Η Google θέλει να βελτιώσει τις αναζητήσεις που κάνετε
Η Google αρχίζει σταδιακά να κάνει διαθέσιμη μία μεγάλη αναβάθμιση που αξιοποιεί τις δυνατότητες του MUM (Multitask Unified Model)
Του Δημήτρη Μαλλά
H Google λειτουργεί τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επιδέχεται βελτιώσεις. Ιδίως από τη στιγμή που οι απαιτήσεις των χρηστών μεγαλώνουν και θέλουν αποτελέσματα που να είναι πιο κοντά σε αυτό που ψάχνουν.
Αυτός τουλάχιστον είναι ο στόχος που έχει θέσει η ίδια η Google αναφορικά με την επόμενη μεγάλη αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης της, όπου επιδιώκει να αξιοποιήσει περισσότερο εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και να συνδυάσει αναζητήσεις με εικόνες, video και κείμενο.
Όπως ανακοινώθηκε μέσα στην εβδομάδα, η Google αρχίζει σταδιακά να κάνει διαθέσιμη μία μεγάλη αναβάθμιση που αξιοποιεί τις δυνατότητες του MUM (Multitask Unified Model), όπως ονομάζεται η νέα πλατφόρμα που έχει αναπτύξει ο αμερικανικός κολοσσός. Η πλατφόρμα αυτή, η οποία βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη, προσφέρει τη δυνατότητα ο χρήστης να κάνει ερωτήσεις και αναζητήσεις με κείμενο ακόμη και σε αποτελέσματα που έχουν εικόνες.
Για παράδειγμα, ένας χρήστης στρέφει το smartphone του προς μία μπλούζα με ένα συγκεκριμένο σχέδιο και μέσω του Google Lens μπορεί να βρει που μπορεί να την αγοράσει. Πλέον, όμως, θα μπορεί να αναζητήσει και κάλτσες που έχουν αντίστοιχο σχέδιο!
Ένα πιο ενδιαφέρον παράδειγμα είναι πως αν έχει πάθει βλάβη το ποδήλατο του, μπορεί απλά να τραβήξει τη φωτογραφία και η Google θα μπορέσει να αντιληφθεί ποια είναι η ζημιά και τα αποτελέσματα που θα φέρει να σχετίζονται με την άμεση επιδιόρθωση της!
Επιπλέον, η Google προχωρά σε έναν επανασχεδιασμό της σελίδας των αποτελεσμάτων δίνοντας περισσότερες επιλογές στους χρήστες με προτάσεις για σχετικές αναζητήσεις ώστε να μπορεί κάποιος/α να βρει πιο γρήγορα την πληροφορία που αναζητεί. Και επιπλέον προχωρά σε μεγαλύτερη ανάλυση των videos που είναι διαθέσιμα ώστε να μπορεί να βρίσκει ακριβώς το σημείο του video που ψάχνει ο χρήστης!
Αυτός ο συνδυασμός video, εικόνας και κειμένου μαζί με το Google Lens (σ.σ. το οποίο θα είναι σύντομα διαθέσιμο και στον Chrome) μπορεί να βελτιώσει και την εμπειρία των αγορών υποστηρίζει ο αμερικανικός κολοσσός. Το πλάνο είναι να μπορεί κάποιος να προχωρά σε μία αγορά απευθείας από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Μάλιστα, ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να δει αν το προϊόν είναι διαθέσιμο σε κάποιο κατάστημα κοντά του ώστε να μπορέσει να πάει να το αγοράσει απευθείας! Φυσικά, για κάτι τέτοιο απαιτείται η διασύνδεση των συστημάτων των καταστημάτων με το Shopify, την εφαρμογή της Google για αγορές, αλλά τουλάχιστον στις Ηνωμένες Πολιτείες, κάτι τέτοιο είναι ήδη σε αρκετά προχωρημένο στάδιο.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Θρίλερ στη Θεσσαλονίκη: Επίθεση σκύλου σε 4χρονο κοριτσάκι - Την δάγκωσε στο πρόσωπο
«Βόμβα» από την ανιψιά του Μίκη Θεοδωράκη: «Ξέραμε για τον Νίκο» (vid)
Ζωή Παπαδοπούλου: Δύσκολες ώρες για την τραγουδίστρια - Προχώρησε σε αναγκαστική διακοπή κύησης