Μαξ Φερστάπεν: Ο... γεννημένος νικητής που έσπασε την αυτοκρατορία του Χάμιλτον και της Mercedes
Μαξ Φερστάπεν: Το Newsbomb.gr παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τον Ολλανδό πιλότο, ο οποίος στέφθηκε πρωταθλητής στο συγκλονιστικότερο φινάλε στην ιστορία της Formula 1
Ο Φερστάπεν δεν χρειάστηκε ποτέ να του μάθει κάποιος τις αγωνιστικές γραμμές, ήταν μια πληροφορία που είχε μέσα στα γονίδιά του.
«Ήταν γνώστης, έβλεπε όλους τους αγώνες μου, ήξερε τι συνέβαινε. Μεγάλωσε στους αγώνες», παραδέχθηκε ο πατέρας του, Γιος, ο οποίος ήταν οδηγός της Formula 1 ως το 2003. Ο Μαξ, βέβαια, δεν είναι απλά ένας οδηγός της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δεν είναι ούτε καν μόνο ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021! Είναι ο άνθρωπος που έσπασε την αυτοκρατορία της Mercedes και του Λιούις Χάμιλτον.
Μεγάλωσε μέσα σε ένα kart
Ο Φερστάπεν έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 σε ηλικία μόλις 17 ετών και κατέκτησε τον τίτλο σε ηλικία 24. Κι όμως αμφότερα μοιάζουν ως η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων, για ένα παιδί που μεγάλωσε μέσα σε ένα kart. Ο πατέρας του, Γιος, τον περίμενε κάθε Παρασκευή έξω από το σχολείο, με το van, στο οποίο μετέφεραν το kart κι όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Σταθμός; Κάθε φορά διαφορετικός, κάθε φορά και μια διαφορετική πίστα της Ευρώπης, όπου «μεγάλωναν» όλα τα ανερχόμενα ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο Μαξ είχε την ανάγκη να παίξει, όπως κάθε παιδί στην ηλικία, ωστόσο ο πατέρας του, ξεπερνώντας μερικές φορές τα όρια, του έκανε ξεκάθαρο ότι αυτό δεν ήταν αποδεκτό! Έπρεπε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας να βρεθούν στην πίστα του Γκενκ στο Βέλγιο, για να δοκιμάσουν όλα τα νέα εξαρτήματα. Ακόμα κι αν ήταν χειμώνας κι η θερμοκρασία ήταν κάτω από το «μηδέν».
«Η οικογένεια Φερστάπεν θέλει το καλύτερο ή τίποτα»
Για να αντιληφθεί κάποιος καλύτερα, τη νοοτροπία που υπήρχε στην οικογένεια Φερστάπεν, αρκεί να διαβάσει τα όσα είπε ο ιδιοκτήτης της ομάδας, με την οποία έτρεξε ο Ολλανδός στη Formula 3, Φριτς βαν Άμερσφορτ. «H οικογένεια Φερστάπεν δεν συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση. Θέλει το καλύτερο, ή τίποτα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Αυτή τη νοοτροπία φρόντισε να περάσει κι ο Γιος στον γιο του, με τα κηρύγματα που του έκανε κατά τη διάρκεια των πολλών ταξιδιών που έκαναν με το van. Ο Μαξ τα συγκέντρωσε στο μυαλό του κι «έχτισε» τη νοοτροπία του νικητή από πολύ μικρή ηλικία. Την ώρα που οι συμμαθητές του απολάμβαναν τα ανέμελα χρόνια της ηλικίας τους, ο ίδιος περίμενε ένα μικρό λάθος του αντιπάλου του για να το εκμεταλλευτεί. Μέσα στην πίστα δεν χωρούσε παιδική αθωότητα… Ο Φερστάπεν ήταν αμείλικτος, κάτι που αρκετές φορές τον έστειλε στους αγωνοδίκες.
Απλά δεν… φοβόταν!
Πέρα από τα όσα του έμαθε ο πατέρας του, ο Μαξ είχε κι έναν δικό του μοναδικό τρόπο να βλέπει τα πράγματα. Έναν τρόπο που μόνο γεννημένοι νικητές τον έχουν… Ο νεαρός Ολλανδός δεν φοβόταν τον ανταγωνισμό κι αυτό το έδειξε μόλις από τα 16 του, όταν έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Karting στην κορυφαία κατηγορία ΚΖ. Εκεί, όπου τα πάντα κρίνονται σε έναν αγώνα και κοντράρονται οι κορυφαίες, πιο οργανωμένες και πλουσιότερες ομάδες. Εν ολίγοις ο Φερστάπεν είχε απέναντί του τους κορυφαίους του πλανήτη, αλλά ο ίδιος δεν ένιωσε ποτέ μειονεκτικά, δεν φοβήθηκε ποτέ! Είναι κάτι που ουσιαστικά έδειξε και στη Formula 1… Είναι αυτό που έκανε και φέτος, όπου κέρδισε την κορυφαία ομάδα στην υβριδική εποχή, τη Mercedes και τον κορυφαίο της σύγχρονης εποχής, Λιούις Χάμιλτον. Παράλληλα, ο ίδιος οδηγούσε ένα μονοθέσιο της Red Bull, η οποία είχε… ξεχάσει πώς είναι να κερδίζει έναν τίτλο. Εφτά χρόνια ήταν αυτά άλλωστε…
Εκτόξευση στο… Μαξ!
