Τα ελληνικά προϊόντα που έχουν κατακτήσει την αγορά των ΗΠΑ
Σύμφωνα με την "Καθημερινή" οι ΗΠΑ αποτελούν μακράν τον σπουδαιότερο εξαγωγικό προορισμό της ελληνικής ελιάς, με το μερίδιο αγοράς να φθάνει για ορισμένες και κατηγορίες του προϊόντος στο 73,2%. Εκτός των αγροτικών προϊόντων, η Ελλάδα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής των ΗΠΑ σε ότι αφορά τα ξυραφάκια. Ακόμα στο 26,4% διαμορφώθηκε το ελληνικό μερίδιο στην αμερικανική αγορά σε ότι αφορά τους αγωγούς πετρελαίου / φυσικού αερίου από σίδηρο ή χάλυβα.
Ενδεικτικό είναι πως το 2013 οι ελληνικές εξαγωγές ελιών στις ΗΠΑ ξεπέρασαν σε αξία τα 100 εκατ. δολ. Μάλιστα το μερίδιο αγοράς φτάνει για ορισμένες κατηγορίες του προϊόντος στο 73,2%. Βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας στην εν λόγω αγορά είναι η Τουρκία, Ιταλία και η Ισπανία.
Μάλιστα όπως σημειώνει η εφημερίδα οι επιτυχίες δεν σταματούν εκεί καθώς η Ελλάδα έχει να ανταγωνισθεί υπερδυνάμεις του παγκόσμιου εμπορίου, όπως για παράδειγμα η Κίνα. Τα ηνία της αμερικανικής αγοράς κρατά η Ελλάδα και σε ό,τι αφορά τον εφοδιασμό με προϊόντα όπως τσιπούρα και λαβράκι, έχοντας μερίδια 58% και 54,2% αντιστοίχως το 2013.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η Ελλάδα ήταν το 2013 ο κυριότερος προμηθευτής των ΗΠΑ σε φασόλια παρασκευασμένα ή διατηρημένα, καταλαμβάνοντας το 68,8% της αμερικανικής αγοράς και αφήνοντας πίσω χώρες όπως το Μεξικό και η Ιταλία.