Comix Zone: Ο ήρωας που μετεπήδησε από την τηλεόραση στα… κόμικ
Παγιδευμένος Sketch στις σελίδες και στα καρέ που φαντάστηκε έπρεπε να τις ξεφυλλίσει έως το τέλος για το καλό της… ανθρωπότητας
Την δεκαετία του 90 πολλά ήταν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο που διάβαζαν φανατικά κόμικ. Μάλιστα και στην Ελλάδα υπήρχε αυτή η τάση καθώς τότε εκδίδονταν πολλά περιοδικά που απευθύνονταν σε παιδιά.
Αυτό το μόμεντουμ έπιασε η και έφτιαξε για τη Sega και το Mega Drive ένα παιχνίδι ιδιαίτερο το οποίο έμελλε να μείνει στην μνήμη των gamers και την ιστορία.
Ο τίτλος του ήταν το Comic Zone. Οι πίστες, ήταν σελίδες κόμικ… και σε κάθε κελί ο ήρωας αντιμετώπιζε και έναν κίνδυνο. Μάλιστα ήταν τόσο πρωτότυπο για την εποχή του που η Sega υπέβαλε αίτηση και της χορηγήθηκε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη δημιουργία ενός προσομοιωμένου παιχνίδι κόμικ».
Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή ή καλύτερα καρέ-καρέ.
Beat'em up από το μακρινό 1995
Το Comix Zone είναι ένα βιντεοπαιχνίδι beat'em up του 1995 που αναπτύχθηκε και δημοσιεύτηκε από τη Sega για το Mega Drive.
Η ιδέα μύριζε… Amiga
Η ιδέα για το παιχνίδι προήλθε από ένα βίντεο επίδειξης του 1992 για την Commodore Amiga με τίτλο "Joe Pencil Trapped In The Comix Zone", από τον Peter Morawiec.
Ο ίδιος προσπαθούσε να συνδυάσει το gameplay και τα στοιχεία του κόμικ.
Ο ήρωας και το στόρυ
Ο Sketch Turner, ένας φτωχός καλλιτέχνης που παίζει ροκ που ζει στη Νέα Υόρκη, εργάζεται για το νεότερο του κόμικ, το Comix Zone. Αυτός φτιάχνει την ιστορία στο γραφείο του. Την αποτυπώνει όπως τη φαντάζεται. Και τι φαντάζεται;
Την Αυτοκρατορία του Νέου Κόσμου να υπερασπιστεί τη Γη από μια εισβολή εξωγήινων αποστατών. Η έμπνευση να προέρχεται από τα παράξενα ζωντανά όνειρα και εφιάλτες που βλέπει.
Ο κεραυνός και η…μεταφορά στα ίδια του τα κελιά
Ένα βράδυ, ο Sketch είναι στο γραφείο του δουλεύοντας ή μάλλον ζωγραφίζοντας το Comix Zone. Κι ενώ δημιουργούσε τις εικόνες έξω είχε ξεσπάσει καταιγίδα και ξαφνικά ένας κεραυνός χτυπά το γραφείο την ώρα που δούλευε το κόμικ του.
Εκείνη την στιγμή, ο βασικός κακός της ιστορίας του ο ισχυρός μεταλλαγμένος ο Mortus, δραπετεύει από τις σελίδες του κόμικ. Ήθελε να πάρει σάρκα και οστά να γίνει πραγματική οντότητα προκειμένου να καταλάβει τον αληθινό κόσμο και φυσικά ήθελε να σκοτώσει τον Sketch αφού μόνο αυτός θα στεκόταν εμπόδιο στα μοχθηρά σχέδια του.
Επειδή δεν κατέχει καμία δύναμη στην πραγματικότητα, ο Mortus στέλνει το Sketch στον κόσμο του δικού του κόμικ, προσελκύοντας εχθρούς που προσπαθούν να τον σκοτώσουν. Έτσι ο Sketch βρίσκεται αιχμάλωτος στα κελιά που…επινόησε ο ίδιος και είναι αντιμέτωπος με τα τέρατα της φαντασίας του.
Ευτυχώς βρήκε συμμάχους
Μέσα στο κόμικ, ο Sketch συναντά τον στρατηγό Alissa Cyan, ο οποίος πιστεύει ότι είναι "ο εκλεκτός" που ήρθε για να σώσει τον μετα-αποκαλυπτικό κόσμο τους από το κακό του Mortus και τους εξωγήινους εισβολείς.
Αγνοώντας τις διαμαρτυρίες του Sketch, η Alissa τον στέλνει στην αποστολή του, κρατώντας επαφή με οδηγίες και υποδείξεις μέσω του ραδιοφώνου. Εναπόκειται στο Sketch να σταματήσει τα σατανικά σχέδια του Mortus και να βρει μια διέξοδο από αυτόν τον κωμικό κόσμο.
Ο τερματισμός θυμίζει επίλογο ταινίας των 90’s
Αν ο παίχτης περάσει όλες τις σελίδες και τα κεφάλαια και αφού νικήσει όλους τους κακούς και τους μεταλλαγμένους που βρίσκονται στα κελιά θα δει και το στόρι του τερματισμού.
Αυτό έχει ως εξής: Η Alissa προσπαθεί να εξουδετερώσει ένα πυρηνικό όπλο που ο Mortus και οι Mutants σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν για να εξαφανίσουν την Αυτοκρατορία του Νέου Κόσμου και την ανθρωπότητα, όταν ο Mortus επιστρέφει στο κόμικ και το πετάει στην αίθουσα, η οποία αρχίζει να γεμίζει αυτή με υγρό. Στη συνέχεια, ο Mortus μάχεται προσωπικά με το Sketch.
Εάν ο παίκτης νικήσει τον Mortus και τους Kreeps μετά πρέπει να σώσει την Alissa πριν το πυρηνικό όπλο αυτοκαταστραφεί, εμφανίζεται ένα τέλος όπου η Alissa έρχεται στον πραγματικό κόσμο.
Εκεί λοιπόν το Comix Zone γίνεται το απόλυτο κόμικ, ξεπουλώντας την πρώτη μέρα, κάνοντας το Sketch τον πιο διάσημο δημιουργό κόμικ του κόσμου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Γραφικά και gameplay
Σίγουρα πρόκειται για τα πιο ευφάνταστα videogames σε επίπεδο στορυ που επινοήθηκαν την δεκαετία του 90. Τα γραφικά του πάτησαν πολύ πάνω στην ιστορία του παιχνιδιού καθώς ήταν ένα κινούμενο κόμικ.
Ήταν η αίσθηση ιδιαίτερη αφού ο ήρωας πήδαγε από κελί και κελί και γύριζε σελίδες και κεφάλαια. Το gameplay του, σίγουρα δεν ήταν το δυνατό κομμάτι του αλλά έδινες πολύ σημασία καθώς τα γραφικά αλλά και η μουσική είχαν το πρώτο ρόλο. Άλλωστε ο Sketch δεν ήταν δημιουργός μόνο κόμικ αλλά παίζει και ροκ μουσική.