταν εντυπωσιακά. Οι πωλήσεις έφτασαν τα 27,3 εκατομμύρια ευρώ και τα λοιπά Λειτουργικά Έσοδα ήταν 6,4 εκατομμύρια, όταν οι Λειτουργικές Δαπάνες ανήλθαν σε 18,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων έφτασαν τα 4,9 εκατομμύρια ευρώ!