Η μητέρα των μαχών: Street Fighter II Vs Mortal Kombat II

Τα fighting παιχνίδια που ακόμη εθίζουν τους gamers όλου του κόσμου. Οι διαφορές τους, οι ομοιότητες τους και η συμβολή τους στην εξέλιξη του συγκεκριμένου είδους στο gaming 

Η μητέρα των μαχών: Street Fighter II Vs Mortal Kombat II
Ζωή Κατσιγιάννη/Newsbomb.gr
14'

Καλοκαίρι του 1993 στην Ελλάδα και οι πιτσιρικάδες περιμένουν πως και πως να ακουστεί το κουδούνι του σχολείου για τελευταία φορά, όχι όμως για να παίξουν μπουγέλο στην αυλή ως είθισται αλλά για να πάνε σε κάποιο το σπίτι «τυχερού» συμμαθητή τους που είχε Super Nintendo ή Sega Mega Drive για να «λιώσουν» στο ηλεκτρονικό ξυλό...

Οι κασέτες της εποχής δεν ήταν άλλες από το Street Fighter II και το Mortal Kombat II.

Street Fighter II Vs Mortal Kombat II η μάχη που κρατά 30 χρόνια

Τα παιχνίδια αυτά από τις 16bites κονσόλες παραμένουν «αθάνατα» έως και σήμερα και τα μεταγενέστερα fighting games δανείστηκαν πολλά στοιχεία από αυτά (βλ. Teken στο ps1 πολύ αργότερα).

Μπορεί τα παιχνίδια να είχαν κυκλοφορήσει, το Street Fighter II το 1991 και το Mortal Kombat II το 1992, αλλά στην Ελλάδα «προσγειώθηκαν» το 1993 και μάλιστα αποτέλεσαν μέρος ειδικής συσκευασίας για τις κονσόλες. Λίγο αργότερα βγήκαν πιο μικρές κασέτες για το Gameboy και το GameGear.

Ωστόσο, 29 χρόνια μετά, το ερώτημα παραμένει: Steet Fighter II ή Mortal Kombat II;

Ποιο θεωρείται καλύτερο και γιατί; Μια απάντηση που δεν έχει ξεκάθαρο νικητή... και πώς να έχει αφού στα γνήσια fighting games δεν μπορούν να υπάρξουν προγνωστικά.

Άλλαξαν τα τότε δεδομένα

Το Street Fighter II έθεσε τις βάσεις για το πώς πρέπει να παίζεται ένα fighting παιχνίδι . Ουσιαστικά το SFII ήταν το παιχνίδι που διαμόρφωσε το είδος σε αυτό που θα έπρεπε να είναι και ως εκ τούτου μπορεί να θεωρηθεί το σημείο εκκίνησης σε μια νέα εποχή. Όπως ήταν αναμενόμενο προκάλεσε επανάσταση η Capcom με το πλασάρισμα του Street Fighter II.

Ένα χρόνο αργότερα, το 1992, η Midway που ζήλεψε την δόξα της Capcom κυκλοφόρησε το Mortal Kombat με μια πιο «απαγορευμένη» εκδοχή, πιο σκληρή για να προκαλέσει και τα κατάφερε.

Το Mortal Kombat διαφοροποιήθηκε από τα άλλα παιχνίδια μάχης στην αγορά με την υπερβολική βία και με το τελειωτικό χτύπημα που είναι γνωστό ως «fatality». Αφού χτυπούσαν έναν αντίπαλο, θα στέκονταν σαστισμένοι καθώς ο εκφωνητής πρόσταζε «αποτελείωσε τον!» οπότε ο παίκτης θα μπορούσε να πληκτρολογήσει έναν συνδυασμό κουμπιών και θα εκτελούσε τη μοιραία δολοφονία του αντιπάλου με διάφορους ιδιαίτερα βίαιους τρόπους.

