Formula1: Το πρώτο βίντεο του Ρομέν Γκροζάν από το νοσοκομείο - «Είμαι περίπου καλά»

Formula 1: O Ρομέν Γκροζάν απέδωσε τα εύσημα στα μέτρα ασφαλείας για τα μονοθέσια και καθησύχασε τους φίλους του για την κατάσταση της υγείας του.

Σε βίντεο από το δωμάτιο του νοσοκομείου στο Μπαχρέιν όπου νοσηλεύεται ο 34χρονος Γκροζάν ακούγεται να λέει στους φίλους του στο Instagram ότι «είμαι ΟΚ. Ε, περίπου OK» κουνώντας τα καλυμμένα με γάζες χέρια του λόγω των εγκαυμάτων που υπέστη στην προσπάθεια του να βγει από το φλεγόμενο μονοθέσιό του μετά το τρομακτικό ατύχημα στο γκραν πρι του Μπαχρέιν.

«Γεια σε όλους, ήθελα απλά να σας πω ότι είμαι ΟΚ. Ε, περίπου ΟΚ. Σας ευχαριστώ για τα μηνύματά σας» ξεκίνησε ο Γκροζάν στο μήνυμά του.

Ο οδηγός της Haas αναφέρθηκε και στο σύστημα halo που, όπως λένε οι ειδικοί, ήταν αυτό που του έσωσε τη ζωή.

«Μέχρι πριν από μερικά χρόνια δεν εκτιμούσα το Halo αλλά πιστεύω πλέον ότι είναι το σημαντικότερο πράγμα που φέραμε στη Formula 1 και χωρίς αυτό δεν θα μπορούσα τώρα να σας μιλάω» είπε χαρακτηριστικά ο Γάλλος οδηγός.

Ο Γκροζάν ευχαρίστησε, επίσης, όλο το ιατρικό προσωπικό στην πίστα του Μπαχρέιν αλλά και στο νοσοκομείο και εξέφρασε την ελπίδα «σε λίγο να μπορώ να σας στείλω νέα μηνύματα για την πορεία της υγείας μου».

Ο Μπιανκί έχασε τη ζωή του, το Halo έσωσε τον Γκροζάν

Ο θάνατος του Ζιλ Μπιανκι έκανε τους ανθρώπους της Formula 1 να προχωρήσουν στη δημιουργία του Halo

Η Formula 1 η είναι κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όσον αφορά στις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί για την προστασία των πιλότων της. Άλλωστε, δεν γίνεται διαφορετικά από τη στιγμή που κάθε μικρή αμέλεια μπορεί να οδηγήσει σε κάποιο τραγικό συμβάν.

Τα προηγούμενα χρόνια το ατύχημα του Γκροζάν θα ήταν δυστύχημα, όπως δυστυχώς συνέβη το 2015 με τον Ζιλ Μπιανκί, ο οποίος έχασε τη ζωή του μόλις σε ηλικία 25 ετών. Το συγκεκριμένο δυστύχημα έκανε τους ανθρώπους του της FIA να προχωρήσουν στη δημιουργία του Halo.

Το Halo έχει μπει στο σπορ από το 2018 κι η χρήση του είναι υποχρεωτική. Είναι αυτή η κατασκευή (από τιτάνιο) που υπάρχει πάνω στο μονοθέσιο για να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού. Πολλοί είχαν βιαστεί να το χαρακτηρίσουν κακόγουστο αλλά η δουλειά του δεν είναι να φαίνεται όμοροφ. Είναι να σώζει ζωές, όπως συνέβη και με την περίπτωση του Γκροζάν.

Οι μπαριέρες και το κοκπιτ

Στη Formula 1, υπάρχουν πλέον μπαριέρες νέαw τεχνολογίας τύπου TechPro για να απορροφούν μεγάλο μέρος της σύγκρουσης. Αυτές τοποθετούνται σε σημεία υψηλού κινδύνου, όπως στις εξόδους των στροφών. Το σημείο στο οποίο έγινε η σύγκρουση του Γάλλου της Haas δεν ήταν τέτοιο κι οι μπαριέρες ήταν συμβατές. Γι' αυτό τον λόγο είδαμε και το μονοθέσιο να κόβεται στη μέση, κάτι που δύσκολα συμβαίνει πλέον. Η φωτιά ήταν η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων, καθώς ήταν το ξεκίνημα του αγώνα, όπου τα μονοθέσια κουβαλούν 110 kg καυσίμου.

Πέρα από το Halo, καθοριστικό ρόλο ώστε ο Γκροζάν να βγει σώος έπαιξε και το κοκπιτ, το οποίο είναι ο ειδικός χώρος που μπαίνει μέσα ο πιλότος. Αξίζει να πούμε ότι στη F1 έχουν καταβάλει τεράστιες προσπάθειες ώστε να έχει τεράστια αντοχή και να μένει ανέπαφο σε σφοδρές σύγκρουσης. Αυτό δηλαδή που έγινε και στην πίστα του Σακχίρ, επιτρέποντας στον Γάλλο όχι μόνο να μην τραυματιστεί αλλά και να μην χάσει τις αισθήσεις του.

Το μονοθέσιο κόπηκε στη μέση αλλά το κοκπιτ έμεινε ανέπαφο, επιτρέποντας στον Γκροζάν να μην χτυπήσει και να μην χάσει τις αισθήσεις του

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Lockdown μέχρι τα… κάλαντα: «Κλείδωσε» και η δεύτερη παράταση - Πότε θα γίνει η άρση των μέτρων