Βιομεταλουμίν: 50 χρόνια καινοτομίας και ασφάλειας
Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο
Όταν η Βιομεταλουμίν ξεκινούσε την πορεία της, πριν από μισό αιώνα, η Ελλάδα ήταν εντελώς διαφορετική σε σχέση με σήμερα. Ο Κωνσταντίνος Μπουτσίνης, ιδρυτής της εταιρείας, ξεκίνησε σε ένα εργαστήριο στο Χαϊδάρι, κατασκευάζοντας πτυσσόμενα κάγκελα που είχαν πλήθος εφαρμογών όπως για παράδειγμα οι εισόδοι- εξόδοι των στοών, στις οποίες έδρευαν τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της εποχής. Το μεσημέρι, οι θυρωροί έκλειναν τις στοές κάνοντας χρήση των πτυσσόμενων χαλύβδινων πορτών αφού πρώτα έδιωχναν ευγενικά τον κόσμο, το απόγευμα ξεκλείδωναν και άνοιγαν τα πτυσσόμενα κάγκελα για να υποδεχθούν τα καταστήματα εκ νέου τους πελάτες, ενώ αργά το βράδυ και μετά τον καθαρισμό των στοών, έκλειναν και κλείδωναν τις πτυσσόμενες πόρτες στις εισόδους και εξόδους των στοών, για να επιστρέψουν το άλλο πρωί, να τις ανοίξουν δίνοντας το έναυσμα το έναυσμα για μία ακόμη ημέρα εργασίας…
Μεταλλικά, πτυσσόμενα κάγκελα, επίσης χρειάζονταν τα «μπαχαράδικα». Οι έμποροι που πουλούσαν μπαχαρικά δεν ήθελαν να κλείνουν τα προϊόντα τους πίσω από βιτρίνες. Προτιμούσαν να τα αφήνουν να «αναπνέουν», οπότε προστάτευαν την πραμάτεια τους κατεβάζοντας απλά ένα μεταλλικό ρολό, γεμίζοντας με μυρωδιές τη γειτονιά.
Από το 1963 μέχρι σήμερα, όμως, έχουν αλλάξει πολλά. Η αθωότητα εκείνων των χρόνων δεν υπάρχει πια, μαζί της χάθηκαν κι οι θυρωροί και οι οσμές από τα μπαχαρικά. Τώρα πια υπάρχει έντονη εγκληματικότητα, διαρρήξεις, κλοπές… Ο Έλληνας φοβάται ακόμη και στον ύπνο του.
Ασφαλίζοντας τα σπίτια μας
Η Βιομεταλουμίν, με το πέρασμα στη δεύτερη γενιά και την ανάληψη καθηκόντων, στα τέλη της δεκαετίας του ‘90, από τους Γιάννη Μπουτσίνη και Γιάννη Μπαφαλόυκα, επέκτεινε τις δραστηριότητές της και στα οικιακά συστήματα ασφαλείας, με τεράστια επιτυχία. Οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς δεν σταματούν μόνο στην αύξηση της εγκληματικότητας. Σε αντίθεση με το εξωτερικό, όπου τα κουφώματα έρχονται σε διάφορα προκαθορισμένα μεγέθη, στην Ελλάδα το κάθε σπίτι έχει τις δικές του διαστάσεις για πόρτες και παράθυρα. Πράγμα που σημαίνει ότι για να έχει τύχη κάποιος στο χώρο, θα πρέπει να δείξει μια ιδιαίτερη ευελιξία στην ικανοποίηση των αναγκών του κάθε πελάτη.
Αυτό ακριβώς έκανε η Βιομεταλουμίν. Ο κ. Μπουτσίνης όντας ο ίδιος μηχανολόγος – μηχανικός, σχεδίασε και ανέπτυξε νέα πατενταρισμένα προϊόντα ώστε αυτή η τεράστια δυσκολία της ελληνικής αγοράς να γίνει τελικά πλεονέκτημα για την επιχείρησή του. Πρακτικά, άφησε εντελώς εκτός παιχνιδιού τις ξένες εταιρείες, αλλά και –με τις συνεχείς πατέντες του- καθιερώθηκε ως ο ηγέτης ανάμεσα στις ελληνικές εταιρείες.
Αυτό που στην ουσία κάνουν τα συστήματα της Βιομεταλουμίν είναι να ασφαλίζουν ένα σπίτι ή ένα κατάστημα από πιθανή διάρρηξη, «οχυρώνοντάς» το με μεταλλικές κατασκευές. Οι οποίες, όμως, είναι εύκολες στη χρήση, ανοίγουν, δηλαδή, ή αφαιρούνται χωρίς πολλή προσπάθεια, ενώ την ίδια ώρα δεν χαλούν την αισθητική του χώρου, γιατί πολύ απλά με το άνοιγμα ή την αφαίρεσή τους δεν φαίνονται καν. Κοινώς, χρησιμοποιούνται όταν ο ιδιοκτήτης λείπει ή κοιμάται και κρατούν τους διαρρήκτες απ’ έξω.
