Paperboy: Το παιχνίδι που έκανε τους gamers να λατρέψουν τις... εφημερίδες
Και όμως το κάνατε πολλοί από εσάς μέσω του Paper-boy. Το Paperboy είναι ένα arcade παιχνίδι του 1984 το οποίο «γεννήθηκε» από την Atari Games και την Midway Games και εκτός από τα ουφάδικα ήταν φυσικά και στο Atari που μέχρι τότε δεν είχε αντίπαλο στις οικιακές κονσόλες.
Θεωρείται από τα πιο ξεχωριστά και ιδιαίτερα παιχνίδια και δεν συγκαταλέγεται άδικά στα top των 80’s.
Αντανακλαστικά για να είναι ευχαριστημένοι οι...συνδρομητές
Το Paperboy δεν ήταν καθόλου απλό παιχνίδι, ήθελε πολύ καλά αντανακλαστικά και λίγο στρατηγική. Ο παίχτης αναλαμβάνει μέσω ενός πιτσιρικά να μοιράσει εφημερίδες door to door χωρίς να σταματήσει το ποδήλατο του. Εν κινήσει! Και μόνο να το σκεφτεί κανείς φαντάζει δύσκολο. Αν τα κατάφερνε οι συνδρομητές συνέχιζαν να παίρνουν την εφημερίδα.
Αν ο μικρός ποδηλάτης έχανε κάποια πόρτα ή έκανε ζημιά (άθελα του στο σπίτι που είχε την παράδοση) τότε ο αναγνώστης έκοβε «μαχαίρι» την συνδρομή του... Σκληρό!
Για την ιστορία η εφημερίδα λεγόταν The Daily Sun και ο μικρός κούριερ έτρεχε κατά μήκος ενός προαστιακού δρόμου με το ποδήλατό του. Στο δρόμο του μικρού ποδηλάτη «πετάγονταν» σκυλιά, τύποι που καβγάδιζαν και έπρεπε όλους αυτούς να τους αποφύγει βγαίνοντας για λίγο στο δρόμο αλλά με προσοχή για να μην τον χτυπήσουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Και δεύτερη έκδοση
Το παιχνίδι μεταφέρθηκε σε πολλά οικιακά συστήματα ξεκινώντας το 1986. Μια συνέχεια για οικιακούς υπολογιστές και κονσόλες, το Paperboy 2, κυκλοφόρησε το 1991.
Τα επίπεδα δυσκολίας
Το παιχνίδι ξεκινά με μια επιλογή επιπέδων δυσκολίας: Easy Street, Middle Road και Hard Way. Ο στόχος του παιχνιδιού είναι να παραδώσει τις εφημερίδες στους συνδρομητές για μια ολόκληρη εβδομάδα και να αποφύγει τις συγκρούσεις (είχε 3 ζωές ο παίχτης) πριν από το τέλος της εβδομάδας. Το παιχνίδι διαρκεί επτά ημέρες εντός του παιχνιδιού, από Δευτέρα έως Κυριακή.
Η επισκόπηση της οδού
Κάθε μέρα ξεκινά με την εμφάνιση μιας επισκόπησης της οδού που υποδεικνύει συνδρομητές και μη. Οι χάρτες της πίστας ήταν πολύ προχωρημένη υπόθεση για τα παιχνίδια εκείνης της περιόδου. Ίσως ήταν από τα ελάχιστα παιχνίδια που είχαν πριν ο παίκτης παίξει μια επισκόπηση για να ξέρει την αποστολή του.
Τώρα τα σπίτια συνδρομητών και μη συνδρομητών είναι επίσης εύκολο να διακριθούν στο ίδιο το επίπεδο, με τους συνδρομητές να ζουν σε σπίτια με έντονα χρώματα και τους μη συνδρομητές σε σκοτεινά σπίτια. Δεν έπρεπε να ρίξεις εφημερίδα σε μη συνδρομητή. Ήταν από τα φάουλ που μετά από λάθος παραδόσεις σου κόστιζε ένα ποσοστό επιτυχίας καθώς στερούσες την εφημερίδα από κάποιον που την πλήρωνε.
Ο Paperboy ξεκινά τη διαδρομή του στην αρχή του δρόμου (κάτω μέρος της οθόνης) και προχωρά προς το τέλος. Ο παίκτης μπορεί να ελέγξει την ταχύτητα του ήρωα του , αλλά αυτός είναι σε συνεχή κίνηση και δεν μπορεί να σταματήσει να κινείται προς τα εμπρός μέχρι να τελειώσει το επίπεδο (ημέρα της εβδομάδας). Εάν επιβραδύνει ή σταματήσει για περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα, θα εμφανιστούν μέλισσες (!) και θα τον τσιμπήσουν.
