Τι σημαίνει να ανήκεις στη Γενιά Z
Σίγουρα έχεις ακούσει τον όρο Gen Z, τη γενιά που ακολουθεί τους περιβόητους Millennials. Μήπως θυμάσαι τη Generation X που είχε προηγηθεί; Αναμφίβολα έχεις ήδη δει άπειρα memes για τους Boomers - τη γενιά των παππούδων σου. Αλλά μάλλον δεν γνωρίζεις ποια είναι η “χαμένη γενιά”! Πρόκειται για ορολογίες που, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, έχεις διαβάσει σε άρθρα ή έχεις ακούσει σε συζητήσεις, όμως δεν πρόκειται απλά για μια ταξινόμηση με βάση την ηλικία - κάθε γενιά έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, συμπεριφορά και προτιμήσεις.
Τι σημαίνει να ανήκεις σε μια γενιά;
Ο διαχωρισμός των γενεών είναι μία διαδικασία που ξεκίνησε από τους κοινωνιολόγους τον 20ο αιώνα και συναντάται κυρίως στις χώρες του δυτικού κόσμου. Κάθε γενιά διαρκεί περίπου 15 έως 20 χρόνια και αναφέρεται σε ανθρώπους που έχουν γεννηθεί την ίδια χρονική περίοδο, με φυσικό επακόλουθο να μοιράζονται παρόμοια βιώματα και πολιτισμικές εμπειρίες και να έχουν καθορίσει τη ζωή τους συγκεκριμένα γεγονότα. Σύμφωνα με τον διαχωρισμό, όσον αφορά τις παλαιότερες γενιές, η Lost Generation περιλαμβάνει όσους γεννήθηκαν από το 1883 έως το 1900, η Greatest Generation όσους γεννήθηκαν από το 1901 έως το 1927 και η Silent Generation από το 1928 έως το 1945. Ακολουθεί η γενιά των Baby Boomers (Gen W) που περιλαμβάνει όσους γεννήθηκαν από το 1946 έως το 1964, εκείνη των Gen X που αφορά όσους γεννήθηκαν από το 1965 έως το 1980, η γενιά των Millennials (Gen Y) από το 1981 έως τα μέσα των 90s, αλλά και των Gen Z από τα μέσα με τέλη των ‘90s έως την αρχή της δεκαετίας του 2010. Τι ακολουθεί; Η επόμενη γενιά, η Gen A που σε μερικά χρόνια θα ενηλικιωθεί.
Η Gen Z θέλει να αλλάξει την κοινωνία μας
Η συζήτηση για τους Gen Zers είναι ολοένα και πιο έντονη την τελευταία περίοδο, καθώς αποτελούν μία άκρως ελπιδοφόρα και παραγωγική γενιά αυτή την εποχή. Η μεγάλη διαφορά της γενιάς αυτής από τις προηγούμενες είναι ότι πρόκειται για την πρώτη που γεννήθηκε έχοντας πρόσβαση στο Διαδίκτυο, μεγάλωσε µε τα smartphones και δεν γνωρίζει πώς είναι να ζεις χωρίς social media. Είναι μία γενιά που έχει ταυτιστεί με την εργασία σε ψηφιακό περιβάλλον και παίζει στα δάκτυλα τις τεχνολογικές εξελίξεις και ό,τι αφορά στην ψηφιακή πραγματικότητα.
Είναι, βέβαια, και μία γενιά που έχει μεγαλώσει μέσα σε δύσκολες συγκυρίες, όπως η κλιματική αλλαγή, η οικονομική κρίση, αλλά και η πανδημία, η οποία, παρ’ όλα αυτά, είναι αισιόδοξη για το μέλλον και δημιουργική, πιστεύοντας ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Είναι μία γενιά που με το ταλέντο της μπορεί να αποτελέσει έμπνευση και με τις νέες ιδέες της μπορεί να φέρει την πρωτοπορία, αλλά και λύσεις σε προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα. Είναι χαρακτηριστικό πως το 82% των συμμετεχόντων που εκπροσώπησαν τη Gen Z σε παγκόσμια έρευνα της EY δήλωσαν αισιόδοξοι για την εύρεση εργασίας, αλλά και την επίλυση των παγκόσμιων προκλήσεων έως το 2030. Η Gen Z είναι μία γενιά που ξεσηκώνεται, πρωτοστατώντας στο κίνημα υπέρ της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, αλλά και μία γενιά που εισάγει νέα καταναλωτικά ήθη.