Οι 12 χαρακτήρες του Street Fighter 2

  1. Ryu o Ιάπωνας πρωταθλητής καράτε.
  2. Honda, παλαιστής σούμο από την Ιαπωνία.
  3. Blanka, ένας μεταλλαγμένός που μοιάζει με θηρίο από τη Βραζιλία.
  4. Guile, ο πρώην ειδικοδυναμίτης της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών.
  5. Ken, ο καλύτερος φίλος του Ryu, ο μεγαλύτερος του αντίπαλος και πρώην συνεκπαιδευόμενος του δεν είναι από την Ιαπωνία αλλά από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
  6. Chun-Li, μια Κινέζα πολεμίστρια που εργάζεται κι ως αξιωματικός της Interpol.
  7. Zangief, επαγγελματίας παλαιστής και μαχητής από τη Σοβιετική Ένωση.
  8. Dhalsim, ένας δάσκαλος γιόγκα που φυσάει φωτιά και καίει τους αντιπάλους του, είναι από την Ινδία.
  9. Balrog, ένας Αμερικανός πυγμάχος, που η εμφάνιση του μοιάζει πολύ με αυτή του Mike Tyson.
  10. Vega, ένας Ισπανός ταυρομάχος που κρατά ένα τεράστιο νύχι και χρησιμοποιεί ένα μοναδικό στυλ ninjutsu.
  11. Sagat, ένας kickboxer του Muay Thai.
  12. Bison, ο αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης Shadaloo