Για κάθε εφημερίδα που παραδίδεται στο γραμματοκιβώτιο ενός συνδρομητή, ο παίκτης λαμβάνει 250 πόντους. Εάν η εφημερίδα παραδοθεί στο κατώφλι του συνδρομητή, ο παίκτης λαμβάνει 100 πόντους. Οι πόντοι πολλαπλασιάζονται x2 αν έχει επιλεχθεί στην αρχική οθόνη η επιλογή "Middle Road" και x3 για την "Hard Way".
Τα εμπόδια που δυσκολεύουν την παράδοση
Ο παίκτης πρέπει να παραμείνει ζωντανός αποφεύγοντας τα εμπόδια που εμφανίζονται κατά μήκος του δρόμου. Μερικά εμπόδια περιλαμβάνουν καθημερινές ενοχλήσεις όπως μέλισσες, πυροσβεστικούς κρουνούς, αποχετεύσεις, χορευτές, αυτοκίνητα, σκέιτμπορντ, μεθυσμένους και παιδιά που παίζουν
Ο παίκτης πρέπει επίσης να διασχίζει τις διασταυρώσεις του δρόμου με επιτυχία (κάτι που γίνεται όλο και πιο δύσκολο κάθε μέρα). Ορισμένα εμπόδια μπορούν να κερδίσουν πόντους μπόνους στον παίκτη. Για παράδειγμα, ο breakdancer και κάποιοι άντρες που καβγαδίζουν στο δρόμο μπορούν να «χτυπηθούν» με μια εφημερίδα για επιπλέον πόντους. Αν ο ήρωας πέσει σε εμπόδια με το ποδήλατο του αυτό σημαίνει την απώλεια μιας ζωής.
Η αχίλλειος πτέρνα του το gameplay του
Ενώ η ιδέα του παιχνιδιού ήταν ιδιαίτερη και πρωτότυπη το πρόδωσε το μέτριο gameplay του. Το παιχνίδι χρειαζόταν καλά αντανακλαστικά από τον χειριστή του αλλά δεν βοηθούσε ο προγραμματισμός του παιχνιδιού. Μάλιστα σε κάποια σημεία έπρεπε να σταμπουλήξει κανείς τα δάχτυλά του για να βγάλει σε πέρας την αποστολή του.
Αυτό αναφέρουν και οι ειδικοί των games. Σύμφωνα με το Metacritic, το Paperboy: Special Delivery έχει βαθμολογία 55 στα 100, υποδεικνύοντας κριτικές πολύ καλές για τα γραφικά και το στόρυ αλλά κακές για το gameplay του. Ο Jon Mundy του Pocket Gamer βαθμολόγησε το παιχνίδι με 5 στα 10, επικρίνοντας το παιχνίδι και το χειρισμό του γράφοντας μάλιστα ότι το μεγαλύτερο ελάττωμα του Paperboy «είναι οι τεχνικές ελλείψεις του παιχνιδιού. Τα γραφικά είναι εξαιρετικά βασικά και όμως το χάνει από τον χειρισμό του».
Από την πλευρά του ο Andrew Nesvadba του AppSpy βαθμολόγησε το παιχνίδι με 3 στα 5, επαινώντας τα ενημερωμένα γραφικά ενώ επέκρινε και αυτός το gameplay του.
Ο Nesvadba εξήρε επίσης την προσθήκη ενός τρόπου ιστορίας, αλλά επέκρινε τη σύντομη διάρκεια του. Ο Jeremiah Leif Johnson του Gamezebo έδωσε στο παιχνίδι τρία αστέρια από τα πέντε, επαινώντας τη λειτουργία ιστορίας και τα γραφικά του στυλ της δεκαετίας του 1980, αλλά επικρίνοντας τον κακό χειρισμό του.
Το ίδιο κάνουμε και εμείς. Είναι ένα καταπληκτικό παιχνίδι που θα είχε εξέλιξη στο βασίλειο του gaming αλλά δυστυχώς ο χειρισμός το πάει πολλά βήματα πίσω. Ωστόσο δεν παύει το Paperboy να έχει χιλιάδες fun σε όλον τον κόσμο.
Δείτε κι αυτά από το Weekend Edition
Τα videogames που κατέκτησαν την 7η τέχνη
Είναι ο Super Mario των 80’s & 90’s o απόλυτος game king;
Πρώτη φορά που χάιδεψες το γκάζι ήταν στην… τηλεόραση