Ταξίδι σε κάψουλα με 1.080 χλμ/ώρα: Το μέλλον των μετακινήσεων (vids+pics)
Το μακρινό 1904 ο Ρόμπερτ Γκοντάρντ είχε οραματιστεί αυτό που σήμερα ονομάζεται «Hyperloop». Ένα τρένο που θα κινούταν μέσα σε ένα μαγνητικό σύστημα, σε μια σήραγγα με κενό αέρος και με τρομακτική ταχύτητα. Το σχέδιο ήταν πολύ φιλόδοξο, «τρελό» θα μπορούσε να πει κανείς, για την εποχή και προφανώς εγκαταλείφθηκε.
Παρόλα αυτά, από το 2014 υπάρχει στις ΗΠΑ μια εταιρεία που δουλεύει εκ νέου πάνω σε αυτό το πρότζεκτ και φαίνεται πως είναι αρκετά κοντά σε αυτό που κάποιοι άνθρωποι έχουν οραματιστεί και πολλοί σεναριογράφοι και σκηνοθέτες έχουν αποδώσει σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας στον κινηματογράφο.
Η Virgin Hyperloop, λοιπόν, που ιδρύθηκε το 2014 και έχει τη σημερινή της μορφή από το 2017, έχει αρχίσει να δουλεύει πάνω σε αυτό το πλάνο και έχει καταφέρει να έχει τα πρώτα αποτελέσματα. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρεία, τα Hyperloop συστήματα σκοπεύουν να μετακινήσουν επιβάτες και φορτία σε ταχύτητες αεροπορικής μεταφοράς αλλά με πολύ μειωμένο κόστος.
Στο αρχικό πλάνο της Hyperloop είχε προταθεί να χρησιμοποιηθεί ένας γραμμικός ηλεκτρικός κινητήρας για να επιταχύνει και να επιβραδύνει έναν ανυψωμένο λοβό με αέρα μέσω ενός σωλήνα χαμηλής πίεσης.
Το όχημα, τύπου κάψουλας, θα μετακινείται αθόρυβα με ταχύτητες ως και 1.223 χλμ/ώρα με ελάχιστες αναταραχές ενώ το σχέδιο ήταν να γίνει τελείως αυτόνομο, χωρίς θόρυβο και με απευθείας δρομολόγια ή ακόμα και δρομολόγια κατ’ απαίτηση.
Σύμφωνα με το πλάνο, το Hyperloop θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει υπερυψωμένες ή υπόγειες διαδρομές για να μειώσει την πιθανότητα διαβάσεων με άλλα μέσα μεταφοράς και να αποτρέψει τους κινδύνους, ελαττώνοντας παράλληλα και τα δικαιώματα διέλευσης από τα τρένα υψηλής ταχύτητας ή τους highspeed αυτοκινητόδρομους.
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι πως την αρχική πρόταση και σχεδιασμό είχε κάνει ο Elon Musk το 2013, αλλά στην πορεία έγιναν αλλαγές στο σχέδιο και εγκαταλείφθηκε η πλασματική διαδρομή από το Λος Άντζελες προς το Σαν Φρανσίσκο.
Τον Μάιο του 2016 στον χώρο δοκιμών της εταιρείας στο Λας Βέγκας έγινε η πρώτη παρουσίαση ενώ ως τα τέλη του 2017 οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο πλάνο είχαν φτάσει στα 295.000.000 δολάρια. Τον Μάιο του ίδιου έτους έγινε το πρώτο ολοκληρωμένο τεστ Hyperloop για να παρουσιαστεί η νέα τεχνολογία πρόωσης.
Από τον Μάιο του 2019 έγινε γνωστό πως η επένδυση έφτασε στα 400.000.000 δολάρια με την εταιρία δημοσίως να παραδέχεται πως ως το τέλος του 2021 θα ήθελε να έχει ολοκληρώσει ένα πλήρως λειτουργικό σύστημα μεταφοράς Hyperloop.
Πρόσφατα, στις 8 Νοεμβρίου 2020, μετά από περισσότερες από 400 μη επανδρωμένες δοκιμές, η Virgin Hyperloop έκανε την πρώτη δοκιμή με τη συμμετοχή ανθρώπων. Οι επιβάτες, μάλιστα, ήταν ο Τζος Τζίγκελ, επικεφαλής του τεχνολογικού τομέα και η Σάρα Λουτσιάν, διευθύντρια του τμήματος εμπειρίας πελατών.
Στη δοκιμή αυτή, ταξίδεψαν με ταχύτητα 172 χλμ/ώρα, στον χώρο δοκιμών της εταιρίας στο Λας Βέγκας της Νεβάδα. Στόχος, όπως ανέφεραν οι επίσημες ανακοινώσεις, είναι να καταφέρουν τη διεξαγωγή ταξιδιού επιβατών, με την κάψουλα που θα κινείται σε κενό αέρος, με ταχύτητα που θα ξεπερνά τα 1.080χλμ/ώρα, κάτι που έχει συμβεί στις μη επανδρωμένες δοκιμές όπως έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
Ακόμα, πάντως, κι αν τα καταφέρουν, δεν είναι και τόσο βέβαιο ότι το κοινό θα εμπιστευτεί άμεσα ένα τέτοιο μέσο μεταφοράς. Δεν αποκλείεται, όμως, αυτό να είναι τελικά το μέλλον των μετακινήσεων…
* Με πληροφορίες από virginhyperloop.com, en.wikipedia.org
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.