12+2 χαρακτήρες του Mortal Kombat 2

  1. Liu Kang: Αφού κέρδισε το Τουρνουά Σαολίν του Shang Tsung, ο Kang επιστρέφει στο σπίτι του. Ανακαλύπτει το ιερό του σπίτι είναι ερειπωμένο, τα αδέρφια του σκοτώνονται σε μια άνιση μάχη εναντίον πολεμιστών του Outworld. Τώρα ταξιδεύει στο σκοτεινό βασίλειο για να εκδικηθεί.
  2. Kung Lao: Πρώην μοναχός Σαολίν και μέλος της κοινωνίας White Lotus, είναι ο τελευταίος απόγονος του Μεγάλου Κουνγκ Λάο που ηττήθηκε από τον Γκόρο πριν από 500 χρόνια. Συνειδητοποιώντας τον κίνδυνο της απειλής του Outworld, συνεργάζεται με τον Liu Kang στον διαγωνισμό του Shao Kahn.
  3. Johnny Cage: Ο κόσμος συγκλονίστηκε όταν ο σταρ των ταινιών πολεμικών τεχνών Τζόνι Κέιτζ εξαφανίστηκε από τα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας. Αλλά στην πραγματικότητα, ακολουθούσε τον πρώην σύμμαχό του Liu Kang στον Outworld όπου σχεδιάζει να ολοκληρώσει ένα τουρνουά στο οποίο βρίσκεται η ισορροπία της ύπαρξης της Γης - καθώς και ένα σενάριο για μια άλλη ταινία blockbuster.
  4. Reptile: Ως προσωπικός προστάτης του Shang Tsung, το άπιαστο Ερπετό παραμονεύει στις σκιές, σταματώντας όλους εκείνους που θα έκαναν κακό στον αφέντη του. Η ανθρώπινη μορφή του πιστεύεται ότι συγκαλύπτει ένα φρικτό ερπετό πλάσμα του οποίου η φυλή θεωρούνταν εξαφανισμένη πριν από εκατομμύρια χρόνια.
  5. Sub-Zero: Πιστεύεται ότι σκοτώθηκε στο τουρνουά Σαολίν και ο Sub-Zero επιστρέφει μυστηριωδώς. Πιστεύεται ότι ταξίδεψε στον έξω κόσμο για να προσπαθήσει ξανά να δολοφονήσει τον Shang Tsung. Για να το κάνει αυτό, πρέπει να παλέψει στο τουρνουά του Shao Kahn.
  6. Shang Tsung: Αφού έχασε το Τουρνουά Σαολίν, ο Τσουνγκ υπόσχεται στον κυβερνήτη του Σάο Καν να διαμορφώσει γεγονότα που θα δελεάσουν τους πολεμιστές της γης να διαγωνιστούν στον δικό του διαγωνισμό. Πεπεισμένος για αυτό το σχέδιο, ο Shao Kahn αποκαθιστά τη νιότη του Tsung και του επιτρέπει να ζήσει.
  7. Kitana: Η ομορφιά της κρύβει τον σκοπό της και πολεμάει στο τουρνουά με δυναμισμό.
  8. Jax: Το πραγματικό του όνομα είναι Ταγματάρχης Τζάκσον Μπριγκς, αρχηγός μιας κορυφαίας μονάδας των Ειδικών Δυνάμεων των ΗΠΑ. Αφού έλαβε ένα σήμα κινδύνου από τον υπολοχαγό Sonya Blade, ο Jax ξεκινά μια αποστολή διάσωσης. Αυτό που τον οδηγεί σε έναν φρικτό κόσμο όπου πιστεύει ότι η Sonya είναι ακόμα ζωντανή
  9. Mileena: Εναντιώνονται στην δίδυμη αδερφή της Kitana και θέλει να την σταματήσει και τάσσεται στο πλευρό του Shao Kahn.
  10. Baraka: Ο Μπαράκα ηγήθηκε της επίθεσης εναντίον του ναού Σαολίν του Λιου Κανγκ. Ανήκει σε μια νομαδική φυλή μεταλλαγμένων που ζουν στις ερημιές του Outworld. Οι μαχητικές του ικανότητες και το τρομακτικό Blade Fury κέρδισαν την προσοχή του Shao Kahn ο οποίος στη συνέχεια τον στρατολόγησε στον στρατό καταστροφής του.
  11. Scorpion: Το φάντασμα που γεννήθηκε από την κόλαση αναδύεται από αυτήν. Αφού έμαθε για την επιστροφή του Sub-Zero, καταδιώκει ξανά τον δολοφόνο νίντζα ​​- ακολουθώντας τον στο σκοτεινό βασίλειο του Outworld όπου συνεχίζει τη δική του αποστολή.
  12. Raiden: Βλέποντας τα γεγονότα να εκτυλίσσονται από ψηλά, ο θεός του κεραυνού συνειδητοποιεί τις ζοφερές προθέσεις του Shao Kahn. Αφού προειδοποίησε τα υπόλοιπα μέλη του Τουρνουά Shaolin ο Raiden σύντομα εξαφανίζεται. Πιστεύεται ότι μπήκε μόνος του στον έξω κόσμο.
  13. Goro: Ο Goro είναι ένας μισός άνθρωπος δράκος 4.000 ετών, ο πρίγκιπας του Shokan,.Εμφανίστηκε ως πολεμιστής Shokan με τέσσερα χέρια και ήταν πρωταθλητής του τουρνουά Mortal Kombat για εννέα γενιές, παραμένοντας αήττητος για 500 χρόνια. Ο Goro είναι ένας από τους αγαπημένους πολεμιστές του Shao Kahn και είναι γνωστός για τη δύναμή του και τη βαναυσότητά του.
  14. Shao Kahn: Ο Shao Kahn εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Mortal Kombat II ως το τελευταίο αφεντικό. Μετά το στρεβλό τουρνουά, ο Grandmaster Shang Tsung και οι πολεμιστές του χάνουν από το Earthrealm στο Mortal Kombat, ο Kahn επικαλείται μια ρήτρα ρεβάνς τουρνουά που θα του επιτρέψει να πάρει αμέσως το Earthrealm αν κερδίσει. Αν και παρασύρει τους πολεμιστές του Earthrealm στο Outworld για να τους σκοτώσει, ηττάται από τον μοναχό Shaolin Liu Kang, ο οποίος σταματά τα σχέδιά του.