Δίκτυο σε όλη την Ελλάδα
Η ιδέα, βέβαια, και η κατασκευή των συστημάτων δεν θα ήταν αρκετά για να φτάσει η Βιομεταλουμίν να είναι τόσο επιτυχημένη επιχείρηση στην Ελλάδα σήμερα. Ένα άλλο, πολύ βασικό στοιχείο της συνταγής της είναι η επαφή με τον πελάτη. Αυτή την στιγμή, υπάρχουν 47 αποκλειστικοί αντιπρόσωποί της σε όλη την Ελλάδα, καθώς και τρεις μόνιμες εκθέσεις στην Αθήνα, συν εκείνη που λειτουργεί στο μεγάλο της εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο (όπου μεταφέρθηκαν οι εγκαταστάσεις της την δεκαετία του 2000).
Η εταιρεία εκπαιδεύει όλους τους συνεργάτες της, ώστε να ξέρουν πώς ακριβώς θα εξυπηρετήσουν τον κάθε πελάτη, σχεδιάζοντας ένα σύστημα ασφαλείας στα μέτρα του, αλλά και παραγγέλνοντάς το σωστά από την Βιομεταλουμίν, ώστε να μην πηγαίνει ούτε μισό εκατοστό μετάλλου ή μισή ώρα δουλειάς χαμένη. Γιατί, το γεγονός ότι στην Ελλάδα καμία πόρτα δεν είναι ίδια με την άλλη, θα σήμαινε τεράστιο κόστος παραγωγής και χαμηλό περιθώριο κέρδους για το εργοστάσιο της Βιομεταλουμίν, αν δεν λειτουργούσαν άψογα τα πάντα.
Η στρατηγική της τοποθέτηση στην αγορά, δεν σταματά εκεί. Σε συνεργασία με τράπεζες, καταφέρνει να εξασφαλίζει χαμηλότοκες επιχορηγήσεις για όσους θέλουν να εγκαταστήσουν συστήματα ασφαλείας στο σπίτι τους, ενώ προσφέρει και τριετή εγγύηση για όλα της τα προϊόντα, ώστε το δίκτυό της να αντικαθιστά αμέσως οποιοδήποτε υποστεί οποιαδήποτε ζημιά, για οποιονδήποτε λόγο…
Επιχείρηση 100% ελληνική
Η άμεση σύνδεση της εταιρείας με τους κατά τόπους συνεργάτες και αντιπροσώπους της σημαίνει, επίσης, και κάτι ακόμη: Ότι, πέραν των δικών της 27 υπαλλήλων, η Βιομεταλουμίν δίνει δουλειά και σε περίπου 250 ελληνικές οικογένειες, τους αντιπροσώπους της, δηλαδή, και τους υπαλλήλους τους, που πωλούν αποκλειστικά τα δικά της συστήματα. Αλλά δεν σταματά ούτε κι εκεί. Προμηθεύεται μέταλλα αποκλειστικά από Έλληνες προμηθευτές (δύο για προφίλ αλουμινίου και έναν για προφίλ χάλυβα), τονώνοντας με τις δραστηριότητές της την ελληνική οικονομία.
Και, ενώ κατά την διάρκεια της κρίσης κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της (όχι παράλογο, αφού η οικονομική ανέχεια έφερε κι άλλη εγκληματικότητα και άρα περισσότερη ανάγκη για ασφάλεια), ήδη ετοιμάζει τα επόμενα βήματά της, που θα έχουν διεθνή προσανατολισμό. Εδώ και κάποια χρόνια δραστηριοποιείται στη Γαλλία, όπου τα προϊόντα της είναι αρκετά δημοφιλή, αφού οι Γάλλοι συνηθίζουν να φεύγουν διακοπές για μεγάλα χρονικά διαστήματα, οπότε ψάχνουν τρόπους για να ασφαλίζουν τις κατοικίες τους, αλλά και στην Κύπρο, ενώ στον στόχο της εταιρείας είναι και αγορές όπως η Ισπανία και οι ΗΠΑ.
Το μεγαλύτερο προτέρημά της είναι ότι σε μια αγορά που φαίνεται ότι έχει λίγες, πολύ συγκεκριμένες ανάγκες, εκείνη καταφέρνει να παρουσιάζει συνεχώς νέα προϊόντα, με καινοτόμες τεχνολογίες, τα οποία πατεντάρει ώστε να μην μπορούν να αντιγραφούν. Και, βεβαίως, επιμένει στην απόλυτη εξειδίκευση. Ενώ θα μπορούσε, καιρό τώρα, να έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε άλλους κλάδους όπως π.χ. κουφώματα αλουμινίου, προτιμά να εκπαιδεύει τους ανθρώπους της στο να γνωρίζουν απόλυτα-τις ανάγκες της αγοράς- τα είδη από τις πόρτες και τα παράθυρα που υπάρχουν στην ελληνική αγορά, ώστε να βρίσκουν τις λύσεις ασφαλείας που ενδείκνύονται για την κάθε περίπτωση. Στο εξωτερικό, όπου οι επιλογές είναι λιγότερες και πιο συγκεκριμένες, το έργο της θα είναι ακόμη πιο εύκολο. Εκεί, βέβαια, θα χρειαστεί μια σωστά δομημένη επέκταση του δικτύου της. Αλλά η εμπειρία του μισού αιώνα της ιστορίας της, ως τώρα, έχει δείξει ότι έχει όλες τις δυνατότητες να κατακτήσει και τις ξένες αγορές.