Ο Φερστάπεν κανονικά θα έπρεπε να ξεκινήσει σε ένα πρωτάθλημα, όπως τη Formula Renault, όπου δεν περιλαμβάνει τόσο ισχυρά μονοθέσια. Ο Γιος, όμως, βλέποντας τις δοκιμές του γιου του στη Formula 3, αποφάσισε να… πηδήξει ορισμένα σκαλοπάτια και τον πάει απευθείας σε ένα άκρως απαιτητικό πρωτάθλημα. Ο Μαξ οδήγησε για τη Van Amersfoort Racing, σε ένα πρωτάθλημα που κάθε Grand Prix περιλαμβάνει τρεις αγώνες. Στους 12 πρώτους πήρε μια νίκη, αλλά στη συνέχεια «πάτησε» γκάζι. Κάνοντας το χατ-τρικ σε Σπα (Βέλγιο) και Νόρισρινγκ (Γερμανία). Το πρωτάθλημα δεν ήρθε, αλλά αυτές οι εμφανίσεις του έφεραν κάτι ακόμα πιο σημαντικό. Ένα τηλέφωνο από τον σύμβουλο της Red Bull, Χέμουτ Μάρκο, το οποίο τον έφερε στη Formula 1! «Για την ακρίβεια, δεν σήκωσα αυτό το τηλεφώνημα, μίλησε ο μπαμπάς μου, αλλά για τον λόγο αυτό οι συγκεκριμένοι αγώνες θα έχουν πάντα ιδιαίτερη σημασία για μένα», παραδέχθηκε ο ίδιος.
Από… δημόσιος κίνδυνος, στην πρώτη νίκη με τη Red Bull!
Ο Μαξ Φερστάπεν υπέγραψε το 2016 για να τρέξει στη Formula 1 με τη Scuderia Toro Rosso, ωστόσο το γεγονός ότι θα ήταν ανήλικος στο ντεμπούτο του κι είχε μόλις μια σεζόν εμπειρίας σε αγώνες μονοθέσιων, έκανε τις άλλες ομάδες να τον δουν σαν… δημόσιο κίνδυνο! Η Red Bull κατάφερε να πείσει τη FIA να του εκδώσει τη Super Licence και δεν το μετάνιωσε, καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα ο Ολλανδός απέδειξε ότι είχε θέση στη Formula 1. Για την ακρίβεια, δεν έμεινε μόνο εκεί, καθώς με τις εμφανίσεις έκανε τη Red Bull να του δώσει μια θέση στη «μεγάλη» ομάδα. Συγκεκριμένα, αυτό έγινε τον Μάιο του 2016 όταν αντικατέστησε τον Ντάνιλ Κβίατ στο Grand Prix της Ισπανίας. Εκεί, πέτυχε κάτι απίστευτο! Έχοντας και τη βοήθεια της τύχης (μετά τη σύγκρουση Χάμιλτον - Ρόσμπεργκ) πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του κι έγινε ο νεότερος στην ιστορία της Formula 1!
Οι στιγμές λάμψης κι ο θρίαμβος
«Είναι πάντα ένα όνειρο να κερδίσεις έναν αγώνα της F1 και όταν συνέβη ήταν πολύ έντονα τα συναισθήματα για μένα και τον πατέρα μου. Όταν ήμουν παιδί βλέπαμε μαζί τους αγώνες και ονειρευόμουν μια μέρα να ανέβω στο βάθρο, ειδικά στο πρώτο σκαλί», ανέφερε ο Φερστάπεν, ο οποίος στη συνέχεια είδε επί μια πενταετία τη Mercedes να κυριαρχεί. Βέβαια, κι ο ίδιος είχε κάποιες στιγμές λάμψεις, με χαρακτηριστικότερη τη νίκη στο Σίλβερστοουν το 2020, για την οποία έχει πει ότι: «Το να κερδίζεις το απόλυτα κυρίαρχο μονοθέσιο σου δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση. Τώρα ξέρουμε ότι μπορούμε να τους πιέσουμε, η νίκη στο Σίλβερστοουν μας έδωσε ελπίδα».
Το 2021 του παρουσιάστηκε μια μεγάλη ευκαιρία, καθώς η αλλαγή στους κανονισμούς που αφορούσε στο πίσω μέρος των μονοθέσιων επηρέασε αρνητικά τη Mercedes. Ο Χάμιλτον δεν είχε πλέον τις… τέλειες ρυθμίσεις, με τον Φερστάπεν και τη Red Bull να το εκμεταλλεύονται το έπακρο. Ο Μαξ είχε κάποιες «αμφιλεγόμενες» ενέργειες κατά τη διάρκεια της σεζόν, αλλά πάλεψε ρόδα με ρόδα μέχρι το φινάλε και στον τελευταίο γύρο αναδείχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Ήταν το επόμενο μεγάλο βήμα ωρίμανσης για τον Ολλανδό, ο οποίος έφτασε ως την κορυφή, αλλά πλέον καλείται να βρει τρόπο να παραμείνει σε αυτή…
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.