Στοιχεία cartoon

Το Street Fighter έχει καρτουνίστικο στυλ, όπου το φόντο και οι χαρακτήρες είναι φωτεινά και πολύχρωμα.

Κάτι που σίγουρα δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ότι ο κάθε χαρακτήρας του Street Fighter έχει σχεδιαστεί στο χέρι και οι ήρωες μοιάζουν με κινούμενα σχέδια σε ένα φωτεινό και εξωτικό σκηνικό.

Το καλλιτεχνικό στυλ θα μπορούσε καλύτερα να χαρακτηριστεί ως ξεκάθαρα ιαπωνικό! Παρόλο που το παιχνίδι περιλαμβάνει δύο μαχητές που έρχονται αντιμέτωποι σε έναν διαγωνισμό ένας εναντίον ενός σε μια προσπάθεια να χτυπήσουν τον αντίπαλό τους το παιχνίδι δεν φαίνεται τόσο βίαιο.

Οι κλωτσιές και οι γροθιές προσγειώνονται χωρίς να φαίνεται ότι τραυματίζουν σοβαρά (σε αντίθεση με το Mortal Kombat).

Τέλος, κάθε χαρακτήρας ελέγχει και παίζει πολύ διαφορετικά με εξαίρεση τον Ken και τον Ryu που ουσιαστικά είναι καθρέφτες ο ένας του άλλου τόσο στο σετ κίνησης όσο και στον έλεγχο.

Σε ότι αφορά τους υπόλοιπους ήρωες όχι μόνο κάθε χαρακτήρας έχει διαφορετικές ειδικές επιθέσεις, αλλά και η ταχύτητά του, η εμβέλειά του και σε περιπτώσεις ακόμη και οι τυπικές επιθέσεις είναι πολύ διαφορετικές.

Για παράδειγμα, ο Dhalsim κινείται αρκετά αργά και έχει μια πολύ «αέρινη» αίσθηση στο άλμα του, αλλά η εμβέλειά του είναι πολύ μεγαλύτερη από άλλους μαχητές λόγω του γεγονότος ότι τα εξαρτήματά του μπορούν να τεντωθούν. Αντίθετα, η Chun-Li είναι περισσότερο μια μαχήτρια κοντινής απόστασης που είναι πολύ γρήγορη και ευκίνητη και μπορεί να πηδήξει και να αναπηδήσει σε όλη την οθόνη.

Τα σκοτεινά γραφικά του Mortal Kombat

Τα γραφικά του Mortal Kombat ήταν πιο σκοτεινά… Nυχτερινές μάχες πάνω από φαράγγια, σκοτεινά δάση και μπουντρούμια. Οι χαρακτήρες δεν ήταν κινούμενοι, αλλά ήταν ψηφιοποιημένα εικονίδια ηθοποιών και έδιναν μια πιο αληθοφανή διάσταση..

Ο χειρισμός ήταν επίσης πιο ακριβής, με ένα σύστημα εντελώς διαφορετικό από αυτό του Street Fighter. Χρησιμοποιήθηκαν πέντε κουμπιά, ένα για ψηλή γροθιά, ένα για χαμηλή γροθιά, ένα για ψηλό λάκτισμα, ένα για χαμηλό λάκτισμα και ένα κουμπί μπλοκ. Το μπλοκάρισμα οποιασδήποτε επίθεσης σε αυτό το παιχνίδι στην πραγματικότητα εξαντλούσε λίγο την υγεία, ωστόσο ο μαχητής που μπλοκάρει την επίθεση δεν θα παρέδιδε κανένα έδαφος προκαλώντας τους για αντεπιθέσεις.

