Ακίρα Ιφουκούμπε: 107 χρόνια από τη γέννηση του Ιάπωνα συνθέτη της μουσικής του «Godzilla»
Ακίρα Ιφουκούμπε Μουσικός (Akira Ifukube): Τα 107 χρόνια από τη γέννηση του Ακίρα Ιφουμπούκε τιμάει η Google μέσα από το σημερινό Doodle.
Ο Ακίρα Ιφουκούμπε γεννήθηκε σαν σήμερα το 1914 στο Κουσίρο, της νήσου Χοκάιντο ,της Ιαπωνίας. Ως έφηβος υπήρξε ένας παθιασμένος ακροατής των ευρωπαϊκών μουσικών κομματιών και φιλοδοξούσε να συνενώσει τη βαθιά ριζωμένη εθνική του ταυτότητα σε πρωτότυπες συνθέσεις, μια ιδέα που ενισχύθηκε περαιτέρω αφού άκουσε το συναισθηματικό ορχηστρικό κομμάτι του Ρώσου συνθέτη του 1913 «The Rite of Spring» σε ηλικία 14 ετών.
Το 1935 ο Ακίρα έφυγε από το σπίτι του για να σπουδάσει δασοκομία στο Πανεπιστήμιο του Χοκάιντο, όπου έγραψε τον πρώτο του αρχικό ορχηστρικό νούμερο. Αποφοιτώντας από το Πανεπιστήμιο, επέλεξε να ακολουθήσει τον δρόμο της μουσικής. Το 1947, κυκλοφόρησε την πρώτη από τις περισσότερες από 250 μουσικές για ταινίες του που παρήγαγε τον επόμενο μισό αιώνα. Αποκορύφωμα της καριέρας του ήρθε το 1954 όταν έγραψε το soundtrack για την ιαπωνική ταινία ιαπωνική «Godzilla» (1954 σε σκηνοθεσία Ισιρόο Χόντα).
Εκτός από την ενασχόλησή του με τη σύνθεση στη μουσική, ο Akira δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Τόκιο, όπου αργότερα έγινε και Πρόεδρος. Ακόμα ο Ακίρα Ιφουκούμπε δημοσίευσε ένα βιβλίο 1.000 σελίδων για τη θεωρία με τίτλο «Ενορχήστρωση». Η ιαπωνική κυβέρνηση του απένειμε το Τάγμα Πολιτισμού, αλλά και του Ιερού Θησαυρού, Τρίτης Κατηγορίας.
Πέθανε στο Τόκιο στο Νοσοκομείο Meguro-ku 8 Φεβρουαρίου 2006, σε ηλικία 91 ετών.
Το σημερινό doodle της Google για τoν Ακίρα Ιφουκούμπε
Τι είναι τα doodles
Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων. Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.
Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου. Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.