Μία ψηφιακή γενιά και στις καταναλωτικές της συνήθειες
Η Gen Z είναι ίσως η γενιά που προσαρμόστηκε πιο γρήγορα από οποιονδήποτε στις νέες συνθήκες που έφερε η πανδημία, όπως την άνοδο του online shopping, αλλά και στον μετασχηματισμό που έχει έρθει στη ζωή μας με την ψηφιοποίηση υπηρεσιών. Μία γενιά με προσδοκίες που αναζητά από τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί να αξιοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες και να προσφέρουν λύσεις χωρίς ταλαιπωρία, με λιγότερες φυσικές επισκέψεις και μικρότερη γραφειοκρατία.
Αν ανήκεις στη γενιά Ζ, το πιθανότερο είναι ότι επικοινωνείς με τους φίλους σου μέσω εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων ή βιντεοκλήσεις (το τηλέφωνο είναι βαρετό!), μπαίνεις στο Instagram αλλά όχι στο Facebook, προτιμάς περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου στο TikTok απ’ ό,τι να βλέπεις τηλεόραση. Κάνεις τις αγορές σου online, αλλά προτιμάς brands που είναι ηθικά, σέβονται το περιβάλλον, δεν κάνουν διακρίσεις κανενός είδους, ενθαρρύνουν τη διαφορετικότητα και την ελεύθερη έκφραση και ταιριάζουν στη δική σου νοοτροπία.
Ωστόσο, είσαι ήδη σε ηλικία που ξεκινάς να ανεξαρτητοποιείσαι και να χτίζεις τη δική σου επαγγελματική και προσωπική ζωή. Φυσικά, θα το κάνεις σαν γνήσιο μέλος της Gen Z, προτιμώντας να εργαστείς remotely ή σε απόσταση που να σου επιτρέπει να πηγαίνεις με τα πόδια ή το ποδήλατο, με ευέλικτο ωράριο και σε μια εταιρεία που θα σου ταιριάζει η νοοτροπία της. Και, καθώς παίζεις στα δάχτυλα τα ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες, δεν θα δυσκολευτείς καθόλου να ξεκινήσεις τις απαραίτητες διαδικασίες.
Μια από αυτές είναι το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού. Θα τον χρειαστείς για τη μισθοδοσία σου, για να έχεις μια χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, και -γιατί όχι- για να κάνεις στο μέλλον αποταμίευση ή επενδύσεις. Ήξερες ότι μπορείς να το κάνεις μέσα σε μερικά λεπτά, οποιαδήποτε ώρα ή μέρα, χωρίς να πας καν στην τράπεζα;
Αν είσαι μόνιμος κάτοικος, φορολογείσαι αποκλειστικά στην Ελλάδα και διαθέτεις ελληνικό έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα ή διαβατήριο), και έχεις συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας σου, τότε θα χρειαστείς μόνο το κινητό σου και το Eurobank Mobile App!
Η διαδικασία είναι απλή, μέσα από κατανοητά βήματα: Απλά κατεβάζεις το Eurobank Mobile App, από το Google Pay ή το App Store, επιλέγεις “Άνοιγμα Λογαριασμού” και ακολουθείς τις απλές οδηγίες. Συμπληρώνεις τα προσωπικά σου στοιχεία, ταυτοποιείσαι μέσω υποβολής των σχετικών εγγράφων, επικοινωνείς online μέσω video με εκπρόσωπο της εταιρείας και δημιουργείς κωδικούς e-Banking. Ακολούθως, ενημερώνεσαι με SMS για την έκβαση του αιτήματός σου και, μετά, μπορείς να κάνεις login στο e-Banking και στο m-Banking. Παράλληλα με την έναρξη σχέσης, αποκτάς λογαριασμό και χρεωστική κάρτα Eurobank Debit Mastercard, την οποία μπορείς να προσθέσεις στο ψηφιακό σου πορτοφόλι για να κάνεις τις αγορές σου με Apple, Google & Garmin Pay. Τόσο απλά!