Το μεγαλύτερο ελληνικό drone σε διαδικασία... απογείωσης
Στα Αμισιανά Καβάλας μια οικογένεια μηχανικών ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός τηλεκατευθυνόμενου ακροβατικού αεροσκάφους. Είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει στην Ελλάδα. Ο Δημήτρης Κατσούλης, επικεφαλής μηχανικός της «RC Kavala Acro Team» μιλάει στο Newsbomb.gr
Ψηλά στον ουρανό είναι έτοιμο να πετάξει το μεγαλύτερο ακροβατικό τηλεκατευθυνόμενο αεροπλάνο ελληνικής κατασκευής.
Συγκεκριμένα στα Αμισιανά Καβάλας μια οικογένεια μηχανικών, η οικογένεια Κατσούλη έδωσε σάρκα και οστά στο όνειρο της και τώρα αυτό είναι έτοιμο να κατακτήσει τους αιθέρες.
Η ομάδα «RC Kavala Acro Team» που αποτελείται από τέσσερα μέλη της ίδιας οικογένειας, πατέρας, δύο γιοί και θείος που έχουν πάθος με τον αερομοντελισμό ήθελαν να δώσουν το κάτι παραπάνω και τα κατάφεραν.
Ο Δημήτρης Κατσούλης, επικεφαλής μηχανικός της «RC Kavala Acro Team» μιλάει με καμάρι για αυτό το project στο Newsbomb.gr για το τεράστιο αντίγραφο του γνωστού ρωσικού ακροβατικού αεροσκάφους Yakovlev Yak-54.
Το μεγαλύτερο ακροβατικό ελληνικό drone είναι γεγονός και είναι φτιαγμένο από την οικογένεια Κατσούλη ή αλλιώς την ομάδα «RC Kavala Acro Team» Τι σας ώθησε να το φτιάξετε;
«Είναι η φυσική εξέλιξη, η αλλιώς το επόμενο βήμα σε μια σειρά κατασκευών οι οποίες έχουν την αρχή τους την δεκαετία του 2000 όταν αρχίσαμε να ασχολούμαστε με την κατηγορία των αερομοντέλων γιγαντιαίας κλίμακος (giant scale). Πριν μερικούς μήνες αποσύραμε από τις πτήσεις ένα σχετικώς μικρότερο αεροσκάφος του ιδίου τύπου, οπότε κρίναμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να προχωρήσουμε στην κατασκευή του συγκεκριμένου αεροσκάφους το οποίο εξ όσων γνωρίζουμε είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία στην Ελλάδα. Προς αποφυγή παρανοήσεως με τον όρο «drone» χαρακτηρίζονται όλα τα ιπτάμενα τηλεχειριζόμενα αεροσκάφη. Απλώς ο όρος αυτός έχει συνδεθεί με τα πολυκόπτερα των οποίων ο χαρακτηριστικός παραγόμενος βόμβος κατά την πτήση έδωσε το όνομα στην οικογένεια των τηλεχειριζομένων αεροσκαφών».
Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του; Και πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας του;
«Ανήκει στην κατηγορία των ακροβατικών αεροσκαφών κατασκευασμένο αποκλειστικά και μόνον για ακροβατικές πτήσεις (όπως και ο πραγματικού μεγέθους αδελφός του). Απαιτεί χειριστή με πολλές ώρες πτήσεως στο ενεργητικό του λόγω των απαιτήσεων στην χειρισμό του. Ο δικύλινδρος δίχρονος κινητήρας του, είναι κατασκευασμένος από την Τσεχική εταιρεία ZDZ, με ιπποδύναμη 21 ίππων και στατική ώση 55 κιλών, γεγονός το οποίο επιτρέπει στον χειριστή (ο οποίος βρίσκεται στο έδαφος) να πραγματοποιεί ελιγμούς τους οποίους δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει το πλήρους μεγέθους αεροσκάφος λόγω των περιορισμών της αντοχής του πιλότου ο οποίος το επανδρώνει».
Ποιες είναι οι διαστάσεις του;
«Το εκπέτασμα των πτερύγων του είναι 3,3 μέτρα, το μήκος της ατράκτου 3 μέτρα, το δε βάρος του χωρίς καύσιμο και υγρό παραγωγής καπνού, είναι 21,5 κιλά».
Η μορφή του είναι αντίγραφο κάποιου αεροπλάνου, ποιου και γιατί το επιλέξατε το συγκεκριμένο σχέδιο;
«Είναι αντίγραφο σε κλίμακα 40% του αεροσκάφους Yakovlev 54, Ρωσικής σχεδιάσεως και κατασκευής το οποίο έχει κερδίσει πολλά παγκόσμια πρωταθλήματα ακροβατικών για αυτό και επιλέξαμε να κατασκευάσουμε ένα αντίγραφό του».
Το κατασκευάσατε από το μηδέν... Πόσος χρόνος χρειάστηκε και ποιες ήταν οι δυσκολίες που συναντήσατε;
«Όχι, δεν κατασκευάστηκε από το μηδέν, αλλά ήλθε προκατασκευασμένο στα βασικά μέρη του (πτέρυγες, άτρακτος). Το επόμενο βήμα το οποίο απαιτεί εμπειρία και γνώσεις, ήταν η τοποθέτηση όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων και μηχανισμών των επιφανειών ελέγχου, του κινητήρα με την ηλεκτρονική του συνδεσμολογία (on board computer, GPS antenna), του συστήματος τροφοδοσίας με καύσιμο και υγρό παραγωγής καπνού και της συνδεσμολογίας των καπνογόνων συσκευών στα ακροπτερύγια. Χρειαστήκαμε (μαζί με τον χρόνο συγκεντρώσεως των απαραιτήτων εξαρτημάτων) περίπου τρείς μήνες για να ολοκληρωθεί».