Η σύγκριση στα γραφικά

Τα γραφικά κινουμένων σχεδίων του Street Fighter του δίνουν μια πιο διαχρονική αίσθηση προσδίδοντας στο παιχνίδι μια υψηλή ποιότητα. Ωστόσο, τα ψηφιοποιημένα γραφικά του Mortal Kombat ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακά εκείνη την εποχή και ήταν ασυνήθιστα στα βιντεοπαιχνίδια. Τα περισσότερα παιχνίδια της εποχής χρησιμοποιούσαν γραφικά με το χέρι, έτσι τα γραφικά στο Street Fighter δεν ξεχωρίζουν από το πλήθος, ενώ το Mortal Kombat έχει μια μοναδικότητα.

Οι δύο πιο δημοφιλείς φιγούρες του MK είναι αντιμέτωποι Sub-Zero και Liu Kang

Ήχος

Κάθε παιχνίδι είναι γεμάτο με δείγματα φωνής που ήταν πιο σπάνια εκείνη την εποχή. Οι φωνές σε κάθε παιχνίδι είναι υψηλής ποιότητας. Τα εφέ γροθιάς και κλωτσιάς είναι αρκετά πειστικά, επομένως θα είναι η μουσική που χωρίζει αυτά τα δύο παιχνίδια. Η μουσική του Mortal Kombat έχει μια ανατολίτικη αισθητική. Το Street Fighter II έχει πιο ατμοσφαιρικό ήχο για κάθε πίστα που ταιριάζει κατάλληλα με το τοπίο και αποτυπώνουν την αίσθηση κάθε χώρας. Κάθε κομμάτι μουσικής υπόκρουσης είναι καλοφτιαγμένο και αξέχαστο.

Ιστορία

Η Midway δημιούργησε ένα σύμπαν για να εξηγήσει την ιδέα και το υπόβαθρο των τουρνουά Mortal Kombat. Κάθε μαχητής είχε μια ιστορία και ένα κίνητρο για να μπει και να κερδίσει τον διαγωνισμό. Τελικά η μυθολογία θα επεκταθεί μέσα από ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές, έντυπα μέσα και συνεχόμενα βιντεοπαιχνίδια..

Οι χαρακτήρες του Street Fighter είχαν κίνητρα για να κερδίσουν, αλλά δεν επεξηγήθηκαν ιδιαίτερα. Αν και οι χαρακτήρες είχαν τις δικές τους προσωπικότητες, το concept σταματά εκεί. Ίσως η ιστορία να έχει εμπλουτιστεί με μερικά από τα πιο μοντέρνα παιχνίδια, αλλά νωρίς στη σειρά, υπήρχε προέκταση της ιστορίας πέρα από το ίδιο το τουρνουά.

Οι Χαρακτήρες

Το Street Fighter II ξεκίνησε πραγματικά την ιδέα της δημιουργίας μιας δεξαμενής μοναδικών μαχητών για να επιλέξει ο παίκτης και να δώσει σε κάθε χαρακτήρα τη δική του παρουσία με μια σύντομη ιστορία, ένα σύνολο κινήσεων, εθνική κληρονομιά και ξεχωριστή εμφάνιση και αίσθηση. Εκτός από τον Ken και τον Ryu που ήταν ουσιαστικά ο ίδιος μαχητής, κάθε χαρακτήρας δημιουργήθηκε με αγάπη από την Capcom και του δόθηκε μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα για να τους ξεχωρίσει.

Το Mortal Kombat II χρησιμοποίησε αυτή τη λογική στο δικό του ρόστερ και βελτιώνοντας αναπτύσσοντας σε βάθος τα βιογραφικά στοιχεία κάθε μαχητή και δίνοντάς του μια θέση στο σύμπαν του Mortal Kombat. Ωστόσο η Midway έκανε πολλές συντομεύσεις για τη δημιουργία των χαρακτήρων του χρησιμοποιώντας τη φθηνή τεχνική εναλλαγής παλέτας. Ο Scorpion γέννησε τα Reptile, Sub-Zero, Smoke και μυριάδες άλλους νίντζα, ακριβώς όπως η Kitana που ήταν η βάση για τη Mileena.