Πολλοί θα πουν το συναρμολόγησαν έτσι απλά, το κούμπωσαν και αυτό πέταξε...Ποια είναι αλήθεια όμως;
«Θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι τα ιπτάμενα τηλεχειριζόμενα αερομοντέλα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ μεγέθους, ΔΕΝ είναι παιχνίδια, αλλά μικρά αεροσκάφη τα οποία υπόκεινται ΟΛΑ στους ίδιους νόμους και κανόνες τους οποίους ακολουθούν και τα πραγματικά από πλευράς μεγέθους αεροσκάφη. Αυτό σημαίνει ότι στην κατασκευή - συναρμολόγησή τους ΠΡΕΠΕΙ να τηρούνται απαρέγκλιτα κανόνες και διαδικασίες οι οποίες προϋποθέτουν μεν εμπειρία η οποία αποκτάται με την πάροδο του χρόνου, αλλά και τεχνικές γνώσεις οι οποίες πρέπει να αναζητούνται και να ανανεώνονται συνεχώς. Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι ο αερομοντελισμός είναι ένα μεν ένα συναρπαστικό χόμπι-άθλημα αλλά υπακούει στους κανόνες ασφαλείας και τους ισχύοντες Νόμους, για αυτό και διαθέτουμε όλοι ασφαλιστήριο συμβόλαιο το οποίο μας παρέχεται μέσω της Ομοσπονδίας, χρησιμοποιούμε δε (λόγω του μεγέθους του συγκεκριμένου αεροσκάφους αλλά και των υπολοίπων τα οποία διαθέτουμε) για τις πτήσεις, αναγνωρισμένα αεροδρόμια και διαδρόμους αποπροσγειώσεως υπερελαφρών αεροσκαφών».
Πόσα χρόνια ασχολείστε με τον αερομοντελισμό, πόσα σκάφη έχετε σχεδιάσει και υλοποιήσει;
«Η ομάδα μας η οποία αποτελείται από 4 άτομα τα οποία είναι συγγενείς μεταξύ τους (πατέρας, οι 2 γιοί και ο θείος) και δημιουργήθηκε το 2013 κατόπιν προτροπής του μικρότερου γιού και ενός από τους 2 χειριστές της ομάδας τον Αχιλλέα Κατσούλη. Η ενασχόληση με τον αερομοντελισμό όμως για τον πατέρα και τον θείο (Δημήτρη και Κωνσταντίνο Κατσούλη) ξεκίνησε το 1979. Την δεκαετία του 1990 ήλθαν στην ζωή ο Σωκράτης και ο Αχιλλέας Κατσούλης οι οποίοι από την ηλικία των 8 ετών άνοιξαν τα «φτερά» τους. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 30 αεροσκάφη. Η ομάδα μας με τον διακριτικό τίτλο «Rc Kavala Acro Team» και έδρα την όμορφη πόλη της Καβάλας στην Μακεδονία μας, έχει λάβει μέρος σε όλα τα KAVALA AIRSEA SHOW και από το 2018 στην μεγαλύτερη Ελληνική αεροπορική εκδήλωση στην ATHENS FLYING WEEK. Επίσης έχει λάβει μέρος σε αερομοντελιστικές εκδηλώσεις της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας της οποίας είμαστε μέλη, καθώς και σε αντίστοιχες εκδηλώσεις στην Γερμανία στην οποία δραστηριοποιείται ένας από τους 2 χειριστές».
Υπάρχουν χορηγοί της ομάδος σας και πως οι φίλοι μπορούν να σας βρουν στα social media;
«Βεβαίως, η υποστήριξη των οποίων είναι πολύτιμη και τους ευχαριστούμε πολύ!
Αυτοί είναι :
- Δήμος Καβάλας
- Η EGNATIA AVIATION (η μεγαλύτερη σχολή πιλότων με έδρα την Καβάλα)
- Η ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ
Δραστηριοποιούμαστε σε όλα τα social media, στην δε ιστοσελίδα μας χρησιμοποιούμε την Αγγλική γλώσσα ώστε να κάνουμε όσο είναι δυνατόν γνωστό τον Ελληνικό αερομοντελισμό ανά τον κόσμο.
Site: https://rckavalaacroteam.com/
Facebook: https://www.facebook.com/rckavalaacroteam
Instagram: https://www.instagram.com/rc_kavala_acro_team/
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCMU8vT-ZjWaIlgZPayEyhAg
Ποιος είναι ο στόχος του νέου σας αποκτήματος, θα το δούμε σε δράση;
«Το επόμενο βήμα είναι η πραγματοποίηση της παρθενικής πτήσεως εντός του Ιουλίου και καλώς εχόντων των πραγμάτων η παρουσίαση του αεροσκάφους στο κοινό με πτητική και στατική επίδειξη στην ερχόμενη ATHENS FLYING WEEK την 17 & 18 Σεπτεμβρίου στο φιλόξενο αεροδρόμιο της Πολεμικής μας Αεροπορίας στην Τανάγρα».
Δείτε κι αυτά από το Weekend Edition
Τα δάση στην Ελλάδα απειλούνται με εξαφάνιση – Καταστροφική η επίδραση των πυρκαγιών στη χώρα
Το ζευγάρι που άφησε την πόλη και ζει σε ένα χωριό 110 κατοίκων στη Φλώρινα
Το λεξικό των 400 σελίδων που κράτησε «αθάνατη» την ποντιακή γλώσσα