Τα γραφικά του Street Fighter II είναι καρτουνίστικά αλλά είναι και γέφυρα που συνδέει την νέα και την παλιότερη εποχή των fighting games

Γροθιές που γέμισαν τις εταιρείες με δολάρια

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ήταν το παιχνίδι Genesis, SNES και Game Gear με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Σεπτέμβριο του 1994 και το κορυφαίο παιχνίδι Game Gear τον επόμενο μήνα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ήταν το παιχνίδι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Σεπτέμβριο του 1994, συμπεριλαμβανομένων των Mega Drive, SNES, Master System, Game Gear και Game Boy. Παρέμεινε το παιχνίδι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για το Master System, Game Gear και Game Boy τον Οκτώβριο, και για το Game Gear τον Νοέμβριο και κάθε πιτσιρικάς έκανε fatality…

Μέχρι το 2002, οι εκτιμώμενες πωλήσεις των οικιακών βιντεοπαιχνιδιών Mortal Kombat II ξεπέρασαν τα 400 εκατομμύρια δολάρια.

Η επιτυχία του Street Fighter II πιστώνεται για την έναρξη της έκρηξης των fighting game κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, η οποία ενέπνευσε άλλους προγραμματιστές παιχνιδιών να παράγουν τα δικά τους franchise για παιχνίδια μάχης μιμούμενοι το Street Fighter. Το 1993, οι πωλήσεις του Street Fighter II ξεπέρασαν το 1,5 δισ. δολάρια και μέχρι το 1994, το παιχνίδι είχαν αγοράσει τουλάχιστον 25 εκατομμύρια Αμερικανοί.

Οι κασέτες της κονσόλας βιντεοπαιχνιδιών στο Super NES αλλά και στο Mega Drive πούλησαν περισσότερα από 14 εκατομμύρια αντίτυπα.

Παραμένει το παιχνίδι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις καταναλωτών όλων των εποχών της Capcom μέχρι σήμερα.

12 πράγματα που πρέπει να ξέρει ένας «τίμιος» gamer για την μάχη…

Street-Fighter-II.jpg

Street Fighter II Vs Mortal Kombat II

  • Το Street Fighter II «γεννήθηκε» λίγους μήνες πιο πριν από το Mortal Kombat II
  • To Mortal Kombat II υιοθέτησε τα fatalities για να προσελκύσει τους gamers. Πολύ πιο βίαιο από τον ανταγωνιστή του
  • Το Street Fighter ΙΙ έχει χαρακτήρες που μοιάζουν με cartoons, αντίθετα το Μortal Kombat II αποτύπωσε τα πρόσωπα ηθοποιών για να φαίνεται πιο ρεαλιστικό το παιχνίδι
  • Η Midway αντίγραψε την φιλοσοφία της Capcom που είχε να κάνει με τους ξεχωριστούς μαχητές με διαφορετικές πολεμικές ικανότητες
  • Η Capcom έμεινε σε ένα απλό τουρνουά η Midway δημιούργησε ένα δικό της σύμπαν για να χωρέσει το game της
  • Η Nintendo πίστεψε πολύ στο Street Fighter II πουλώντας το σε ειδική συσκευασία με το Super Nintendo
  • Ίσως η ιαπωνική λογική του παιχνιδιού να έπεισε την Nintendo γι’ αυτόν τον γάμο
  • Οι κασέτες της κονσόλας βιντεοπαιχνιδιών στο Super NES αλλά και στο Mega Drive πούλησαν περισσότερα από 14 εκατομμύρια αντίτυπα του Street Fighter II
  • Ίσως ο Ryu του Street Fighter II να έχει κάποιες ομοιότητες με το Lui Kang
  • Το Mortal Kombat II ήταν το πιο εμπορικό παιχνίδι σε Αμερική και Ηνωμένο Βασίλειο
  • Ακόμη και σήμερα παραμένουν αξεπέραστα έγιναν κινηματογραφικές ταινίες και «γεννήθηκαν» νέες εκδόσεις βασισμένες στη λογική τους
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή